2015-09-02, 22:32
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja, hon kan ha varit sjuk, men det konstiga är att hon la ned journalistandet, men ändå tycks ha fortsatt att skriva både böcker och artiklar. Märkligt att det finns massor med energi och uppslag för att skriva/journalista på hemmaplan, men inte ens som frilans på en etablerad tidning? Jag börjar misstänka att hennes journalistkarriär på DN av en eller annan icke-sjukdomsrelaterad orsak gick åt helvete och att hon helt enkelt inte hade en alternativ karriär och då blev det som det blev.

Intressant! Berätta vad du anser att "en eller annan icke-sjukdomsrelaterad orsak" är för oss icke insatta?
Citera
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men DN är desperata efter nya prenumeranter så där kan säga sitt ord till tidningsförsäljarna som ringer.
Jag har t.o.m blivit erbjuden gratisnummer men avböjt eftersom jag inte använder tidningar som dasspapper.

De ringde mig för ett par månader sedan. Direkt efter han berättat att det var från DN och att han hade ett bra erbjudande la jag upp ett spontant gapskratt. När jag samlat mig sa jag "den skitblaskan ". Han gav upp snabbt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Exporessen ligger bra till. Lätt att uttala, innebörden är tydlig. Det har min röst. Föreslår att det uttalas expo-ressen för extra tydlighet.

Jag har ibland här på FB talat emot de som vägrar public service. Detta med argumentet att om man inte tar in olika ståndpunkter blir man lätt en cyklop, oavsett vilken typ (vänster, höger, rasist, antirasis...).

Efter att idag tagit del av SR Studio-ett, kulturradion, samt Svt's kommentarer om denna skandalösa mobbning - börjar jag vackla. Inte för att jag är rädd för att lyssna på propaganda, men för att det inte är bra för blodtrycket.

Ja, det är skadligt för blodtrycket fan i mig. Man får ta det i små portioner.

Kan inte nån av vänsternissarna här som försvarar uthängningen komma med några motargument mot det JC hävdar i sina krönikor? Det blir så tragikomiskt när det enda argumentet mot de åsikter hon hävdar är att hon har klen hälsa och tvingats till förtidspension (bidragsparasit som en del hjärtegoda, människoälskande vänstermjukisar här kallar det). Det är som att avfärda Fredrik Reinfeldts politik med att han är flintis för i helvete.
Citera
2015-09-02, 22:33
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej du hittar på en definition som passar dina antidemokratiska åsikter, vi har hört det nu och att du gillar att meningsmoståndare tystas.

Om du anser att jag är Nietzsche och Foucault, visst, då har jag hittat på denna definition. Annars så har jag inte hittat på denne alls. Du håller enbart fast dig till din felaktiga definition av den anledningen att den passar din agenda och retorik, och din makthunger i den här tråden -- annars skulle du inte använda den.

När har jag försökt tystat dig förresten? Du är den som har kommit med halmgubbar och argument stoppers och projicerat åsikter på mig som jag inte har. Varför är du så rädd för att argumentera tydligt, konkret och hederligt?
Citera
2015-09-02, 22:33
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Fast nu gör du ju halmgubbe av mitt resonemang. Jag har gång på gång beskrivit detta som en kollektiv kamp, inte något som en enskild individ ska stå för utan många individer som agerar gemensamt för samma mål. Det är ju det som är det geniala: enade och många så är det svårt att straffa dem, då har den sociala kontrollen -- uppenbarligen -- brutits. Och, ja, det är ju individer som begår handlingar så det är ju där man måste börja. Istället för att vänta på när "Makten" eller "Etablissemanget" i samhället förändras och ger en "lov" att uttrycka sig som man vill bör man ta saken i egna händer, tillsammans, och kämpa. Att några individer offras är för kampens skull är helt i sin ordning.

Du kan inte äta kakan och ha den kvar.
Då är vi tillbaka på ruta ett i resonemanget alltså.

Som jag skrev tidigare så är det f.n. förenligt med skada att gå ut och öppet vara invandringskritisk och SD-vänlig för många medborgare. Det leder till att kollektivet i den "kollektiva kampen" som du beskriver är decimerad. Den är dessutom särskilt decimerad på personer som har hög utbildning och inflytande. Dessa måste göra en riskbedömning om de ska offra kanske flera decenniers kämpande för att nå sin position i samhället, för att delta i den "kollektiva kampen".

Det är ju kanske lite sådär revolutionsromantiskt att tycka som du gör, men det är inte särskilt verklighetsförankrat.

Att folk skräms till tystnad är en realitet, och ett problem, i en demokrati. Det är inget som några romantiska teorier om "kollektiv kamp" i bästa Che Guevara-anda ändrar på. Om det behövs en revolution där individer måste offras, ja då har vi redan med råge passerat gränsen för vad som kan kallas en demokrati.

Det är ju lätt att själv sitta vid datorn och tycka att det är helt ok att "några individer offras".
Citera
2015-09-02, 22:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Det är väl ett ypperligt bevis.

Då har definitionen på "psykisk störd" ändrats ganska drastiskt det senaste dygnet.

Skulle någon läkare hålla med?
Citera
2015-09-02, 22:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Om du anser att jag är Nietzsche och Foucault, visst, då har jag hittat på denna definition. Annars så har jag inte hittat på denne alls. Du håller enbart fast dig till din felaktiga definition av den anledningen att den passar din agenda och retorik, och din makthunger i den här tråden -- annars skulle du inte använda den.

När har jag försökt tystat dig förresten? Du är den som har kommit med halmgubbar och argument stoppers och projicerat åsikter på mig som jag inte har. Varför är du så rädd för att argumentera tydligt, konkret och hederligt?
And the beat goes on....

Diskuterar vi mig här ? jag diskuterar JC och Expopressens agerande, håll dig till ämnet.
Citera
2015-09-02, 22:35
Medlem
Zpanarns avatar
Hade Expressen istället valt att ta in JC's krönikor på söndagarna så hade de tiodubblat upplagan. Så smarta var de givetvis inte......
Citera
2015-09-02, 22:36
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Det underbara i tråden är att SD-anhägare aldrig kan syna sin egen byk. Man försvarar sig nu med att "svenskar måste ha rätt till bidrag, för det är ju vårt land typ". Gud, så underbart det skulle bli om SD styrde : Folk som JC skulle sjukskriva sig för elallergi ifrån riksdagen och sitta framför datorn dagarna i ända och hata alla utomnordiska slöfockar och undermänniskor med låg IQ som förstör vårt land....

Jo det är ju bara det som är lite, lite komiskt. Att det handlar om en person som kostat skattebetalarna multum.
Nu är det väl inte elallergin och amalgambesvären eller sjukskrivningen som är mest talande, utan det här rättshaveristiska SAMHÄLLET MÖRKAR ELALLERGI o.s.v. Man känner igen typen, så att säga...

Men sprid nu inte denna historia utomlands för då kommer världens alla elallergiker hit!
Citera
2015-09-02, 22:37
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, det är ett trama att drabbas av att vänner tar avstånd från en. Men det är vännerna i sin fulla rätta att göra om de vill. Den som håller i pistolen är inte vännerna som tar avstånd, det är den som aktivt och uppsåtligen går in för att få vännerna att ta avstånd. Skvallerbyttan, golaren. Get it?

Personen ifråga kan ju inte tvinga vännerna att ta avstånd, det är ett val som vännerna själva gör och heller inte alltid gör -- folk är mer lojala än vad man tror, det är min erfarenhet i alla fall. Om inte: vad är det för märkliga vänner man skaffat sig?
Citat:
Alla har vi skelett i garderoben, alla har vi nåt som vi inte vill att andra ska få reda på. Den som tidigare knarkat vill kanske inte att den nya arbetsplatsen ska få reda på det, vill inte bli dömd pga sitt förflutna. Den jävel som ringer till dennes chef och upplyser om det tidigare missbruket är givetvis en kackerlacka. Den jävel som upplyser en strängt kristen familj om att sonen är bög är givetvis en kackerlacka.

Att något är otrevligt innebär inte att det är förbjudet, eller bör förbjudas.

Citat:
Men det håller du inte med om alltså, du gillar skvallerbyttor?

Nej, inte nödvändigtvis i alla fall. Om man inte gillar skvallerbyttor så straffar man dem genom att ta avstånd från dem eller så skvallrar man tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror inte ens att elallergi är en etablerad diagnos. Man kan helt enkelt inte vara allergisk mot elektricitet (enligt vetenskapen). Dessutom jävligt märkligt att hon kan sitta så frekvent framför en dator med sin elallergi. Men vad kvinnan har för diagnoser lär vi aldrig få veta, då sådant lyder under sekretess. Men både oralgalvanism och elallergi var populära kvasidiagnoser bland SVBK ("svid-värk och-brännkärringarna) på 80- och 90-talet. Populärt var också att sjukskriva sig ända in i kaklet (= förtidspension kring 40-50) och försöka bota sig själv med typ kristaller

Ingen etablerad diagnos, men en av Miljöpartiets tyngre politiker, riksdagsledamot Carl Schlyter som även är ordförande i riksdagens EU-nämnd, söker få "ellallergi" godkänd som diagnos.

I styrelsen för "Elöverkänsligas Riksförbund" sitter inte oväntat en annan miljöpartist, riksdagsledamoten Mats Pertoft.

Citat:
Miljöpartiets Carl Schlyter vill införa elallergi som diagnos i ICD-11
---
Carl Schlyter undertecknade nyligen en skriftlig förklaring från den gröna gruppen om att medlemsstaterna bör införa elöverkänslighet och "multipel kemisk överkänslighet" som godkända diagnoser i ländernas nationella klassifikationer, och WHO borde göra sammalunda när ICD-11 håller på att färdigställas.

Medlemsländerna uppmanas vidare att striktare tillämpa försiktighetsprincipen för att skydda dessa överkänsliga individer vars antal man (utan att ange källa) påstår ökar exponentiellt.
---
Nu är detta inte första gången Miljöpartiet drar en lans för pseudovetenskap och alternativmedicin. Carl Schlyter författade själv en skriftlig deklaration för tre år sedan "om riskerna med exponering för elektromagnetiska fält till följd av användning av trådlös teknik". Där påstods att elöverkänslighet är ett godkänt funktionshinder i Sverige, vilket bara stämmer om man med "godkänt" menar att patientföreningen får bidrag från staten.

Vidare hävdade Schlyter att "Det finns bevis för att en ökad användning av trådlös teknik i hem och skolor i vissa fall kan ge hälsoeffekter redan under de aktuella värden som fastställs i riktlinjerna för EMF strålning." En övertygelse han förmodligen delar med partibrodern Mats Pertoft som sitter i styrelsen för Elöverkänsligas Riksförbund.
http://www.dagensmedicin.se/blogg/ma...gnos-i-icd-11/

Även Expressens krönikör Liza Marklund säger sig vara elallergiker:

Citat:
Vi utsätts för ett gigantiskt experiment
---
EU:s ekodesignkommitté har beslutat att vanliga glödlampor ska förbjudas. Redan nästa år försvinner alla matta glödlampor och de starkaste klara. Resten fasas ut åren därpå.
Syftet är att spara energi, och det låter ju toppen.
Men för mig, som är elallergiker, är detta ett dråpslag.
http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/

Det är en trist historia med "elallergiker", ser det heller inte som någon tillfällighet att just miljöpartister tillhör den tongivande skaran av de som påstår sig vara drabbade. Men att JC hånas i Expressen, samtidigt som deras egna krönikör Liza Marklund säger sig lida av elallergi utan att ifrågasättas är inte ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur gör man det menar du? Vad ska hon jobba med och hur vet du att hennes psyke klarar press? Med tanke på vad hon skrivit om journalisterna så verkar hon lättstressad.

Jag tror inte att jag ska avgöra vad hon skulle jobba med eftersom jag anser att det är varje individs fria val. Hon hade väl fått söka jobb som alla andra; inget konstigt med det? Om hon inte klarat "press" kanske barnboksförfattare eller enklare montering hos Samhall hade varit något. Att vara lättstressad är inget skäl till förtidspension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in