2015-09-02, 15:16
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
En fråga du som vurmar om alla flyktingar , hur kommer det sig att man passerar ca tjugo länder innan man vill söka asyl? Om man är på flykt så söker man väl skydd i första bästa "säkra" land?
Sen kan du dividera om rasism hur mycket du vill men dom flesta är nog kritiska mot politiken mer än flyktingarna.
Jaha, från en fråga till en helt annan.
För att vissa länder tar emot fler än andra. Hur så?
Citera
2015-09-02, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Nej, det följer inte att jag per automatik tycker att konsekvenserna en person kan råkas drabbas av pga en uthängning är okej från att jag anser uthängning är okej i sig. Av samma anledning som att jag tycker att det är okej att nazister sprider sin propaganda inte betyder att jag tycker att nazism är okej, eller konsekvenserna av deras propaganda är okej.

Och nej min högutbildade vän, jag har inte slagit ned, varken själv eller i grupp, någon med avvikande åsikter. Det är den märkligaste frågan om min person jag någonsin fått.
Eftersom du ger intryck av att vara vänsterradikal så är det väl inte konstigt att jag misstänker att du slagit ner någon tillsammans med ditt gäng?
Citera
2015-09-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
När man river sönder sina identitetshandlingar/pass så finns inget pass längre.Frågan är varför man gör det och svaret är att man har inga asylskäl.

Jag tror du missade några steg där...du skrev:

Citat:
Frågan var om Julia har tort på fötterna i sin påståenden om ljugande asylturister som söker livstidsförsörjning genom att riva identitetshandlingar när dom anländer till Sverige . Och enligt Statistiken från migrationsverket så har hon det

Din statisk visar att många saknar pass, jag förväntar mig att du ska kunna styrka övriga delar av påståendet också, annars kan du inte hävda att hon har torrt på fötterna. Så, var är den statistiken? Eller andra bevis på övriga delar? Det räcker inte med att säga att eftersom jag kan styrka "a" så stämmer automatiskt "b" och "c" i mitt påstående.
Citera
2015-09-02, 15:19
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, det är ju då en fråga också om vad som är makten. Men självklart är Expressen en maktfaktor, de har dock ett jobb att granska andra makthavare, inklusive tongivande redaktörer och skribenter i det nya medialandskapet. Som sagt, det måste inte ske genom att identiteter röjs. Tänker man sig exempelvis att en anonym Stefan Löfven företräder en helt annan linje på en blogg en vad han gör i sin roll som statsminister, och det är något som når Expressen, så bör de förstås skriva det.

Hur pass mycket makthavare bör man vara för att det ska vara anonymt att inte respektera skribentens anonymitet? Det är svårt att svara på exakt var gränsen ska dras, men i JC:s fall anser jag inte att hon är en makthavare av den digniteten.

Expressen gör det lätt för sig att kringgå rätten till anonymitet genom att kleta på etiketten "makthavare" på en obekväm röst. Det finns ingen som helst anledning att röja JC:s identitet annat än för att knäcka henne. Expressen hade i stället kunnat bemöta alla de obekväma invandringsfakta JC skriver om i stället. De gör man inte och vi förstår nog alla varför.

Återstår nu bara att se om JC begår självmord eller om AFA eller någon vänsterextrem SA-trupp "fixar" henne. Hoppas Expressen är riktigt stolta!
Citera
2015-09-02, 15:19
Citat:
Ja, det är ju då en fråga också om vad som är makten. Men självklart är Expressen en maktfaktor, de har dock ett jobb att granska andra makthavare, inklusive tongivande redaktörer och skribenter i det nya medialandskapet. Som sagt, det måste inte ske genom att identiteter röjs. Tänker man sig exempelvis att en anonym Stefan Löfven företräder en helt annan linje på en blogg en vad han gör i sin roll som statsminister, och det är något som når Expressen, så bör de förstås skriva det.

Hur pass mycket makthavare bör man vara för att det ska vara anonymt att inte respektera skribentens anonymitet? Det är svårt att svara på exakt var gränsen ska dras, men i JC:s fall anser jag inte att hon är en makthavare av den digniteten.
Nu sätter du professionella makthavare - Expressen och Löfven - mot en pensionerad privatperson som uttrycker sina personliga åsikter. Det blir ju bara löjligt. Finns inget intresse alls för någon att veta vem som döljer sig bakom signaturen JC. Att det skulle vara av något allmänintresse att sprida namnet har inte Expressen hävdat heller, utan motiverar avslöjandet med att debatten blir bättre om namnet sprids. Oerhört dåligt.
Citera
2015-09-02, 15:20
Medlem
showdowns avatar
Undrar vad Karin Olsson och Thomas Mattsson skulle tycka om att vi röjde deras familjers identiteter och adresser?
Ingen har ju rätt att vara anonym enligt dem, så varför ska Karins (eventuella) syster och mamma få vara anonyma?
Citera
2015-09-02, 15:21
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

En bloggare är knappast en makthavare, ens i en bredare bemärkelse. Vill du definiera henne som en makthavare så har du innefattat varenda människa som har något vettigt att säga och som någon lyssnar på. Enligt dig så ska i så fall ingen som helst vettig samhällskritik få framföras utan att din anonymitet ska röjas. Det luktar diktatur lång väg.

Citat:

En exakt gräns är förvisso svår att dra, men för mig så går den långt innan en pensionerad tant som sitter och bloggar i sin stuga. I princip så anser jag nog att gränsen ska gå vid människor anställda, eller förtroendevalda, i den offentliga sektorn. Då finns det ett äkta samhälleligt intresse av vad det är för filurer, annars tycker jag inte att man har med det att göra.
Citera
2015-09-02, 15:21
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Undrar vad Karin Olsson och Thomas Mattsson skulle tycka om att vi röjde deras familjers identiteter och adresser?
Ingen har ju rätt att vara anonym enligt dem, så varför ska Karins (eventuella) syster och mamma få vara anonyma?

Jag är även intresserad att läsa deras sjukdomshistorik, annars är det ju inte en öppen debatt.
Citera
2015-09-02, 15:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu sätter du professionella makthavare - Expressen och Löfven - mot en pensionerad privatperson som uttrycker sina personliga åsikter. Det blir ju bara löjligt. Finns inget intresse alls för någon att veta vem som döljer sig bakom signaturen JC. Att det skulle vara av något allmänintresse att sprida namnet har inte Expressen hävdat heller, utan motiverar avslöjandet med att debatten blir bättre om namnet sprids. Oerhört dåligt.

Yrkesverksam eller inte tycker jag i och för sig inte är en avgörande faktor. Det är rollen som makthavare som måste bedömas, och jag tycker inte JC är en sådan makthavare.
Citera
2015-09-02, 15:22
Medlem
Slottsherres avatar
Helt rätt, naturligtvis. Finns ingen anledning att vara ängsligt PK mot någon som själv sätter en ära i att inte vara det.
Citera
2015-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jaha, från en fråga till en helt annan.
För att vissa länder tar emot fler än andra. Hur så?

Nä varför har dom målet att passera tjugo länder innan man söker asyl. Dom får ju asyl i andra länder. Du kan alltså inte svaret?
Citera
2015-09-02, 15:24
Medlem
RingRing2014s avatar
Tack Expressen för att ni uppmärksammar detta, det var på tiden. Det är tråkigt när anonyma enstöringar skriver i hemlighet på det här sättet utan att man vet vem det är. Nu vet jag vem det är och jag hade inte läst hennes faktisk mycket klarsynta texter tidigare.

Denna är kanonbra! Handlar om den svenska pensionärsdamen och frivilligarbetaren från Röda Korset som lynschades av en kriminell invandrar-arab i sammarbete med konsensus/värdegrunds-media.

Mycket läsvärt, varning för er med högt blodtryck.

http://snaphanen.dk/2014/07/07/sonda...n-skordar-liv/

Nu kommer väljarna till Sveriges största parti övertygas ännu mer i sitt val, och nya kommer kanske tillkomma tack vare att fler läser texterna.

Mot 30% gott folk. Kämpa!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-09-02 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in