2015-09-08, 20:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Klart hon vann, vem orkar med såna där människor? Det är själva kärnat rättshaverismen, de ger aldrig upp oavsett bevis. Till slut orkar ingen man ba' "jaja, ok då!".
Tänk Folklorist eller Sven Anér.

Du, jag tänker på vad bakgrunden kan ha varit till konflikten på 1990-talet. Jag misstänker någon jävla entrism i någon elallergiförening. Alltså att vänsterpack går in och tar över en NGO. Känner du till något om det? Du verkar ju insatt i JC:s göranden och låtanden?

Edit: För det vore ju kul att se vad de drivande då har för positioner nu.
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-08 kl. 21:09.
Citera
2015-09-08, 21:05
Medlem
Citat:
Klart hon vann, vem orkar med såna där människor? Det är själva kärnat rättshaverismen, de ger aldrig upp oavsett bevis. Till slut orkar ingen man ba' "jaja, ok då!".
Tänk Folklorist eller Sven Anér.

Man verkar orka en hel del för att lyfta fram en s.k. rättshaverist i ljuset.

Hur tänkte man då?
Citera
2015-09-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Många säger att "Julia Caesar" är tokig (även i denna tråd) men lyssnar man på denna intervju med henne (utförd av Granskning Sverige och inspelad för ett par dagar sedan) så har man svårt att hålla med. Tvärtom så verkar hon väldigt skärpt, i synnerhet för sin ålder. Hon verkar också vara en sympatisk kvinna. Nidbilden av henne - ett ont hatande monster som helt saknar förstånd - märker man inga spår av:

https://www.youtube.com/watch?v=aTQv5hheKIE

Ni kan ju exempelvis göra en jämförelse med Lars Lindström (Expressen) som Granskning Sverige också ringt upp:

https://www.youtube.com/watch?v=N0nzmht_bn4

Enligt propagandan så är "Julia Caesar" den korkade och Lars Lindström den kloke. Men om ni jämför intervjuerna - håller ni fortfarande med?

Lars Lindström tänker jag inte lyssna på, men Granskning Sverige intervju med Julia var bra i all enkelhet. De har fått till märkligt bra intervjuer enbart med att hålla tyst och inte fråga så mycket.
Senast redigerad av Sius 2015-09-08 kl. 21:11.
Citera
2015-09-08, 21:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Du, jag tänker på vad bakgrunden kan ha varit till konflikten på 1990-talet. Jag misstänker någon jävla entrism i någon elallergiförening. Alltså att vänsterpack går in och tar över en NGO. Känner du till något om det? Du verkar ju insatt i JC:s göranden och låtanden?

Vilken konflikt? Känns som att du tänker på en annan än den på DN, finns det en till?
Det är jag intresserad av, vad är det som får en person att efter 25 på en arbetsplats inte ha någon kontakt med nån gammal kollega? Var alla dumma på DN utom Göberger?
Citera
2015-09-08, 21:34
Medlem
Citat:
Vilken konflikt? Känns som att du tänker på en annan än den på DN, finns det en till?
Det är jag intresserad av, vad är det som får en person att efter 25 på en arbetsplats inte ha någon kontakt med nån gammal kollega? Var alla dumma på DN utom Göberger?

Jag vet inte vad som är värst. De som är polare från jobbet efter 25 år eller de som går vidare?

Vad är ditt argument?
Citera
2015-09-08, 21:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag vet inte vad som är värst. De som är polare från jobbet efter 25 år eller de som går vidare?

Vad är ditt argument?

Argument? Finner det bara lite anmärkningsvärt.
25 år, du slutar pga "sjukdom" och ingen kollar läget, du själv hör inte heller av dig. Nånting hände.
Om hon fortsatt på annan tidning, visst, iaf mindre underligt. Men vem faen kollar inte hur en förtidspensionerad kollega mår?
Otroligt udda historia.
Citera
2015-09-08, 22:08
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det jag tänker på är att det var massa bråk i och kring elallergi. Eller inte i, men kring. En riktig soppa med miljörörelser, vänsterfolk och media och alla möjliga. Inte minst miljövänner i form av astrologer och fjärrskådare. Där var det folk som var i luven på varandra. Kraftigt i luven.

Osämja på ett kontor är ju inget ovanligt, men jag bara kom att tänka på detta andra. Men det behöver inte ha något samband alls - det är bara ett långskott.
Citera
2015-09-08, 22:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
25 år, du slutar pga "sjukdom" och ingen kollar läget, du själv hör inte heller av dig. Nånting hände.
Om hon fortsatt på annan tidning, visst, iaf mindre underligt. Men vem faen kollar inte hur en förtidspensionerad kollega mår?
Otroligt udda historia.

Först och främst ska du komma ihåg att under krisåren då så var det officiell politik att sjukpensionera. Folk behövde knappt vara sjuka alls - och det var alltså regeringsbeslut på det. Folk skulle ur vägen och ur statistiken.

Men det kan väl vara att man helt enkelt går vidare. Det behöver inte betyda något överhuvudtaget, alltså.
Citera
2015-09-08, 22:17
Medlem
Citat:
Otroligt udda historia.
-Halva DN sitter ju i "frysboxen"
Citera
2015-09-08, 22:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Först och främst ska du komma ihåg att under krisåren då så var det officiell politik att sjukpensionera. Folk behövde knappt vara sjuka alls - och det var alltså regeringsbeslut på det. Folk skulle ur vägen och ur statistiken.

Men det kan väl vara att man helt enkelt går vidare. Det behöver inte betyda något överhuvudtaget, alltså.

Visst, jag vet. Men nog tusan kollar folk läget med varandra efter 25 år tillsammans. Jöberg var inte populär, så är det med det. Jutterström förbjöd till slut Jöbergers amalgamkorståg, hon hade snöat in.
Jöberger har förmodligen nån diagnos, verkar gå 100% in i det hon för tillfället får upp ögonen för.
Ger dessutom ett märkligt stirrigt intryck i Svar Direkt, nånting säger mig att hon inte uppfattar tex ironi. Aspergers?
Citera
2015-09-08, 22:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Halva DN sitter ju i "frysboxen"

Tror du att de i "frysboxen" tar en fika med varandra ibland?
Nån borde gilla henne ifall hon vore "normal".
Citera
2015-09-08, 22:26
Medlem
Citat:
Tror du att de i "frysboxen" tar en fika med varandra ibland?
Nån borde gilla henne ifall hon vore "normal".
-Säger väl lite om klimatet på tidningen..vet du vad JC har för kontaktnät förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in