2015-09-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Du kan kolla hans blogg på expressen jag tänker inte besöka svinet fler ggr.
Ingen källa alltså.
Oväntat.
Citera
2015-09-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad får dig att tänka att jag skulle tycka så? Jag påpekade endast att det faktiskt är möjligt att kritisera islam invandring osv i sitt eget namn. Mig veterligen har Merit Wager inte blivit utsatt för gatlopp i media.

Nej men du vill gärna börja med det.
"Merit Wager. Hon är en journalist och bloggare med samma agenda som "Julia Caesar"

Nå hur var det nu med Mattsons uttalande att J:C. får skylla sig själv om hon blir dödshotad
men det samma gäller naturligtvis inte för Orrenius. vad är din åsikt om det ?
J.C. dödshot är dokumenterat och säkrat, Orrenius är däremot inte det.
Citera
2015-09-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ingen källa alltså.
Oväntat.
Kolla hans blogg på expressen , jag vägrar att länka till den.
Citera
2015-09-04, 22:56
Medlem
Citat:

Han har tagit bort det nu ( redigerat)hoppas att någon har sparat det.
Citera
2015-09-04, 22:58
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Det var dumt av mig att använda mig av ett föraktfullt öknamn när jag beskrev Julia Caesar. Men nej, jag tycker inte det är bra texter. I dag har jag läst ännu mer av det hon skrivigt. Det innehåller mycket litet substans. Mest är det bara argt. Hon skulle kunna avhålla sig från att vara så bitter, som hon alldeles uppenbarligen är, i det hon skriver. Då skulle fler kunna ta till sig det sakliga som finns i det hon skriver. Hennes texter är fyllda av nedsättande epitet och rent ut sagt raljerande, som visserligen passar i ett kommentatorsfält på Internet, men inte i tryckt skrift som har ambitionen att verkligen bli tagen på allvar, vilket jag gissar att hon har. Hon är i behov av en redaktör, det är min bedömning. Nån som kan stryka och omformulera vissa mindre lyckade formuleringar.

Tycker alltså inte alls att krönikorna är skitbra. De är tråkiga och tjatiga och hon upprepar samma tema hela tiden. Precis som exempelvis jag gör när jag skriver här. Det är dock skillnad på att skriva kommentarer på Internet och att skriva böcker och att publicera sig på relativt välspridda bloggsidor som snaphanens.

Ber dock som sagt om ursäkt för att jag kallade henne bitterfitta. Det var oöverlagt av mig och mycket dumt. Bra att du tog mig i örat. Men min kritik av hennes texter är inte det minsta oseriös. Jag kan nämligen både läsa och skriva, även om det inte märks på mina kommentarer här på Flashback.

När det gäller uthängningen, så kan jag inte dra annan slutsats än att man på Expressen måste vara ena riktiga bitterfittor. Hoppas Julia Caesar, även om just jag inte gillar det hon skriver, fortsätter att reta upp bitterfittorna på Expressen.

Jo, så är det ju. Det är beklämmande att så många tycker att hon "skriver bra".
Citera
2015-09-04, 23:01
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ungefär som the itch jag har i röven?

Citat:
Ursprungligen postat av Sguela!da ni är.che
Han är en bra kille, men ja han är ett fyllo.

Ni två lider säkert inte av elallergi eller oral galvanism, men väl av oral analism. Det är uppenbart. Ur era rövmunnar kommer enbart bajs. Och era oneliners är ju faktiskt mest ett slags bromsspår i Flashbacks pojktrosor.

Och för tusan ni båda som inte gillar anonymititet. Berätta vilka ni är! Skriv ut era namn! Anonymitet är ju inget viktigt. Eller är ni bara bromsspår i Flashbacks pojktrosa? Är det det ni båda är? Det enda ni är? Ett par elektroniska bromsspår.
Citera
2015-09-04, 23:03
Medlem
rtyuios avatar
http://www.friatider.se/han-hotar-d-...ssens-hembes-k

Vem är det här kräket som mordhotar en 70 år gammal tant? Vad vet vi om honom?
Citera
2015-09-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
http://www.friatider.se/han-hotar-d-...ssens-hembes-k

Vem är det här kräket som mordhotar en 70 år gammal tant? Vad vet vi om honom?

Och dessutom, tar Orrenius och Hamrud samt Chefredaktörerna på DN och Expressen ansvar för sitt handlande? Om JC så får ett krökt hår på sitt huvud faller ansvaret tungt på dessa kräk.
Citera
2015-09-04, 23:16
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:

Citat:
Han har tagit bort det nu ( redigerat)hoppas att någon har sparat det.

Revisionismen på Expo-Expressen börjar nu bli direkt pinsam. "Lagt kort ligger" gäller på Flashback. Har man skrivit något så finns det där. Expo-Expressen börjar nu modifiera vad de egentligen har skrivit så att det passar åsikterna som de har idag.

Men ok, det är lite off-topic här. Expo-Expressen som ska granska makthavare har utsett en 70-årig kvinnlig pensionär som en viktig makthavare. Hennes namn är okänt för de flesta (både aliaset och riktiga namnet). Sajten hon skriver inlägg på är en obskyr liten sajt som få har hört talas om.

Då drar Annika Hamrud (Expo-journalist) fram den stora kanonen, JC ska krossas för sina åsikter. Hennes anonymitet är inte vatten värt. Namnet publiceras och som grädde på moset så ska givetvis en bild på henne publiceras. Sedan hånas hon för att vara en svag människa med sjukdomar, really?

Syftet är att skrämmas. Tycker du fel så ska du hängas ut med namn och bild. Att det innebär en ökad hotbild att få besök av AFA eller vad nu Expos väpnade gren kallas, spelar ingen roll. Har du "fel" åsikter så kommer du att pulvriseras.

Expo-Expressen har blivit militant och jag kan inte se någon annan förklaring än att det nu är ett fullskaligt krig mot anonyma åsikter som är "felaktiga".

Fullständigt vidrigt att en tidning kan sjunka så här lågt.
Citera
2015-09-04, 23:30
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Fullständigt vidrigt att en tidning kan sjunka så här lågt.

Har sett få andra medier/journalister som tar avstånd från det hela, åtminstone mer kategoriskt. Åsa Linderborgs befogade synpunkt om "avpubliceringen" av Ulf Nilsons bokrecension i all ära, men även hon tycker ju att allt annars är fina fisken. Sanna Rayman är väl närmast att tala klarspråk om galenskapen, kanske?
Citera
2015-09-04, 23:49
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Har sett få andra medier/journalister som tar avstånd från det hela, åtminstone mer kategoriskt. Åsa Linderborgs befogade synpunkt om "avpubliceringen" av Ulf Nilsons bokrecension i all ära, men även hon tycker ju att allt annars är fina fisken. Sanna Rayman är väl närmast att tala klarspråk om galenskapen, kanske?

Fan vet om man inte borde låta någon expert göra en psykbedömning av åtminstone de mest centrala figurerna i det svenska etablissemanget. Det kan nog finnas en hel del som inte är som folk brukar vara.

De brukar ju mer liksom cirkulera i utkanterna, de som är knäppa i boetten, men det kan ju finnas centralt placerade foliehattar också. Att den svenska journalistkåren är så starkt påverkad av MP talar ju starkt för att det finns en hel del knäppisar i de leden åtminstone.

Med att cirkulera i utkanterna menar jag bl a Arnstad. Han har en mycket tydlig personlighetsstörning men han har vid minst ett tillfälle tagit sig in i regeringen och pratat med finansministern om allt det där med fascister och de nya dito. De demokratiska fascisterna. Utan att fatta vad det var frågan om tog ju sedan Löfvén upp det hela offentligt. Hur fan kommer de undan med sådant?
Citera
2015-09-04, 23:57
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Fan vet om man inte borde låta någon expert göra en psykbedömning av åtminstone de mest centrala figurerna i det svenska etablissemanget. Det kan nog finnas en hel del som inte är som folk brukar vara.

De brukar ju mer liksom cirkulera i utkanterna, de som är knäppa i boetten, men det kan ju finnas centralt placerade foliehattar också. Att den svenska journalistkåren är så starkt påverkad av MP talar ju starkt för att det finns en hel del knäppisar i de leden åtminstone.

Med att cirkulera i utkanterna menar jag bl a Arnstad. Han har en mycket tydlig personlighetsstörning men han har vid minst ett tillfälle tagit sig in i regeringen och pratat med finansministern om allt det där med fascister och de nya dito. De demokratiska fascisterna. Utan att fatta vad det var frågan om tog ju sedan Löfvén upp det hela offentligt. Hur fan kommer de undan med sådant?

De kommer undan genom att hålla sig med sina gelikar. Kort sagt så har folket, det vettiga, tappat makten genom att inget göra.
Retorik kallas detta, det att föra någon bakom ljuset, och det kallas även för att rida på andras välvilja.
Vakna för fan upp, men gott folk?
Gelikarna men här ÄR ju just denna Psykiatrin men ni, ni tror något annat ni, ni tror att detta är något fint folk? Något att se upp till?
Man kan inte taga sig makt, man kan bara få makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in