Citat:
Orrenius
Hur jävla korkad får man vara, och han har skitigt i alla säkerhets-instruktioner som journalister får som är utsatta.
Hade Orrenius skrivit illa om muslimer, hade han varit död redan för 2 år sedan.
[...]
Men det är klart, man publicerar sin mobil på twitter, väntar ett tag, sen kommer ett hot och då går man ut offentligt med att man blivit hotad, och så får polarna lägga till lite typ adresser m.m, alltså en försåts-publicering, inte undra på att Malmö-snuten är skitsura efter romer-register artikeln.
Hur jävla korkad får man vara, och han har skitigt i alla säkerhets-instruktioner som journalister får som är utsatta.
Hade Orrenius skrivit illa om muslimer, hade han varit död redan för 2 år sedan.
[...]
Men det är klart, man publicerar sin mobil på twitter, väntar ett tag, sen kommer ett hot och då går man ut offentligt med att man blivit hotad, och så får polarna lägga till lite typ adresser m.m, alltså en försåts-publicering, inte undra på att Malmö-snuten är skitsura efter romer-register artikeln.
De hade onekligen haft mycket information att gå på.
Hade Niklas Orrenius riskerat att få sin bil sönderslagen, sina fönsterrutor krossade och tårgas/bangers inkastade och/eller att bli grovt misshandlad av muppar liknande de tappra gossarna i Revolutionära "Det är vi som är de sjuka idioterna" Fronten; hade han och hans familj riskerat att få leva med livvaktsskydd dygnet runt på obestämd tid, då hade han inte direkt skrivit en ny artikel som riskerade att spä på problemen. Niklas känns inte som en kille som skulle klara av att leva som Lars Vilks.
Jag har tittat lite närmare på "snyft"-delen av artikeln.
"Så lägger hon ut mitt telefonnummer till sina läsare, numret till den enda telefon jag har [och ett nummer som jag själv har spridit till alla och envar].Ja, alla onda "hatare" hatar och hotar tillsammans. Här är radikala Nordfronts rapportering i ärendet:
Hela anti-invandringsrörelsen på nätet hakar på: Fria Tider, Avpixlat, Nordfront, Flashback."
https://www.nordfront.se/expressen-h...lia-caesar.smr
https://www.nordfront.se/gammelmedia...ktsmonopol.smr
Om någon "nazist från våldsamma Svenska motståndsrörelsen" verkligen har lagt ut Niklas "adress på Twitter med uppmaning att göra hembesök", vet jag inte. Men jag förstår definitivt vikten av att få med "nazist från våldsamma Svenska motståndsrörelsen" i det här sammanhanget.
Niklas och hans "journalist"-vänner måste mer eller mindre ha dammsugit nätet efter något lämpligt att publicera.
"På Facebook och bloggar publiceras min adress 'om ni skulle få lust att tömma en spann avföring i hans brevlåda eller bara urinera in i den. Låt svinet få känna på att han gick för långt när han gav sig på Julia Caesar'."Hur många känner till "Viskningar och rop - En blogg olik alla andra"? Hur många läser denna blogg regelbundet? Men, som sagt, jag förstår definitivt vikten av att få med något riktigt, riktigt "publicistiskt intressant". Som "en spann avföring".
Hur många känner till "Johan Björnsson"? Hur många läser dennes blogg regelbundet? Eller har någon annan lagt ut några nummer med koppling till Niklas Orrenius?
"Mina barns mobilnummer läggs ut på en blogg med uppmaning att ringa."
Mer angående barnens telefoner:
(FB) Expressen hänger ut "Julia Caesar" med namn och bild!
Nej, Niklas skydd har bestått i att det har funnits extremt få personer som skulle kunna tänkas utgöra konkreta hot mot en individ av Niklas typ. Om vi begränsar det till de "hatare" som Niklas har haft kontakt med personligen samt till dem som faktiskt läser hans texter, så minskar hotbilden ännu mer.
"Jag har skrivit om extremism i 15 år och mitt skydd har alltid varit öppenhet. Jag har svarat, samtalat. Försökt förklara mina journalistiska utgångspunkter och bli till en människa i hatarens ögon."
Men nu, med konkreta "mordhot i mejlen" och konstant ringande mobil, är väl polisen och SÄPO (det handlar ju i Niklas Orrenius fall om Demokratin med stor bokstav och bestämd artikel) inkopplade? Det finns säkert möjlighet att säkra spår.
"På nätet ser jag att Fria Tider – nyhetssajten som är alltför extrem för SD och som ser den som odemokratisk och ”neofascistisk” – har lyckats med det jag misslyckats med. De har fått en intervju med Julia Caesar.
[...]
Fotnot: Mot bakgrund av den senaste veckans upptrissade och giftiga debattklimat, med hatkampanjer och flera hot, har DN valt att inte namnge personen bakom pseudonymen Julia Caesar."
[ dn /niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/ ]
Jag vet inte, men det är något märkligt unket över den mannen och hans alster. Krypande passivt-aggressiv och samtidigt självgod och arrogant - eller hur man nu ska beskriva det.
Propagandachefen hos svenska Scientologerna??? Den stollen är dokumenterat helt väck på precis allt vad vetenskap heter – karln hatar ju seriösa forskare.
.