Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Bonniers hängde alltså ut henne för att hon är "bidragsparasit"...?
Nja snarare för att hennes fantastiska resa är så intressant i sammanhanget. Från att vara journalist med stort patos som rapporterade om funktionshindrade till att bli en gnällspik som, dold av anonymitet, bildar opinion mot att det läggs onödiga miljoner på invandring samtidigt som hon själv kostar samhället miljoner.
Missförstå mig rätt här. Jag tycker inte att hon är en "parasit" det är något jag använder för att det ska sticka i ögonen på dem som själva använder den sortens termer.
Jag tycker att ETT av följande FYRA påstående är fel. Är ni tillräckligt intelligenta kan ni lista ut vilket. Jag tror på er förmåga denna gång Flashback!!
1* Man ska i största möjliga mån försöka arbeta och inte ta några bidrag onödan.
2* Personer som Barbro, som har konstiga diagnoser som man inte vet om de är psykiskt betingade eller ej, skall fortfarande kunna få hjälp, bli värdigt behandlade och till och med kunna bli förtidspensionerade.
3* Sverige har råd att hjälpa flyktingar och att ta emot invandrare. Det är dock viktigt att det sker en öppen debatt kring hur många samt att vi integrerar dem som kommer hit ordentligt.
4* Det är helt acceptabelt att använda sin skrivartalang till att bakom anonymitet ge uttryck för en elitistisk och hatisk människosyn och att när man blivit så stor att man inte länge kan hävda att man är en vanlig privatperson inte välja att träda fram.
Helt OK också att håna och spotta på det land och det system som med sin historia av socialt omhändertagande och solidaritet har hjälpt en de senaste 20 åren genom att helt och hållet försörja en. Bara för att man nu vill hjälpa andra som inte råkar vara födda inom landets gränser.
Att sedan hänvisa till att man är en sjuk gammal tant och att man blir "förföljd" men att inte träda fram eller ens ge nån anonym intervju är också i sin ordning.
Slutligen att bussa internetmobben på journalisterna som sökt en genom att lägga ut deras telefonnummer och be sina fans "trakassera" som hämnd... det är också riktigt bra gjort och inte alls fegt.
Kan nån GISSA vilket påstående som är tokigt?? ni får bara välja ett!