2015-09-02, 09:50
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Den karlen är inte frisk, var det ett sto, hingst eller en ponny? Köra picken i min lilla ponny haha. En spark av hästen och kulorna åker så rädd kan han inte vara för djur eller natur.

Här är en som inte fattar det. Bara tur att det inte tar i skallen. Tänk sedan själv på att försöka sätta på kraken.

https://www.youtube.com/watch?v=OXGurr875Rg
Citera
2015-09-02, 10:34
Medlem
Einzberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Intressant i artikeln, när mannen erkänt och sedan säger att han fick tips om gården i ett forum.

Vad var det för forum? Varför tipsade de om just denna gården? Är hästarna där extra lättknullade? Vilken gång i ordningen hade det blivit för den stackars hästen? Hur många hästpervon håller till där efter mörkrets inbrott? So many questions...
Citera
2015-09-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzbern
Vad var det för forum? Varför tipsade de om just denna gården? Är hästarna där extra lättknullade? Vilken gång i ordningen hade det blivit för den stackars hästen? Hur många hästpervon håller till där efter mörkrets inbrott? So many questions...

Kanske blivit tipsad av en tidelag-ring? Hästpervon som har kontakt med andra hästpervon och tipsar varandra om lämpliga gårdar.
Citera
2015-09-02, 12:02
Medlem
symbicorts avatar
Inget nytt,när min farfar var liten bodde dom granne med en som var känd för att "uppvakta"hästarna i byn.
Han fick iaf ordentligt med stryk med jämna mellanrum.
Citera
2015-09-02, 12:27
Medlem
Lite OT:
Många beklagar sig över häxprocesserna vi hade i Sverige.
De var "många" sägs det, men hur många män har inte blivit falskt anklagade för tidelag i Sveriges historiskt? Det är många! Ofta handlade det om avundsjuka från anmälarens sida.

Något att tänka på!
Citera
2015-09-02, 12:37
Medlem
Gondoliers avatar
Mycket tråkiga och rent äckliga kommentarer i denna tråd. Det är uppenbart att det inte är hästkunniga personer som låtsas sig veta hur djuren fungerar och att "brottet inte är allvarligt". Ger väl inte någon direkt vinning att beskriva hur djurens cykel ser ut, eller exempel på djur som fått beteendestörningar efter övergrepp. Tror inte nördarna i tråden skulle begripa ändå. Säger bara såhär; Med argumentet att hästens könsorgan är stort så kan vi lika gärna legalisera att våldta feta kvinnor eftersom "de ändå inte känner nåt med större könsorgan så det är ju inte allvarligt, knulla på bara!"

Jag vill veta vem GM är eller misstankar om vem det är. Någon mer som bor i området som vet? Vi kan gräva tillsammans om intresse finns.
Citera
2015-09-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ja det där med stölder har ju ökat markant bara i år så har det stulits sadlar och bindslen mm för flera hundratusental kronor på svenska ridskolor och stall.

Yes, kan tänka mig att han ingår i en liga och därför valde att själv ta skulden för något annat. Hellre det än att avslöja flera andra och kanske t.o.m. ett helt nätverk.

Kan också tänka mig att han hellre tar på sig skulden för hästsex än att han har för vana att lurpassa på hästtjejer, kanske har han större hemligheter och ett mörkt förflutet med våldtäkter etc i närheten av andra stall.
Citera
2015-09-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbicort
Inget nytt,när min farfar var liten bodde dom granne med en som var känd för att "uppvakta"hästarna i byn.
Han fick iaf ordentligt med stryk med jämna mellanrum.

Tidelag lär ha varit vanligare förr då det var ett bondesamhälle. En del av en dräng-kultur.

Nu vet jag inte vilka djur som var mest utsatta. Kan tänka mig att även grisar och kor fick sig en släng av sleven.
Citera
2015-09-02, 15:53
Medlem
BallsMans avatar

"– Det var några killar här som var kvar här på området som såg en man komma ut ur stallet."

...

"– Han bröt ju ihop och erkände att han var där för att ha sex med hästen."

Aj aj aj min mage, fan vad sjukt!

Tro fan att 40 centimeter hästkuk kan frambringa tårar... måste ju varit som en trasig cykelslang där i röven efteråt menar jag.
Citera
2015-09-02, 16:22
Medlem
SevenStarss avatar
Man blir nyfiken vem/vilka som befunnit sig i stallet tidigare...
tänker på det som nämns att det verkar ha varit besök där tidigare gång.
Var det kanske mannen som gjort ett besök för att kolla på hästarna och planera?
Kan ju ha kollat vilka som är ston och valt ut ett framtida offer så han vet direkt
vilken box han ska till när det är dags...
Citera
2015-09-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Tidelag lär ha varit vanligare förr då det var ett bondesamhälle. En del av en dräng-kultur.

Nu vet jag inte vilka djur som var mest utsatta. Kan tänka mig att även grisar och kor fick sig en släng av sleven.

Hur tror du "hönan" slang för fitta, sitt namn?
Jo för att de togs tag i vingarna på fågeln med samma namn och sedan utförde fågeln själva betäckningen själv efter att ha fått äggledaren fylld av människa.
Citera
2015-09-02, 18:21
Medlem
SevenStarss avatar
Känns som om det börjar bli alldeles för mycket "skämt" i tråden...
Hästen fick bakbenen ihopbundna och det skall ha funnits märken av att
den sparkat runt... känns inte som att man behöver person efter person
som skämtar. Synd att lorta ned tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in