2015-08-25, 09:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Enligt ekuriren har polisen säkrat vissa spår.

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...a-valdtogs-ute

Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Polisen vägrar gå ut med signalement av en anledning, och en anledning enbart; förövarna är "asylsökare". Detta kan man inte gå ut med, för det är ju rasistiskt. Så istället ljuger man ihop någon historia om att det är av hänsyn till kvinnan man inte går ut med signalement. Really? Hur i helvete mår offret bättre av att polisen skiter i att gå ut med signalement så att asylsökarna kan fortsätta stryka runt och överraskningsknulla kvinnor som är på väg hem från krogen?

Och ska vi snacka rasism? Jag kan berätta lite om vad rasism är för något. Att gå ut med signalement på våldtäktsmän är inte rasism; det är sunt förnuft. Vad som däremot är rasism - alltså riktig genuin rasism - är när två olika gäng bestående av araber, vid två olika tillfällen inom loppet av blott en timme, brottar omkull en okänd blond svensk kvinna och turas om att våldta henne medan de kallar henne "hora", bara för att hon är en blond svensk kvinna.

Det är rasism.

Jävla syltryggar till poliser, journalister och politiker i detta förbannade skitland.

Det var ungefär så jag tänkte när jag menade att det var något skumt med historien. Våldtagen 2 ggr utanför ett asylboende? Hur hänger det ihop? Sannolikheten att asylboendet INTE är inblandat på något sätt är i stort sett obefintlig.
Citera
2015-08-25, 10:06
Medlem
Andremasks avatar
Är det inte läge för polisen att stationera några patruller utanför boendet så att inte "mörka krafter" får något för sig?
Citera
2015-08-25, 10:23
Medlem
För de som inte vet. Det är omöjligt att INTE passera boendet om man skall till Tosterö.
På Tosterö finns det dels villor som ligger till vänster när man passerar bron, sen till höger ligger flera bostadsområden. Där finns det även skolor och förskolor. Fördelen med boendet är att det är centralt för flyktingarna. Nära till allt, gångavstånd in till stan och affärerna. Det har varit ganska lugnt på boendet. Polisen har bara ryckt ut 5-6 gånger på två år. En kristen kvinna från Syrien som kom med sina barn placerades på boendet men i samtal med henne som jag hade så berättade hon att det var väldigt spänt mellan de kristna och de som var muslimer. Hon kände en otrygghet med sin små barn och ordnade ett eget boende hos avlägsna släktingar i stället. Det har varit få incidenter med snatteri och stölder så det här boendet är nog ett av de bästa fram till i Söndags. Om Migrationsverket inte placerade flyktingar hur som helst utan kristna för sig, vissa muslimer för sig etc. så skulle det inte uppstå så mycket konflikter på boendena. Men då gör man ju skillnad på människor, och det är väl också racism??
Tänk vad många fler som skulle kunna hjälpas i världen om vi hjälpte i närområdena med samma summa pengar istället. Men vi tror att vi är så duktiga som tar emot så många. Patetiskt och idiotiskt.
Hjälpa de som kan betala flykting smugglare som placeras i båtar istället för att hjälpa de som aldrig kommer längre än till flyktingläger i Kenya, Jordanien eller Libanon.
Undrar vilka som är mest hjälpsamma och inte stöder kriminalitet, människohandel och slaveri.
Citera
2015-08-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattejurist
För de som inte vet. Det är omöjligt att INTE passera boendet om man skall till Tosterö.
På Tosterö finns det dels villor som ligger till vänster när man passerar bron, sen till höger ligger flera bostadsområden. Där finns det även skolor och förskolor. Fördelen med boendet är att det är centralt för flyktingarna. Nära till allt, gångavstånd in till stan och affärerna. Det har varit ganska lugnt på boendet. Polisen har bara ryckt ut 5-6 gånger på två år. En kristen kvinna från Syrien som kom med sina barn placerades på boendet men i samtal med henne som jag hade så berättade hon att det var väldigt spänt mellan de kristna och de som var muslimer. Hon kände en otrygghet med sin små barn och ordnade ett eget boende hos avlägsna släktingar i stället. Det har varit få incidenter med snatteri och stölder så det här boendet är nog ett av de bästa fram till i Söndags. Om Migrationsverket inte placerade flyktingar hur som helst utan kristna för sig, vissa muslimer för sig etc. så skulle det inte uppstå så mycket konflikter på boendena. Men då gör man ju skillnad på människor, och det är väl också racism??
Tänk vad många fler som skulle kunna hjälpas i världen om vi hjälpte i närområdena med samma summa pengar istället. Men vi tror att vi är så duktiga som tar emot så många. Patetiskt och idiotiskt.
Hjälpa de som kan betala flykting smugglare som placeras i båtar istället för att hjälpa de som aldrig kommer längre än till flyktingläger i Kenya, Jordanien eller Libanon.
Undrar vilka som är mest hjälpsamma och inte stöder kriminalitet, människohandel och slaveri.

Alltså, seriöst!! 5-6 gånger på 2 år?!?! Bor du ens i Strängnäs??? Polis och brandkåren är där ute vid Mälarblick FLERA GÅNGER I VECKAN! En dag var räddningstjänsten där 3 gånger inom ett par timmar. Vad fan yrar du om?!?

I övrigt är det väl inte så jävla svårt att lista ut signalementet på förövarna...?
Citera
2015-08-25, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lemmywhiteline
Alltså, seriöst!! 5-6 gånger på 2 år?!?! Bor du ens i Strängnäs??? Polis och brandkåren är där ute vid Mälarblick FLERA GÅNGER I VECKAN! En dag var räddningstjänsten där 3 gånger inom ett par timmar. ?

Det är klart att dom är där flera gånger i veckan; de är ju på utbildning!! Boendet hyser ju mest kärnfysiker, kirurger och raketforskare. Ska man sedan lära sig flera nya språk som dessa kan så krävs det att man övar på dessa, flera gånger i veckan.
Citera
2015-08-25, 11:07
Medlem
HasseHolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattejurist

Jag har själv haft nära kontakt med asylboendet då en vän till mig har bott där.
Polisen och ambulans är där på utryckning flera gånger i veckan. Bråk uppstår nästan dagligen. Själva förläggningen är på flertal ställen trashat och boende fimpar ibland på heltäckningsmattan.

Ställ gärna frågor om förläggningen. Som sagt så besökte jag det dagligen under 4 mån tid.
Citera
2015-08-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseHolk
Jag har själv haft nära kontakt med asylboendet då en vän till mig har bott där.
Polisen och ambulans är där på utryckning flera gånger i veckan. Bråk uppstår nästan dagligen. Själva förläggningen är på flertal ställen trashat och boende fimpar ibland på heltäckningsmattan.

Ställ gärna frågor om förläggningen. Som sagt så besökte jag det dagligen under 4 mån tid.

Har du någon koll på vilka nationaliteter som huserar där? Förstår att de är blandad kompott men ibland kan ju tex 90% vara somalier etc.
Citera
2015-08-25, 11:38
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Har du någon koll på vilka nationaliteter som huserar där? Förstår att de är blandad kompott men ibland kan ju tex 90% vara somalier etc.

Syrier, afghaner och somalier.

Bra mix av kulturer där alla folkgrupperna avskyr varann.

Så där min goda vänner har ni riktig rasism inne på boendet.

Åker själv förbi asylboendet och kan också intyga att polisbilar, ambulanser och räddningskåren är där dagligen.

Ibland flera gånger per dag.
Citera
2015-08-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
Syrier, afghaner och somalier.

Bra mix av kulturer där alla folkgrupperna avskyr varann.

Så där min goda vänner har ni riktig rasism inne på boendet.

Åker själv förbi asylboendet och kan också intyga att polisbilar, ambulanser och räddningskåren är där dagligen.

Ibland flera gånger per dag.
Tyvärr så är rasismen mer utbredd bland dessa inkommande än bland genuina svenskar. När skall våra makthavare lära sig detta ?
Vi har praktexempel i Afrika där hutier och tutier inte kan hålla sams, i balkan på 90-talet var det rent etniska krig men ändå är det vi som utmålas som rasister. Sverige blir nog på grund av detta snart en krutdurk.
Citera
2015-08-25, 12:47
Medlem
Citat:
Kvinnan har uppgett att hon överfölls och våldtogs – två gånger samma natt i Strängnäs.
Nu har polisen tillsatt en särskild grupp på 13 man som ska utreda de misstänkta brotten.
– Vi har en särskild beredskap för grova våldsbrott, säger utredaren Lars Liwenborg.

Citat:
Det är en särskild organisation för att utreda anmälningarna vilket visar att vi tar det på största allvar, sedan får vi se var vi hamnar, säger Lars Liwenborg, utredare vid polisen i Södermanland.
Kvinnan ska ha lämnat signalement till polisen, men det är inga uppgifter som man ännu vill gå ut med.
– Om vi går ut med ett signalement så kanske vi begränsar möjligheten att personer som eventuellt har gjort iakttagelser hör av sig till oss.

Citat:
Den första våldtäkten ska ha skett mellan 01.00 och 01.30 medan den andra inträffat någon gång mellan 01.30 och 02.30, vilket Aftonbladet tidigare rapporterat.
Kvinnan har uppgett för polisen att händelserna ska ha varit separata med olika gärningsmän.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21306008.ab
Citera
2015-08-25, 12:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseHolk

Har du hört något mer i närområdet om den aktuella förmodade asylvåldtäkten som inte kommit fram i media än? Har det varit andra asylvåldtäkter tidigare i området? Stämmer de initiala uppgifterna att det var mer än en förmodad asylant som våldtog kvinnan efter första våldtäkten, varför man skulle kunna klassa detta som en serie-grupp-våldtäkt, kanske Sveriges första sådana?
Citera
2015-08-25, 13:08
Medlem
Redan 2005 låg Sveriges våldtäktstatistik bland topp 3 i Europa (alltså flest) så det är inte förvånande att vågen fortsätter. (och ja, det var efter att definitionen för våldtäkt hade skärpts)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in