Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-24, 12:28
Medlem
diacetyls avatar
Jag vill gärna byta hjärna i framtiden, t.ex ta hjärnan från någon med hög IQ. Men vem blir jag om jag får någon annans hjärna? Blir det den andra personen i min kropp eller blir det en förbättrad jag?
Citera
2012-01-24, 12:33
Medlem
ProfessorAs avatar
Du blir ingenting den andra hjärnan blir sig själv i din kropp och du dör.
Citera
2012-01-24, 12:36
Medlem
Dreggels avatar
Not sure if serious.
Citera
2012-01-24, 12:36
Medlem
diacetyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Okej tack!
Citera
2012-01-24, 12:47
Medlem
Power41s avatar
Det borde väl bli hjärnan som styr. Är du seriös när du säger att du tänker byta hjärna? Det är väl inte ens möjligt?
Citera
2012-01-24, 12:48
Bannlyst
Citat:
Hjärnceller som dör kan väl inte bli återskapade om jag kan min biologi rätt? Så om man tar en hjärna, stoppar in den i valfri kropp så borde det vara den personen som hjärnan först tillhörde och dennes livsegenskaper som sedan placeras i den nya kroppen? Så du blir en ny person i en ny kropp? Det kanske är det som hänt med transvestiter...
Citera
2012-01-24, 12:52
Bannlyst
hela ditt "jag" finns i din hjärna kroppen är mer som en bli/cykel/osv.
Ganska korkad fråga...
Citera
2012-01-24, 14:22
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diacetyl
Jag vill gärna byta hjärna i framtiden, t.ex ta hjärnan från någon med hög IQ. Men vem blir jag om jag får någon annans hjärna? Blir det den andra personen i min kropp eller blir det en förbättrad jag?
Det kan nog vara en bra idé att byta hjärna.
Citera
2012-01-24, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diacetyl
Kanske kan forskare kopiera ditt medvetande och låta dem bygga en ny hjärna åt dig, från grunden. Borde inte bli så svårt, mushjärnor har de ju redan klarat av.
Citera
2012-01-24, 17:48
Medlem
Awokad0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Power41
Det borde väl bli hjärnan som styr. Är du seriös när du säger att du tänker byta hjärna? Det är väl inte ens möjligt?

Han kanske inte orkar plugga..
Citera
2012-01-25, 01:18
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Hjärnceller som dör kan väl inte bli återskapade om jag kan min biologi rätt? Så om man tar en hjärna, stoppar in den i valfri kropp så borde det vara den personen som hjärnan först tillhörde och dennes livsegenskaper som sedan placeras i den nya kroppen? Så du blir en ny person i en ny kropp? Det kanske är det som hänt med transvestiter...

Typ det jag sa.. Personen som hjärnan tillhörde (personen som är hjärnan) först fortsätter leva i ny kropp om detta nu skulle vara möjligt.

Så du menar alla transvestiter har haft en hjärntransplantation?
Citera
2012-01-25, 02:05
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Så du menar alla transvestiter har haft en hjärntransplantation?
Omvänt, de har ju förändrat sin kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in