Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och med det vill du säga att en liten människosnabel skulle kunna skada (eller ens mer än irritera) en häst?
Sexuellt kränkt känner sig vare sig hästar eller andra djur - eftersom det är en mänsklig tanke
Hur hästarna upplever det att ha en juckande människa bakom sig och dennes manslem i sig har jag ingen aning om. Jag tänker därför inte forma några åsikter alls om det.
Två saker vet jag dock och det är att tidelag är fel och att det är synd att stressa ett djur i onödan på det viset. Det är ju även allmänt respektlöst och vidrigt att bete sig som att det är okej
att ta för sig av en varelse som knappt kan göra något åt det...
Som i detta fall när då bakbenen blev bundna och han skall ha gett något lugnande till alla hästar.
Vad gäller när de blir befruktade med hjälp av människa...
Tanken om att människan styr och ställer över om djuret skall bli havande eller inte stör mer än
"ofta hela armen inne i djuret".
Men då jag inte vet hur det känns att vara en häst, få en människoarm i sig, plötsligt och onaturligt eventuellt vara havande så tänker jag inte forma några direkta åsikter om detta offtopic jag kommit till.
Kan hända att det är obehagligare för hästen att få en stor del av en arm i sig än något äckel som står med sin lilla korv där inne och juckar. Men det sistnämnda är sinnessjukt och stämningen är förmodligen obehagligare.