2015-09-03, 13:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Liza Marklund som trots sin el-allergi INTE stängt in sig i en stuga och kostat staten miljoner och som enda tack för det skrivit bittra hatbloggar. Som istället skrivit viktiga böcker om kvinnor som tvingas fly undan våld osv och som bidragit till sveriges goda rykte inom världsliteraturen samt garanterat dragit in en skattekrona eller två samt inte lyft en spänn i bidrag.

"Julia Caesar" har också skrivit och publicerat böcker. Vilka böcker som kommer att ses som viktigast i framtiden får tiden utvisa.
Citera
2015-09-03, 13:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Mjae, nu är Ulrika Knutson (hängde jag ut henne nu?) inne på rätt, och mer sanningsenligt, spår:

http://www.gp.se/kulturnoje/1.282106...a-julia-caesar

Kort sagt: de tycker hon skrev för bra. Själv fattar jag inte alls vad de tycker är så bra med hennes texter - de är ofokuserat långa och raljanta. Antar att hon är bra på att använda färgstarka ord? Nåja, de tycker i alla fall hon skriver bra.

Det är en fin gammal tradition att skrifva uppblåst och högtrafvande i den svenskvänliga rörelsen.
(FB) Varför så högtravande?
Citera
2015-09-03, 13:52
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Rätt spännande att Barbro Jöberger bor på Torggatan 4 i Vaxholm.
Mig veterligen är det ingen invandrartäta ort. Hon bor alltså lika långt från invandrare som hon kritiserat journalister för att göra.

Om hon hade vurmat för massinvandring hade hennes val av bostadsområde kunnat kritiseras.

Nu förhåller det ju sig precis tvärtom.
Citera
2015-09-03, 13:54
Medlem
hashflashs avatar
Vad vet vi om egentligen om expojournalisten Annika Hamrud som "flydde" (läs åkte iväg för något USA-frilansande skrivjobb)? Har Orrenius uttalat sig om ifall han hade gjort samma uthängning?

Vem beordrade uthängningen? Vilka var kameramännen som var med ute på besöken hos JC?

Frågorna är många!
Citera
2015-09-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Liza Marklund är ett bra exempel eftersom det visar på hur dubbla måttstockar används utav media och andra. Det är det jag försöker få fram.

Nu försöker vissa slingra er lite här, men huvudpoängen kvarstår. När Liza Marklund framför sina åsikter och texter så använder ingen hennes elallergi mot henne för att visa att hennes åsikter är fel (när helt andra frågor diskuteras än just elallergi). Men när "Julia Caesar" framför åsikter om t.ex invandrarbrottslighet så används hennes elallergi som ett argument mot hennes åsikter om invandrarbrottslighet.

Det är ju inte så svårt att lista ut varför det är olika n.
Det är Barbro Jöbergers bakgrund med amalgamfantasier och bidragsbedragande elallergi i kombination med de foliehattsrasistiska hatkrönikorna som sänker hennes trovärdighet. Du begriper inte det för att du ser hatkrönikorna som vederhäftiga.
Citera
2015-09-03, 13:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Rätt spännande att Barbro Jöberger bor på Torggatan 4 i Vaxholm.
Mig veterligen är det ingen invandrartät ort. Hon bor alltså lika långt från invandrare som hon kritiserat journalister för att göra.

Fast hon verkar leva som hon lär.

Varför bor journalister som hyllar mångkulturen inte i ett mångkulturellt område?
Citera
2015-09-03, 13:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Borde inte JC:s aktivitet kunna ses som något slags "whistleblower"-agerande egentligen? Det levereras artiklar om missförhållanden som inte klargörs i vanlig media t e x. Men det är ju uppenbart att uthängningen sker pga den politiska tonen JC har, och att det snart är olagligt i Sverige att kritisera DÖ-politiken.

Vad är snart olagligt för ett undermåligt uttryck? Ligger det förslag om detta i riksdagen? Om inte, vad avses?
Citera
2015-09-03, 13:58
Medlem
NS_14s avatar
Fria tider skriver om hur en av orsakerna till uthängningen berodde på att JC hade "hängt ut" Orrenius genom att ha offentligt publicerat hatjournalistens telefonnummer - något hatjournalisten själv hade gjort upprepade gånger på den södermalmska spyhinken Twitter.

Citat:
Vem som helst har alltså kunnat ta del av Orrenius nummer, utan att behöva läsa Julia Caesars krönika, enbart genom att läsa det Orrenius själv skriver i sociala medier. Vid flera tillfällen skickar han dessutom, oombedd, sitt telefonnummer till politiska meningsmotståndare på högerkanten som är starkt kritiska till Sveriges invandringspolitik.

"Ville du inte ringa mig? Var du inte intresserad av dialog och förståelse?" skrev han hånfullt till tre invandringskritiker, däribland Avpixlatprofilen Jan Sjunnesson, förra sommaren innan han bifogade sitt telefonnummer.

"Slå en signal någon gång så kan vi tala längre om du vill", skriver han i ett annat inlägg på Twitter.

Orrenius är väl mig veterligen också en av få vänsterorienterade så kallade "journalister" som inte åtnjuter skyddad identitet, så motivationen att JC hade "hängt ut" Orrenius är naturligtvis en förevändning att skrämma en oppositionell röst till tystnad.

http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer
Senast redigerad av NS_14 2015-09-03 kl. 14:05.
Citera
2015-09-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Bonniers hängde alltså ut henne för att hon är "bidragsparasit"...?

Nja snarare för att hennes fantastiska resa är så intressant i sammanhanget. Från att vara journalist med stort patos som rapporterade om funktionshindrade till att bli en gnällspik som, dold av anonymitet, bildar opinion mot att det läggs onödiga miljoner på invandring samtidigt som hon själv kostar samhället miljoner.

Missförstå mig rätt här. Jag tycker inte att hon är en "parasit" det är något jag använder för att det ska sticka i ögonen på dem som själva använder den sortens termer.
Jag tycker att ETT av följande FYRA påstående är fel. Är ni tillräckligt intelligenta kan ni lista ut vilket. Jag tror på er förmåga denna gång Flashback!!

1* Man ska i största möjliga mån försöka arbeta och inte ta några bidrag onödan.

2* Personer som Barbro, som har konstiga diagnoser som man inte vet om de är psykiskt betingade eller ej, skall fortfarande kunna få hjälp, bli värdigt behandlade och till och med kunna bli förtidspensionerade.

3* Sverige har råd att hjälpa flyktingar och att ta emot invandrare. Det är dock viktigt att det sker en öppen debatt kring hur många samt att vi integrerar dem som kommer hit ordentligt.

4* Det är helt acceptabelt att använda sin skrivartalang till att bakom anonymitet ge uttryck för en elitistisk och hatisk människosyn och att när man blivit så stor att man inte länge kan hävda att man är en vanlig privatperson inte välja att träda fram.
Helt OK också att håna och spotta på det land och det system som med sin historia av socialt omhändertagande och solidaritet har hjälpt en de senaste 20 åren genom att helt och hållet försörja en. Bara för att man nu vill hjälpa andra som inte råkar vara födda inom landets gränser.
Att sedan hänvisa till att man är en sjuk gammal tant och att man blir "förföljd" men att inte träda fram eller ens ge nån anonym intervju är också i sin ordning.
Slutligen att bussa internetmobben på journalisterna som sökt en genom att lägga ut deras telefonnummer och be sina fans "trakassera" som hämnd... det är också riktigt bra gjort och inte alls fegt.

Kan nån GISSA vilket påstående som är tokigt?? ni får bara välja ett!
Citera
2015-09-03, 14:06
Medlem
Raglefants avatar
Det tjatas en massa om att Julia Caesar skulle ha hängt ut, hatat och hetsat mot invandrare, journalister och politiker. Finns det några exempel på sådana som hängts ut av Julia? (Före hennes preventiva attack mot Orrenius/Hamrud alltså.)

Vill också minnas att det påståtts att hon skulle hänga ut brottslingar innan de är dömda. Exempel på det? Alla hennes krönikor finns ju på snaphanen.dk, men jag lyckas inte hitta några exempel på någotdera.

Är det bara de vanliga vänsterlögnerna, eller har hon gjort sig skyldig till några övertramp mot pressetiken?
Citera
2015-09-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Det är dock viktigt att det sker en öppen debatt kring hur många samt att vi integrerar dem som kommer hit ordentligt.

Om folk inte vill integreras då?
Citera
2015-09-03, 14:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är Barbro Jöbergers bakgrund med amalgamfantasier och bidragsbedragande elallergi i kombination med de foliehattsrasistiska hatkrönikorna som sänker hennes trovärdighet. Du begriper inte det för att du ser hatkrönikorna som vederhäftiga.

Nej. Man måste hantera varje fall för sig.

Einstein hade väldigt fel när det gällde hans åsikter om kvantmekaniken, men han hade helt rätt när det gällde relativitetsteorin.

Jag jämför inte "Julia Caesar" med Einstein men det finns många fall i historien där en och samma person haft både rätt och fel om viktiga saker.

Jag köper inte allt som "Julia Caesar" skriver men när hon framför fakta som kan kontrolleras med källor så kan man inte avfärda det som felaktigheter bara för att hon sagt att hon är (eller var) elallergisk. Däremot kan man avfärda en del som hon skriver i enskilda sakfrågor som fel om man har annan information som visar på annat, men bara då. Att hon haft fel förut i en fråga innebär ju inte att hon alltid har fel i allting - hela livet. För om man tillämpar detta tänkande på alla människor, då hade även Einstein fel om relativitetsteorin. Och alla politiker har alltid fel. Alltid. Oavsett vad de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in