2015-08-24, 21:47
Medlem
cacas avatar
Våldtagen två ggr och båda ggr inom synhåll från flyktingboendet? Märkligt att ingen flykting sett/hört något med tanke på att flyktingar brukar vara rätt pigga på natten!
Hon måste ha haft maximal otur helt enkelt!
Man får hoppas att De boende i Strängnäs absolut inte misstänker någon från mäklarbricka boendet och hittar på något dumt, vore katastrof om det vart så nu när Rainfelt öppnat alla våra hjärtan!
Citera
2015-08-24, 21:48
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ja, polisen har säkrat teknisk bevisning (spår).
Läs artikeln:
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...lagga-kvallen-

Det är möjligt att storyn känns konstig, men polisen har i alla fall säkrat teknisk bevisning (spår).
Det står i artikeln, som jag förmodar att du har läst innan du skrev inlägget?
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...lagga-kvallen-
Historien verkar ändå rätt osannolik. Har hon blivit våldtagen av någon man hon är i relation med men vill halvt om halvt skydda honom/skrämma honom, och har hittat på detta med att hon blivit våldtagen utomhus? Det skall till bra mycket otur om en kvinna springer på två våldtäkter på en även om det är framför en flyktingförläggning fylld av bronsåldersmänniskor från MENA.
Citera
2015-08-24, 21:55
Medlem
Gaugenhauzs avatar
Jag gjorde en karta i Google Maps som visar de olika platser som nämns på Ekuriren
https://www.google.com/maps/d/edit?m...W0&usp=sharing
Citera
2015-08-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaugenhauz
Jag gjorde en karta i Google Maps som visar de olika platser som nämns på Ekuriren
https://www.google.com/maps/d/edit?m...W0&usp=sharing

Tack för förklaringen. Sökte på Svenska Hem Arena på hitta.se och kartnålen hamnade på turistbyrån till vänster om Harrys. Fick inte ihop hur det kunde vara nära till asylboendet men nu ser man ju att 1a gärningen i princip skedde på tomten utanför. Och hur fan skulle hon undvika att gå förbi där? Enda omvägen är ju runt halva stan. Och fortfarande inte ett ord i Aftonadet o.dyl? De skrev ju om kvinnan som blev våldtagen i Malmö, är inte det lika känsligt av någon anledning? Ingen hänsyn till det bo, om det nu är därför man inte skriver något i detta fall?
Citera
2015-08-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Tack för förklaringen. Sökte på Svenska Hem Arena på hitta.se och kartnålen hamnade på turistbyrån till vänster om Harrys. Fick inte ihop hur det kunde vara nära till asylboendet men nu ser man ju att 1a gärningen i princip skedde på tomten utanför. Och hur fan skulle hon undvika att gå förbi där? Enda omvägen är ju runt halva stan. Och fortfarande inte ett ord i Aftonadet o.dyl? De skrev ju om kvinnan som blev våldtagen i Malmö, är inte det lika känsligt av någon anledning? Ingen hänsyn till det bo, om det nu är därför man inte skriver något i detta fall?

Anledningen varför dom inte tar upp detta fall är för att dom är rädda att asylboendet ska attackeras. Finns ingen annan förklaring. Att aftonhoran mfl skulle bry sig om BO är uteslutet baserat på empirisk kunskap.

Visst finns det en överhängande risk att någon/några idioter skulle gå till attack och helt oskyldiga människor skulle kunna komma till skada,men dom gör ju bara folk ännu mer förbannade när dom håller käften. Bästa vore om polisen jobbade fort och gms kunde gripas innan det hinns vedergäldas.
Men med tanke på hur effektiva svensk polis brukar vara i sådana här fall så är det nog bara önsketänkande.
Citera
2015-08-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Anledningen varför dom inte tar upp detta fall är för att dom är rädda att asylboendet ska attackeras. Finns ingen annan förklaring. Att aftonhoran mfl skulle bry sig om BO är uteslutet baserat på empirisk kunskap.

Visst finns det en överhängande risk att någon/några idioter skulle gå till attack och helt oskyldiga människor skulle kunna komma till skada,men dom gör ju bara folk ännu mer förbannade när dom håller käften. Bästa vore om polisen jobbade fort och gms kunde gripas innan det hinns vedergäldas.
Men med tanke på hur effektiva svensk polis brukar vara i sådana här fall så är det nog bara önsketänkande.

Är väl förmodligen så att de är rädda för att oskyldiga på boendet skall drabbas. Nu har vi uppenbarligen en hel grupp våldtäktsmän som rör sig på ett litet område. Man kan ju tycka att de även borde vara rädda för att ytterligare kvinnor skall drabbas. Personligen tycker jag det är långt värre när någon våldtas än om något pucko kastar skit på en förläggning, även om det är idioti det med. Jag tror de är mer rädda för opinionen än för de asylboendes säkerhet dock.
Om, nu vet vi inte att det är så, men om det är grupper från boendet som gjort detta, så kommer det bli ramaskri om det händer snart igen, och folk får veta att det hänt tidigare men att polisen gick inte ut och varnade. Då kommer vi tyvärr kanske få se vad som händer när man trycker fast locket på en fullt kokande kastrull. Om det INTE är folk från boendet så borde de ju självklart ändå gå ut och varna för att vistas där som kvinna/tjej. Två gånger på samma kväll av två skilda gm är liksom för mycket för att det skall kännas som en engångshändelse och det vore väl ändå bättre att vara på den säkra sidan. EN överfallsvåldtäkt av EN gm utomhus är skäl nog att gå ut med en varning till allmänheten om gm är på fri fot imo.
Citera
2015-08-24, 23:24
Medlem
Citat:
Är väl förmodligen så att de är rädda för att oskyldiga på boendet skall drabbas. Nu har vi uppenbarligen en hel grupp våldtäktsmän som rör sig på ett litet område. Man kan ju tycka att de även borde vara rädda för att ytterligare kvinnor skall drabbas. Personligen tycker jag det är långt värre när någon våldtas än om något pucko kastar skit på en förläggning, även om det är idioti det med. Jag tror de är mer rädda för opinionen än för de asylboendes säkerhet dock.
Om, nu vet vi inte att det är så, men om det är grupper från boendet som gjort detta, så kommer det bli ramaskri om det händer snart igen, och folk får veta att det hänt tidigare men att polisen gick inte ut och varnade. Då kommer vi tyvärr kanske få se vad som händer när man trycker fast locket på en fullt kokande kastrull. Om det INTE är folk från boendet så borde de ju självklart ändå gå ut och varna för att vistas där som kvinna/tjej. Två gånger på samma kväll av två skilda gm är liksom för mycket för att det skall kännas som en engångshändelse och det vore väl ändå bättre att vara på den säkra sidan. EN överfallsvåldtäkt av EN gm utomhus är skäl nog att gå ut med en varning till allmänheten om gm är på fri fot imo.

Ja vi vet ju inte att gms är från asylboendet men med tanke på den knapphändiga infon från polisen och att msm inte skriver om fallet så är det i mina ögon ett tydligt tecken på att så är fallet.

Hade det rört sig om en svennebanan så hade dom redan gått ut med signalement. Jag har själv tipsat både aftonbladet och expressen om händelsen redan i morse men inte ens fått ett svar från dom.

Jag trodde verkligen aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle säga detta,men om inget annat parti börjar prata om problemen med den okontrollerade strömningen av människor från stenålderskulturer så måste jag nog lägga min röst på sd 2018. Men fasar verkligen för att se sd vid makten. Känns lite som att välja mellan pest eller kolera.
Citera
2015-08-24, 23:44
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltorkel
Är inte detta en falskanmälan så måste denna tjej ha maximal otur.
Vad kan oddsen vara för att bli våldtagen 2 gånger om det inte är
så att dom var fler och jagade ikapp henne.
För att bli våldtagen av 2 oberoende av varandra gärningsmän känns
att ha en rätt osannolik otur.

Vet inte riktigt vad jag tror första tanken är falskanmälan.
Eftersom polisen verkar ha gjort lite kontroller så ska jag ärligt talat
säga att jag inte vet. Något gott kom i alla fall ut av anmälan i Karlstad.
Maximal otur, eller sannolikhetslära?
Om man blir våldtagen av en viss typ av gärningsman/män och sedan i ett upprivet, och kanske "delvis avklätt" tillstånd passerar fler dylika, är oddsen kanske inte alltför höga på att det händer igen?

Om detta hade inträffat i någon del av världen som pga "socioekonomiska omständigheter" saknar gatubelysning hade jag inte höjt på ögonbrynen en millimeter. Och om man förflyttar stora mängder män ifrån sagda områden utan gatubelysning till Sverige lyfter jag inte heller på ögonbrynen när det inträffar..
Detta är kanske första gången något liknande rappoteras i Sverige, men det lär inte vara sista gången..
Citera
2015-08-24, 23:45
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbfoto
På gräsmattan utanför flyktingförläggningen... Vilket sammanträffande!
Jomenvisst!
"Maximal otur" kallas det tydligen..
Citera
2015-08-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Ja vi vet ju inte att gms är från asylboendet men med tanke på den knapphändiga infon från polisen och att msm inte skriver om fallet så är det i mina ögon ett tydligt tecken på att så är fallet.

Hade det rört sig om en svennebanan så hade dom redan gått ut med signalement. Jag har själv tipsat både aftonbladet och expressen om händelsen redan i morse men inte ens fått ett svar från dom.

Jag trodde verkligen aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle säga detta,men om inget annat parti börjar prata om problemen med den okontrollerade strömningen av människor från stenålderskulturer så måste jag nog lägga min röst på sd 2018. Men fasar verkligen för att se sd vid makten. Känns lite som att välja mellan pest eller kolera.

Aftonbladet skrev faktiskt om det. Men jag hittade endast artikeln via google (strängnäs våldtäkt, senaste månaden), hittade den inte på deras hemsida. Alltså kan de hävda att de ju visst skrivit om det, bara det att de inte visat det för någon..
Citera
2015-08-25, 01:40
Medlem
Citat:
Aftonbladet skrev faktiskt om det. Men jag hittade endast artikeln via google (strängnäs våldtäkt, senaste månaden), hittade den inte på deras hemsida. Alltså kan de hävda att de ju visst skrivit om det, bara det att de inte visat det för någon..

Du glömde länka. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21301111.ab

Publiserat 20:50 måndag kväll.
Citera
2015-08-25, 07:56
Medlem
deadsets avatar
Polisen vägrar gå ut med signalement av en anledning, och en anledning enbart; förövarna är "asylsökare". Detta kan man inte gå ut med, för det är ju rasistiskt. Så istället ljuger man ihop någon historia om att det är av hänsyn till kvinnan man inte går ut med signalement. Really? Hur i helvete mår offret bättre av att polisen skiter i att gå ut med signalement så att asylsökarna kan fortsätta stryka runt och överraskningsknulla kvinnor som är på väg hem från krogen?

Och ska vi snacka rasism? Jag kan berätta lite om vad rasism är för något. Att gå ut med signalement på våldtäktsmän är inte rasism; det är sunt förnuft. Vad som däremot är rasism - alltså riktig genuin rasism - är när två olika gäng bestående av araber, vid två olika tillfällen inom loppet av blott en timme, brottar omkull en okänd blond svensk kvinna och turas om att våldta henne medan de kallar henne "hora", bara för att hon är en blond svensk kvinna.

Det är rasism.

Jävla syltryggar till poliser, journalister och politiker i detta förbannade skitland.
Senast redigerad av deadset 2015-08-25 kl. 07:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in