2015-09-06, 22:32
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Orrenius
Hur jävla korkad får man vara, och han har skitigt i alla säkerhets-instruktioner som journalister får som är utsatta.

Hade Orrenius skrivit illa om muslimer, hade han varit död redan för 2 år sedan.
[...]

Men det är klart, man publicerar sin mobil på twitter, väntar ett tag, sen kommer ett hot och då går man ut offentligt med att man blivit hotad, och så får polarna lägga till lite typ adresser m.m, alltså en försåts-publicering, inte undra på att Malmö-snuten är skitsura efter romer-register artikeln.

De hade onekligen haft mycket information att gå på.

Hade Niklas Orrenius riskerat att få sin bil sönderslagen, sina fönsterrutor krossade och tårgas/bangers inkastade och/eller att bli grovt misshandlad av muppar liknande de tappra gossarna i Revolutionära "Det är vi som är de sjuka idioterna" Fronten; hade han och hans familj riskerat att få leva med livvaktsskydd dygnet runt på obestämd tid, då hade han inte direkt skrivit en ny artikel som riskerade att spä på problemen. Niklas känns inte som en kille som skulle klara av att leva som Lars Vilks.

Jag har tittat lite närmare på "snyft"-delen av artikeln.
"Så lägger hon ut mitt telefonnummer till sina läsare, numret till den enda telefon jag har [och ett nummer som jag själv har spridit till alla och envar].

Hela anti-invandringsrörelsen på nätet hakar på: Fria Tider, Avpixlat, Nordfront, Flashback."
Ja, alla onda "hatare" hatar och hotar tillsammans. Här är radikala Nordfronts rapportering i ärendet:
https://www.nordfront.se/expressen-h...lia-caesar.smr
https://www.nordfront.se/gammelmedia...ktsmonopol.smr

Om någon "nazist från våldsamma Svenska motståndsrörelsen" verkligen har lagt ut Niklas "adress på Twitter med uppmaning att göra hembesök", vet jag inte. Men jag förstår definitivt vikten av att få med "nazist från våldsamma Svenska motståndsrörelsen" i det här sammanhanget.

Niklas och hans "journalist"-vänner måste mer eller mindre ha dammsugit nätet efter något lämpligt att publicera.
"På Facebook och bloggar publiceras min adress 'om ni skulle få lust att tömma en spann avföring i hans brevlåda eller bara urinera in i den. Låt svinet få känna på att han gick för långt när han gav sig på Julia Caesar'."
Hur många känner till "Viskningar och rop - En blogg olik alla andra"? Hur många läser denna blogg regelbundet? Men, som sagt, jag förstår definitivt vikten av att få med något riktigt, riktigt "publicistiskt intressant". Som "en spann avföring".

"Mina barns mobilnummer läggs ut på en blogg med uppmaning att ringa."
Hur många känner till "Johan Björnsson"? Hur många läser dennes blogg regelbundet? Eller har någon annan lagt ut några nummer med koppling till Niklas Orrenius?

Mer angående barnens telefoner:
(FB) Expressen hänger ut "Julia Caesar" med namn och bild!

"Jag har skrivit om extremism i 15 år och mitt skydd har alltid varit öppenhet. Jag har svarat, samtalat. Försökt förklara mina journalistiska utgångspunkter och bli till en människa i hatarens ögon."
Nej, Niklas skydd har bestått i att det har funnits extremt få personer som skulle kunna tänkas utgöra konkreta hot mot en individ av Niklas typ. Om vi begränsar det till de "hatare" som Niklas har haft kontakt med personligen samt till dem som faktiskt läser hans texter, så minskar hotbilden ännu mer.

Men nu, med konkreta "mordhot i mejlen" och konstant ringande mobil, är väl polisen och SÄPO (det handlar ju i Niklas Orrenius fall om Demokratin med stor bokstav och bestämd artikel) inkopplade? Det finns säkert möjlighet att säkra spår.

"På nätet ser jag att Fria Tider – nyhetssajten som är alltför extrem för SD och som ser den som odemokratisk och ”neofascistisk” – har lyckats med det jag misslyckats med. De har fått en intervju med Julia Caesar.
[...]

Fotnot: Mot bakgrund av den senaste veckans upptrissade och giftiga debattklimat, med hatkampanjer och flera hot, har DN valt att inte namnge personen bakom pseudonymen Julia Caesar."

[ dn /niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/ ]

Jag vet inte, men det är något märkligt unket över den mannen och hans alster. Krypande passivt-aggressiv och samtidigt självgod och arrogant - eller hur man nu ska beskriva det.
Citera
2015-09-06, 22:33
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbulWafa
HAHAHA! Detta var ju dagens festligaste! PETER ANSTRIN??? Propagandachefen hos svenska Scientologerna??? Den stollen är dokumenterat helt väck på precis allt vad vetenskap heter – karln hatar ju seriösa forskare.

Go'natt…
Därför beskrev jag vikten av att ha källkritiska ingångssynpunkter och att våga ta av sig de mentala skygglapparna inför alternativa verklighetsbeskrivningar...MSM reagerar mot JC m.fl. precis som du gör gentemot Peter Anstrin enbart baserat på en ryggmärgsreflex mot scientologerna...han beskriver rasismens hela begreppsvärld bättre än någon annan svensk skribent jag läst...
Senast redigerad av studentroland 2015-09-06 kl. 23:02.
Citera
2015-09-06, 22:41
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Bra att slynan outades.
Ska man ha såna extrema åsikter ska man också våga stå för dom.
Högerextrem som vänsterextrem.

Hon får gott skylla sig själv.

...sade snubben med flera länkar till knarkshoppar i sin signatur. Antar att du tycker det är okej om du outas med namn och bild då också, med tanke på att många anser detta anstötligt och "extremt"?
Citera
2015-09-06, 22:53
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Bra att slynan outades.
Ska man ha såna extrema åsikter ska man också våga stå för dom.
Högerextrem som vänsterextrem.

Hon får gott skylla sig själv.

Exakt vad tillför ett sådant här inlägg diskussionen?

Kallar man människor för slynor så ska man våga stå för det också...

Det är fantastiskt hur många i den här tråden som verkligen kastar enorma stenar i glashus.

Sitta och tycka att det är helt rätt Julia Caesar outades på grund av hennes "extrema" åsikter. Samtidigt sitter man själv bakom ett anonymt konto och kastar ut sig både ditten och datten om dels JC som människa (se exemplet ovan), men även om andra människor i tråden eller folk med andra åsikter i allmänhet.

Vad i helvete driver dessa människor framåt? Tänker dem inte till innan de skriver? Är dom så indoktrinerade i sin egen världsbild att dom inte inser att dom sysslar med precis samma sak som dom de fördömer?

Man får självklart tycka o tänka vad man vill angående hela den här soppan. Men se till att sopa framför din egen dörr innan du kastar tonvis med skit mot Julia Caesar.
Citera
2015-09-06, 23:20
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
Vad i helvete driver dessa människor framåt? Tänker dem inte till innan de skriver? Är dom så indoktrinerade i sin egen världsbild att dom inte inser att dom sysslar med precis samma sak som dom de fördömer?

Många av dem har helt enkelt hetsats av massmediernas hatkampanjer mot invandringskritiker i allmänhet, och nu specifikt mot Julia Caesar. De har under åratal matats med litanior om hur onda alla "rasister" och "främlingsfientliga" är.

I deras huvuden är "rasist" och "främlingsfientlig" helt enkelt det absolut ondaste man kan vara. Att döda tio personer för att du inte gillar deras åsikter, deras samhällsklass eller färgen på deras jackor är inte lika ren ondska, i deras ögon, som att trampa någon på stortån på grund av dennes etniska härkomst. För rasism och främlingsfientlighet är helt enkelt det värsta som finns, och det har de som sagt fått inbankat i skallen så många gånger att allt vett försvunnit.

När massmedierna sedan börjar hetsa mot en specifik person som kallas rasist och främlingsfientlig, är det inte märkligt att detta händer. Det är ytterst förutsägbart, och naturligtvis ett av målen med hetsen till att börja med.
Citera
2015-09-06, 23:33
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Många av dem har helt enkelt hetsats av massmediernas hatkampanjer mot invandringskritiker i allmänhet, och nu specifikt mot Julia Caesar. De har under åratal matats med litanior om hur onda alla "rasister" och "främlingsfientliga" är.

I deras huvuden är "rasist" och "främlingsfientlig" helt enkelt det absolut ondaste man kan vara. Att döda tio personer för att du inte gillar deras åsikter, deras samhällsklass eller färgen på deras jackor är inte lika ren ondska, i deras ögon, som att trampa någon på stortån på grund av dennes etniska härkomst. För rasism och främlingsfientlighet är helt enkelt det värsta som finns, och det har de som sagt fått inbankat i skallen så många gånger att allt vett försvunnit.

När massmedierna sedan börjar hetsa mot en specifik person som kallas rasist och främlingsfientlig, är det inte märkligt att detta händer. Det är ytterst förutsägbart, och naturligtvis ett av målen med hetsen till att börja med.

Alltså jag misstänker ju också att det är just massmedia som är grunden till deras tyckande och tänkande. Men samtidigt kan jag inte förstå hur man som människa kan sakna all form av kritiskt tänkande och bara svälja det andra matar en med hela tiden.

Jag tycker att själva charmen med att följa debatter, läsa tidningar, kolla på program med mera är att man kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting. Inte få det kastat i ansiktet på sig eller välja sida och sedan endast anse att den sidan har rätt.

Lite off-topic kanske, men jag förundras över fenomenet att det fortfarande finns människor som kan hjärntvättas till den grad att man helt enkelt blundar och spottar ifrån sig andra människors åsikter. Hur man sätter sig själv i en liten bubbla och allt utanför den slås bort.

Man kan ogilla Julia Caesars åsikter och tycka illa om henne där hon sitter bakom sitt nickname. Men det är väl för fan bara att skita i att läsa, läsa och argumentera emot eller läsa och bilda sig en egen uppfattning gentemot det hon skriver.

Det är nog på det sättet man utvecklas som människa. Att inse att alla faktiskt tycker OLIKA och inte bara skriva det på en hand och ha som profilbild på Facebook eller andra sociala medier för att tillhöra, vad man anser, vara de goda i samhället.
Citera
2015-09-06, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
De har inte stalkat henne. De har inte trakasserat henne. Eftersom hon saknar telefon så har man åkt hem till henne och lugnt bett om en intervju. Det är inte trakasserier.
Att tro att man kan dölja sig bakom anonymitet och slippa att granskas är otroligt naivt.
Men visst, vill du tro mer på en rätthaveristisk tant med påstådd "elallergi" och som dessutom varit förtidspensionerad sedan hon var 49 år (!) så visst.

Naivt ! . Va yrar du nu om

Julia har rätt till ett privatliv exakt lika mycket som du och jag samt alla andra människor i en DEMOKRATI. Nä vi lever inte i någon DIKTATUR ännu, tack gode gud .

FN- gör tydligt klart att man inte har rätt att förfölja någon politiskt aktiv person. Det är ju från diktaturer länder som oliktänkande flyr ifrån,, har du glömt bort det redan

Jag märker att du generellt har stora svårigheter att respektera människor som inte "tänker" som du gör

Vänster anhängare tycks bära på en svår skam ( och skuld) problematik, något som gör er överkänsliga. När man är uppe i en affekt så tänker man inte så rättvist eller förnuftigt (klokt)
Citera
2015-09-06, 23:47
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du måste inte hata eller dela upp folk i olika grupper som du gör. Ett inlägg som ditt föder bara medlidande och tankar om att du kanske sysslar med någon form av projicering.

Projicering? Du tycker inte att det förekommer en hel del hat här mot oliktänkande? Jättemycket, t.o.m?

Det här med att "dela upp i grupper" utgör väl ändå hela grundbulten i JCs retorik, eller hur?
Citera
2015-09-06, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Haha hon verkar ju helt mentalsjuk.
Kul att få se vilka dårar rasisterna lyssnar på

Ojdå ! här har vi en sympatisk gosse. En som värnar om "allas lika värde",,eller hur det nu var.

Så jävla kul att se rödingar som du läsa skabbiga artiklar från stalkande, eeh "journalister"

Och du ! rasist kan du vara själv haha..
Senast redigerad av spitzbergen 2015-09-07 kl. 00:05.
Citera
2015-09-06, 23:58
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Projicering? Du tycker inte att det förekommer en hel del hat här mot oliktänkande? Jättemycket, t.o.m?

Det här med att "dela upp i grupper" utgör väl ändå hela grundbulten i JCs retorik, eller hur?

Är du en sådan där då som anser att alla som vill, oavsett skäl, ska få flytta till Sverige? Det är ju så det blir om man inte på något sätt delar upp.
Citera
2015-09-06, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag

Nä grundbulten i JC´s retorik är hur djupt odemokratisk hela asyl flykting politiken är och har varit i över ett kvarts sekel här i Sverige.
Citera
2015-09-07, 00:08
Medlem
Enligt artikeln har en Dn-journalist blivit uthängd med namn och telefonnummer efter att ha granskat Ceasar.

Detta är dock inte något problem, eller?

Dessutom har Expressen tagit kontakt med Ceasar och därmed gett henne en chans att bemöta det hela. Det har hon inte gjort. Och då har hon ju gjort sitt val.
Senast redigerad av Hiitsme 2015-09-07 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in