2015-08-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har du något exempel på hans dåliga ölsinne? Förutom lite dillande om "järnrör".

Om du kikar en gång till på det inlägget ur vilket du hämtade citatet, kommer du att upptäcka att du redan fått svar på din fråga. För övrigt konstaterar jag att det i den här tråden finns gott om sverigevänner som inte hyser några större sympatier för Kent Ekeroth. Jag tolkar det som att KE inte är så värst populär bland sina egna heller.
Citera
2015-08-29, 16:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Om du kikar en gång till på det inlägget ur vilket du hämtade citatet, kommer du att upptäcka att du redan fått svar på din fråga. För övrigt konstaterar jag att det i den här tråden finns gott om sverigevänner som inte hyser några större sympatier för Kent Ekeroth. Jag tolkar det som att KE inte är så värst populär bland sina egna heller.
Nej, det finns inget svar på min fråga i ditt tidigare inlägg. Det finns i dina inlägg inte ett enda exempel från verklighetens värld avseende något klandervärt som Ekeroth har gjort, som skulle göra honom till en dålig kroggäst. Bara ditt vanliga skitprat & trollande, helt utan substans.

Sen är det, som jag sagt innan, inte så att jag går i god för Ekeroth på något vis, jag känner inte honom. Men i alla dessa trådar som handlar om hur kass & bråkig han är så har jag inte sett ett enda exempel på att så skulle vara fallet. Det enda man hör är dels dillande om "järnrör", samt några nassar som tycker att det att han är jude borde räcka som förklaring.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-08-29 kl. 17:06.
Citera
2015-08-29, 19:00
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Nej, det finns inget svar på min fråga i ditt tidigare inlägg. Det finns i dina inlägg inte ett enda exempel från verklighetens värld avseende något klandervärt som Ekeroth har gjort, som skulle göra honom till en dålig kroggäst. Bara ditt vanliga skitprat & trollande, helt utan substans.

Sen är det, som jag sagt innan, inte så att jag går i god för Ekeroth på något vis, jag känner inte honom. Men i alla dessa trådar som handlar om hur kass & bråkig han är så har jag inte sett ett enda exempel på att så skulle vara fallet. Det enda man hör är dels dillande om "järnrör", samt några nassar som tycker att det att han är jude borde räcka som förklaring.

Man behöver inte vara nazist för att tycka att en sionist borde kastas ut från krogen. Han borde slängas ut ur landet. Repatriering hem till Israel bland de andra barnamördarna.
Citera
2015-08-29, 20:08
Medlem
Citat:
Nej, det finns inget svar på min fråga i ditt tidigare inlägg. Det finns i dina inlägg inte ett enda exempel från verklighetens värld avseende något klandervärt som Ekeroth har gjort, som skulle göra honom till en dålig kroggäst. Bara ditt vanliga skitprat & trollande, helt utan substans. Sen är det, som jag sagt innan, inte så att jag går i god för Ekeroth på något vis, jag känner inte honom. Men i alla dessa trådar som handlar om hur kass & bråkig han är så har jag inte sett ett enda exempel på att så skulle vara fallet. Det enda man hör är dels dillande om "järnrör", samt några nassar som tycker att det att han är jude borde räcka som förklaring.

Du, nu är det faktiskt så att det i den här tråden finns hur många exempel på KE:s "dåliga ölsinne" som helst, och då även från dina egna led. Att KE ständigt hamnar i blåsväder är därför ingen tillfällighet. Han och andra sdare är avskydda i krogmiljö. Så är det. Om du inte tror mig kan du göra ett studiebesök i Sveriges kungliga huvudstad utklädd som sverigevän och sedan återkomma till tråden när du blivit några erfarenheter rikare.

För tredje gången skriver jag nu att Kent Ekeroth kommer att dansa runt i ännu en tråd på precis samma tema innan löven gulnat för gott. Och det är något som alla dina protester inte kommer att kunna ändra på, eftersom du inte kan ändra på verkligheten.

För övrigt är det fullständigt ointressant i sammanhanget vilken religion KE bekänner sig till. Själv har jag mammon som min gud. Frågor på det?

Citat:
Ursprungligen postat av sheigetz
Man behöver inte vara nazist för att tycka att en sionist borde kastas ut från krogen. Han borde slängas ut ur landet. Repatriering hem till Israel bland de andra barnamördarna.
Senast redigerad av Wumtata 2015-08-29 kl. 20:11.
Citera
2015-08-29, 21:00
Medlem
Citat:

Ekeroth är nog inte så tokig som politiker egentligen, men framstår alltför ofta som yvig och aggressiv. Han verkar ha svårt att stå över skitsaker och petitesser och har ingen riktig förmåga att vara kylig och taktisk. Hans Twitter är full av infantila kommentarer om hur rätt SD har och hur de haft det hela tiden och av olika utfall mot pk-regimen hit och dit.

Jämför exempelvis med Richard Jomshof som har en helt annan elegans och värdighet över sin retorik.
Citera
2015-08-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Finns säkert mängder med sådana händelser där SD nekas tillträde. Vill minnas att de var tvungna att hyra vallokal i annat namn för att öht få tillgång till en sådan. Sedan har du ju även t ex denna tråd:

(FB) Thairestaurang i Osby vägrar 40 SD:are tillträde

Om du hyr en lokal i annat namn får du skylla dig själv.

Haha, sedan är väl klart som fan att en restaurang har rätt att vägra ett sällskap på 40 individer.
Citera
2015-08-29, 22:16
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Du, nu är det faktiskt så att det i den här tråden finns hur många exempel på KE:s "dåliga ölsinne" som helst, och då även från dina egna led. Att KE ständigt hamnar i blåsväder är därför ingen tillfällighet. Han och andra sdare är avskydda i krogmiljö. Så är det. Om du inte tror mig kan du göra ett studiebesök i Sveriges kungliga huvudstad utklädd som sverigevän och sedan återkomma till tråden när du blivit några erfarenheter rikare.

För tredje gången skriver jag nu att Kent Ekeroth kommer att dansa runt i ännu en tråd på precis samma tema innan löven gulnat för gott. Och det är något som alla dina protester inte kommer att kunna ändra på, eftersom du inte kan ändra på verkligheten.

För övrigt är det fullständigt ointressant i sammanhanget vilken religion KE bekänner sig till. Själv har jag mammon som min gud. Frågor på det?

[indent]

Sionism är ingen religion.
Citera
2015-08-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Ekeroth är nog inte så tokig som politiker egentligen, men framstår alltför ofta som yvig och aggressiv. Han verkar ha svårt att stå över skitsaker och petitesser och har ingen riktig förmåga att vara kylig och taktisk. Hans Twitter är full av infantila kommentarer om hur rätt SD har och hur de haft det hela tiden och av olika utfall mot pk-regimen hit och dit
Citat:
Ursprungligen postat av sheigetz
Sionism är ingen religion.

Nu råkar den här tråden handla om Kent Ekeroth. Men i princip kunde den handlat om vilken annan sdare. Är man SD är man paria. Så enkelt är det. Att Kent Ekeroth har lyckats profilera sig lite extra inom det gebitet är säkert ingen tillfällighet, eftersom få sdare som han ger upphov till så många kraftiga reflexer som han. KE är synonym med det mest vedervärdiga man förknippar med SD. Så är det, varken mer eller mindre.

Nu vet vi att den för tråden aktuella krogen förnekar att man skulle haft en dispyt med KE p g a hans politiska hemvist. Men om så skulle varit fallet har jag full förståelse för att man inte vill göra affärer med såna där som Kent Ekeroth.
Senast redigerad av Wumtata 2015-08-29 kl. 23:10.
Citera
2015-08-30, 09:19
En restaurang har full frihet att välja vem dom vill servera. När det gäller Ekeroth så är det av ren självbevarelsedrift så länge man inte har bultat fast alla lösa föremål som denne utan förvarning kan få för sig att kasta omkring sig.

Det är illa nog med alkoholproblemen men steroidmissbruket har definitivt gjort denna man mer labil än någonsin. Det var dock tur att barnporranklagelserna verkar vara falska. Nä porta han och låt han vila ut hos pojkvännen istället och parläs Svenska A så kanske Kenta lär sig i samma takt som pojkvännen att man inte ska spöa folk med lösa objekt som hämnd för prostitutionsaffärer med underåriga.
Citera
2015-08-30, 12:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du, nu är det faktiskt så att det i den här tråden finns hur många exempel på KE:s "dåliga ölsinne" som helst, och då även från dina egna led.
Jag har läst en massa inlägg om att det är "känt" att han har dåligt ölsinne, men inget annat.
Citera
2015-08-30, 13:19
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Dina inlägg består uteslutande av argumentationsfel. Vad har du för belägg för att Ekeroth är rasist?

Att du sedan försöker blanda in vad jag & andra eventuellt tycker har inte med det aktuella fallet att göra, ej heller vad du & dina kompisar tycker. Det handlar inte om tyckande eller efterbliven relativisering.

Jag får väl upprepa frågan som du verkar ducka för hela tiden:
I vilket avseende är Ekeroth rasist?
Men kan du och andra för en gångs skull stå för vad ni tycker. Var ärliga så kanske ni kan få den där debatten som ni så hett eftertraktar. Så fort en invandrare gör något brottsligt så skriker ni högt och pekar finger, t.o.m. riksdagens vise talman beter sig på det där viset. Man får ju skämmas. Sedan när någon etnisk svensk, eller t.o.m. finne gör något liknande så är det ju nästan som om det bör försvaras. Kom inte och påstå att ni inte gör skillnad på folk!

för några dagar sedan lyssnade då på "Karlavagnen" i radions P4. Fan vad irriterad jag blev! Det handlade om invandringen och folk fick ringa in och säga vad de tyckte. Jag har väl aldrig hör så många anledningar till att hålla världens alla flyktingar utanför Sveriges gränser. Men allihop försökte få det att låta som att de bara menade väl. Det var inte bra för flyktingarna att hamna här.

Det tror jag nog att de kan avgöra själva. Dom har säkert inget jobb i sitt hemland heller, och deras hem är kanske jämnat med marken, så om de vill söka uppehållstillstånd så ska det väl inte stå någon bortskämd svensk där och påstå sig veta bättre, eller vad?

Vidare så påstod sig någon ömma för deras hemländer som liksom kanske blev dränerade på kunskap. Jaha, ena stunden så får vi tydligen bara hit brottslingar och våldsverkare, och i nästa sekund så får vi hit folk med stor kunskap. Välutbildat folk. Förresten så kanske det inte känns så frestande att stanna kvar och bygga upp något land åt IS. Men hur ska ni främlingsfientliga ha det - Får vi bara hit drägg, eller är det kunnigt folk som kommer hit?

När programledaren reagerade på vad de kom med för påståenden så började inringarna gnälla om att de inte fick framföra sina åsikter. Dom medverkade i ett radioprogram och fick säga vad de ville, men påstod ändå att de inte fick ge luft åt sina åsikter. DET FICK DE VISST! Saken är väl den att de inte vill bli motsagda.

Dom anklagar meningsmotståndarna för att inte vilja ta debatten, men hur ska man kunna ha en debatt med någon som hela tiden förvandlar sig själv till ett offer så fort han/hon blir motsagd? Eller någon som hela tiden skyller sina åsikter på något annat än den som man antar är den verkliga. Jag tror inte ett ögonblick på att ni ömmar om flyktingarna när ni vill vägra dem inresa i vårt land!
Citera
2015-08-30, 13:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Nu kastade du in mig i en grupp jag inte alls är medlem i. Det här med att utgå från att saker och ting närmast är naturlagar är något jag är starkt emot och hatar floskler som "allas lika värde" och annat trams. Jag har heller aldrig varit någon situation som ens liknar att kasta sten.

Men ja, jag tycker att det är jävligt svartvitt med ett "allt eller inget"-tänk. Det kan du väl ändå inte förneka att det är? Det är ju i princip själva definitionen av svartvitt tänkande.

Exampelvis tycker jag att det är helt i sin ordning att det finns ett brott som heter "våld mot tjänsteman", vilket är ett avsteg från likhet inför lagen. Poliser har dessutom befogenheter långt över vanliga medborgare. Diplomater på besök här har åtalsimmunitet, vilket även vår monark har. De som har svenskt medborgarskap har andra rättigheter än de som inte har det. Om du inte är väldigt ung (men fortfarande över femton) är det i princip uteslutande våldtäkt mot barn om du har sex med någon under femton. Om barnet står i beroendeställning till en (exempelvis lärare eller så) är det olagligt att ha sex med barnet om det är under arton.

Men du kanske tycker att vi kategoriskt ska ta bort allt ovanstående? Annars har vi ju inte fullständig likhet inför lagen.
Nu blir det här lite OT då det ju rör sig om två olika debatter. Dels frågan om Ekeroth, där det hittills framkommit att det är "känt" att han har dåligt ölsinne & att han är jude. Detta skall enligt vissa i tråden räcka för att neka honom servering. Några exempel på detta ölsinne har jag inte sett, bara just att det är "känt". Jude är han förvisso.

Men den principiella debatten om huruvida en privat näringsidkare skall få göra affärer med vem han vill är ju mer intressant. Av dina exempel så är det väl bara kungens immunitet jag tycker borde tas bort. Men att ha restaurang är ju bara en förlängning av att bjuda hem folk på middag, där du ju givetvis själv styr över vem du vill släppa in. Att man tar betalt för maten tycker inte jag borde föranleda att detta självbestämmande över vem man vill släppa in plötsligt upphävs, för vissa grupper, men inte andra. Så i mitt idealsamhälle hade det varit helt ok att neka Ekeroth servering, utan att man ens hade behövt motivera varför. Det är ingen mänsklig rättighet att gå på krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in