Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-31, 20:19
  #1
Medlem
Länk: http://www.expressen.se/gt/man-forso...t-pa-ridskola/

"En ung man hade tagit in sig på Tibrobygdens ridklubb, i Tibro, och försökt ha sexuellt umgänge med en häst.
– Det var några killar här som var kvar här på området som såg en man komma ut ur stallet. De tog honom på plats och ringde sedan till mig, säger Jill.
Jill åkte direkt in till stallet och pratade med den unga mannen som erkände direkt.
– Han bröt ju ihop och erkände att han var där för att ha sex med hästen."

Någon som vet något om denna historia?
Citera
2015-08-31, 20:20
  #2
Medlem
kumlans avatar
Låter som en psykisk skadad (naturligtvis) eller påverkad individ.
Citera
2015-08-31, 20:35
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kumlan
Låter som en psykisk skadad (naturligtvis) eller påverkad individ.
Haha, man behöver inte vara psyk för å knulla häst. Bara jävligt kåt.
Citera
2015-08-31, 21:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123
Haha, man behöver inte vara psyk för å knulla häst. Bara jävligt kåt.

Du låter erfaren, ofta du är ute och knullar häst eller?
Citera
2015-08-31, 21:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvejsan
Du låter erfaren, ofta du är ute och knullar häst eller?

Haha

Själv undrar jag varför det skulle "skada" hästen dvs. om det handlar om ett "vanligt" samlag och inte något annat "perverst"?

Vad är grejen liksom? Förutom att det låter helsjukt..

Sen är det förstås konstigt att någon VILL göra detta, men det finns så mycket annat konstigt som dessutom är farligare i mina öron än detta.

Någon djurälskare som kan förklara detta för mig?
Citera
2015-08-31, 21:25
  #6
Medlem
kumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123
Haha, man behöver inte vara psyk för å knulla häst. Bara jävligt kåt.
Vill påstå att man behöver lida av någon skada.
Citera
2015-08-31, 21:26
  #7
Medlem
Figzys avatar
Som vanligt lämnar artiklar som dessa en mängd frågor att besvara,
samt några sedvanlig dumsvar:

"Mannen ska då också ha berättat att han hade fått reda på om gården via ett forum på internet.
– Det är verkligen inte kul, det är bara obehagligt att det finns en grupp om tipsar andra om gårdar i hela Sverige, säger Jill"


Obehagligt att folk tipsar om saker på nätet? Har du bott under en sten hela ditt liv, Jill?
Man kan inte direkt gömma en hel jävla gård med hästar och stall från samhället.

"– Vi vill att andra ägare ska ha uppsikt och koll på om det springer folk omkring. Vi vill ha stopp för det här." Ja det är väl klart de flesta vill kunna förhindra det, men hur många vill egentligen ha sex med hästar och vad ska man ta till för åtgärder? Man kan inte ha folk som bevakar stall dygnet runt.

Nu till frågeställningen kring artikeln:

Vad för sorts häst försökte han ha sex med?
Märr? Hingst? Ponny?

Brottsrubriceringen är självfallet detsamma, men man kan ju fråga sig om han försökte penetrera hästen, eller utmana ödet som Kenneth Pinyan? (2 guys 1 horse).

Skulle säga att det senare snarare är skadligt för personen och inte hästen.
Citera
2015-08-31, 21:35
  #8
Medlem
AussieRedMans avatar
Haha. Är det verkligen allvarligt brott. Ett par kompisar till mig brukade runka av en häst i yngre år. Hade såklart inte med sex att göra.
Citera
2015-08-31, 21:45
  #9
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Haha. Är det verkligen allvarligt brott. Ett par kompisar till mig brukade runka av en häst i yngre år. Hade såklart inte med sex att göra.


Du har alltså ingen aning, och Google är trasigt.
Var dina kompisar inte du?

Wikipedia:

"Tidelag är könsumgänge mellan människa och djur oavsett de inblandades läggning, och har i Sverige varit en juridisk term tillhörande otukt. Zoofili som innefattar önskan om sexuellt umgänge med djur räknas till de parafilia läggningarna"

"I Sverige kvarstod dödsstraffet för tidelag till 1864, men gärningen legaliserades 1944. I andra länders lagstiftning, särskilt i romanska länder, blev gärningen tidigt avkriminaliserad. I germanska länder har synen på tidelag som brottsligt beteende i allmänhet behållits. Lag mot tidelag, otukt med djur, är från och med 1 april 2014 straffbart enligt svensk lag"

Sedan om du tycker att det är allvarligt, är upp till dig.
Kan det ha varit invandrare?
Citera
2015-08-31, 21:48
  #10
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Haha. Är det verkligen allvarligt brott. Ett par kompisar till mig brukade runka av en häst i yngre år. Hade såklart inte med sex att göra.

Nä, det hade med kvantfysik att göra.
Idiot klart som fan det har med sex att göra, vare sig det bara var på skoj eller erotiskt.
Citera
2015-08-31, 21:50
  #11
Medlem
gurkmajjas avatar
Här är ju äntligen en tråd för LUF att gå loss i och agitera för att mannens mänskliga rättighet att knulla en häst har blivit kränkt.
Citera
2015-08-31, 21:55
  #12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Tidelag är väl vanligt bland muslimer? Mer accepterat iallafall..

Ligger det nån flyktingförläggning i krokarna? Kan ju vara nån frustrerad asylsökande som ännu inte lärt sig så mycket om svenska lagar, seder och bruk...?
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-08-31 kl. 21:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback