2015-08-28, 13:01
Medlem
Ok, TGF är SD-fritt f.o.m nu, finns det några öppet negerfria ställen i Stockholm?
Jag skulle uppskatta muslimfria ställen, ni judar i tråden borde väl veta, ni är ju de största rasisterna i världen. Mycket judiska negrer i Stockholm?
Citera
2015-08-28, 13:46
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo ni tycker ju oftast det. Ni är ju så vana vid att spelplanen är riggad så att det passar er agenda att ni kommit att tro att det närmast är en naturlag. Så när någon påstår att vi skall ha likhet inför lagen & alla skall behandlas på samma sätt så tolkas det som "svartvitt" tänkande, diskriminering, "rasism" & fan vet allt. När ni förespråkar diskriminering så kallas det "positiv särbehandling". När ni kastar sten så är det "självförsvar" mot någon inbillad fascism.

Det skall vara lika för alla.

Det goda hemmet känner icke till några privilegierade eller tillbakasatta, inga kelgrisar och inga styvbarn. Där ser icke den ene ner på den andre. Där försöker ingen skaffa sig fördel på andras bekostnad.
Nu kastade du in mig i en grupp jag inte alls är medlem i. Det här med att utgå från att saker och ting närmast är naturlagar är något jag är starkt emot och hatar floskler som "allas lika värde" och annat trams. Jag har heller aldrig varit någon situation som ens liknar att kasta sten.

Men ja, jag tycker att det är jävligt svartvitt med ett "allt eller inget"-tänk. Det kan du väl ändå inte förneka att det är? Det är ju i princip själva definitionen av svartvitt tänkande.

Exampelvis tycker jag att det är helt i sin ordning att det finns ett brott som heter "våld mot tjänsteman", vilket är ett avsteg från likhet inför lagen. Poliser har dessutom befogenheter långt över vanliga medborgare. Diplomater på besök här har åtalsimmunitet, vilket även vår monark har. De som har svenskt medborgarskap har andra rättigheter än de som inte har det. Om du inte är väldigt ung (men fortfarande över femton) är det i princip uteslutande våldtäkt mot barn om du har sex med någon under femton. Om barnet står i beroendeställning till en (exempelvis lärare eller så) är det olagligt att ha sex med barnet om det är under arton.

Men du kanske tycker att vi kategoriskt ska ta bort allt ovanstående? Annars har vi ju inte fullständig likhet inför lagen.
Citera
2015-08-28, 14:11
Medlem
gr0gs avatar
Jag tycker att man som ägare till en verksamhet har rätt att välja vilka man vill göra affärer med, baserat på vad man vill. Så länge det inte handlar om viktiga samhällsfunktioner så som offentlig sjukvård, transport, skola, polis osv.

För det andra så kanske Ekeroth ska vara glad över att de är ärliga och säger nej, istället för att de gör något opassande med maten, t ex spotta i maten eller "olla" den.

För det tredje så är det lite ironiskt att de som garanterat hade diskriminerat själva om de haft möjlighet blir diskriminerade
Citera
2015-08-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har du något exempel på hans påstådda "osmakliga" beteende på krogen som gör att han bör kastas ut?

Har träffat han flera gånger och han är en arrogant bessewisser som man har lust att ge på käften redan efer 5 minuter.
Om man blir illa omtyckt nästan var man än kommer så borde man nog inse att man gör något fel.

Inte ens hans partivänner verkar tycka särskilt bra om han
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd...eroth-i-video/
Citera
2015-08-28, 20:57
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Ja,, en det är ju så här det funkar. Mobbaren upptäckter inte hur mobbning funkar förrän man blir utsatt för mobbning själv. Svin som Ekeroth ska mobbas, sådan är naturlagen.
Du är skön du rasisten. Du ser sannolikt inte humorn i dina egna motsägelser.
Citera
2015-08-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du ser sannolikt inte humorn i dina egna motsägelser.

Jag bara pekar på logiken i det hela. Exkluderarar man andra, ska man inte bli förvånad över att bli utesluten själv. Kent Ekeroth tillhör inte samhället, så som vi känner det. Då enkelt är det.
Citera
2015-08-28, 22:29
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Håller inte med om etnicitet, men däremot religion.

Nu blev jag nyfiken. Varför? Varför välja sina kunder om inte självaste kunden beter sig odrägligt. Då har man rätt att neka. Enligt mig.
Citera
2015-08-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Jag bara pekar på logiken i det hela. Exkluderarar man andra, ska man inte bli förvånad över att bli utesluten själv. Kent Ekeroth tillhör inte samhället, så som vi känner det. Då enkelt är det.

Som att aga barn för att lära dem att inte bråka och slåss?
Citera
2015-08-29, 05:48
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Nu blev jag nyfiken. Varför? Varför välja sina kunder om inte självaste kunden beter sig odrägligt. Då har man rätt att neka. Enligt mig.
Det är helt enkelt olika saker jag väger mot varandra. Så som jag ser det är tvång generellt en negativ sak. Det är alltså något man vill undvika. Diskriminering är också en negativ sak, och alltså något man vill undvika. Hur gör man om man kan undvika diskriminering genom tvång? Ja, då kanske det kan vara försvarbart med lite tvång.
Citera
2015-08-29, 10:34
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Har livvakterna från SÄPO uttalat sig? Känns som att det är rätt värdelöst att anspela på deras vittnesmål förrän de själva säger något.

Känns snarare mer värdelöst att tro att de inte skulle gått in och sagt något om det är så att Ekeroth hade gjort fel, de hade nog snarare tagit honom från platsen då. Istället för att gå in och bråka så brukar personskydd transportera bort sina klienter från bråket att så inte skett är bevis nog.
De andra vittnena säger att Ekeroth inte gjort ett skit i stort sett, det är snarare en trådsanning hos er extremvänster om att Ekeroth gjort en massa skit medans de som var på plats säger att han inte gjort något. Precis som jag motbevisat redan, dessa lögner om att Ekeroth gjort en massa skit när han blivit attackerad attackerade av extremister på krogen som liknar er vänsterextremister här i tråden till sättet.

Problemet är ni vänsterextremister, ni hatar denna snubbe och vill därför genast tro att han gjort något när det uppenbarligen är denna skitrestaurang som startat skit.

Jag tror mer på SÄPOs personskydd än vad jag tror på dig som vänsterextremist, speciellt en Malmöbo likt dig själv som inte kan i stort något om tattarkrogarna i Stockholm, krogvärlden i just Stockholm är befolkad av mycket slödder, ägare, arbetare och gäster är till största del samhällets slödder ofta rika men fortfarande slödder att måla dessa grisar med läppstift gör knappast de till annat än de vänstergriser som de de facto är, det är förvånande att han ens går ut i denna skitstad, men han trodde väl att en snabbmatskedja som TGI inte var som de andra tattarkrogarna, men tji fick han, de var samma skrot och korn.

Tji fick han tji fick du.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2015-08-29 kl. 10:37.
Citera
2015-08-29, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Känns snarare mer värdelöst att tro att de inte skulle gått in och sagt något om det är så att Ekeroth hade gjort fel, de hade nog snarare tagit honom från platsen då. Istället för att gå in och bråka så brukar personskydd transportera bort sina klienter från bråket att så inte skett är bevis nog.
De andra vittnena säger att Ekeroth inte gjort ett skit i stort sett, det är snarare en trådsanning hos er extremvänster om att Ekeroth gjort en massa skit medans de som var på plats säger att han inte gjort något. Precis som jag motbevisat redan, dessa lögner om att Ekeroth gjort en massa skit när han blivit attackerad attackerade av extremister på krogen som liknar er vänsterextremister här i tråden till sättet.

Problemet är ni vänsterextremister, ni hatar denna snubbe och vill därför genast tro att han gjort något när det uppenbarligen är denna skitrestaurang som startat skit.

Jag tror mer på SÄPOs personskydd än vad jag tror på dig som vänsterextremist, speciellt en Malmöbo likt dig själv som inte kan i stort något om tattarkrogarna i Stockholm, krogvärlden i just Stockholm är befolkad av mycket slödder, ägare, arbetare och gäster är till största del samhällets slödder ofta rika men fortfarande slödder att måla dessa grisar med läppstift gör knappast de till annat än de vänstergriser som de de facto är, det är förvånande att han ens går ut i denna skitstad, men han trodde väl att en snabbmatskedja som TGI inte var som de andra tattarkrogarna, men tji fick han, de var samma skrot och korn.

Tji fick han tji fick du.

Fast nu rörde det sig, enligt TGI, inte om något bråk. Som du klart och tydligt ser så har Ekeroth serverats dricka och enligt TGI skulle det ta en stund innan han och hans stora sällskap skulle få ett bord.

Förstår inte varför du kallar mig extremvänster. Jag tar inte illa upp, men jag förstår inte. Jag sympatiserar med SD:s immigrationspolitik, men eftersom jag inte rövslickar varenda politiker i partiet så är jag vänsterextremist?

Hur ställer du dig till att Åkesson flera gånger stått bakom uteslutningar i partiet och uttryckt negativa åsikter om politiker som hävdat sig på ett rasistiskt och oacceptabelt sätt? Är Åkesson också vänsterextremist för att han ogillar vissa av SD:s politiker? Eller är man bara vänsterextremist om man ogillar en politiker i SD:s toppskikt? Så förvirrande!
Citera
2015-08-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Som att aga barn för att lära dem att inte bråka och slåss?

Du, nu är det ingen som försöker lära ut någonting. Jag bara konstaterar att det i det här fallet handlar om att man blir behandlat så som man behandlar andra. Hemma hos oss kallas det karma.

Som jag skrev tidigare tror jag att Kent Ekeroth kommer att ställas inför en liknande situation snart igen. Därför är jag säker på att vi inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att se en tråd liknande den här poppa upp på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in