2015-08-30, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Men kan du och andra för en gångs skull stå för vad ni tycker. Var ärliga så kanske ni kan få den där debatten som ni så hett eftertraktar. Så fort en invandrare gör något brottsligt så skriker ni högt och pekar finger, t.o.m. riksdagens vise talman beter sig på det där viset. Man får ju skämmas. Sedan när någon etnisk svensk, eller t.o.m. finne gör något liknande så är det ju nästan som om det bör försvaras. Kom inte och påstå att ni inte gör skillnad på folk!

för några dagar sedan lyssnade då på "Karlavagnen" i radions P4. Fan vad irriterad jag blev! Det handlade om invandringen och folk fick ringa in och säga vad de tyckte. Jag har väl aldrig hör så många anledningar till att hålla världens alla flyktingar utanför Sveriges gränser. Men allihop försökte få det att låta som att de bara menade väl. Det var inte bra för flyktingarna att hamna här.

Det tror jag nog att de kan avgöra själva. Dom har säkert inget jobb i sitt hemland heller, och deras hem är kanske jämnat med marken, så om de vill söka uppehållstillstånd så ska det väl inte stå någon bortskämd svensk där och påstå sig veta bättre, eller vad?

Vidare så påstod sig någon ömma för deras hemländer som liksom kanske blev dränerade på kunskap. Jaha, ena stunden så får vi tydligen bara hit brottslingar och våldsverkare, och i nästa sekund så får vi hit folk med stor kunskap. Välutbildat folk. Förresten så kanske det inte känns så frestande att stanna kvar och bygga upp något land åt IS. Men hur ska ni främlingsfientliga ha det - Får vi bara hit drägg, eller är det kunnigt folk som kommer hit?

När programledaren reagerade på vad de kom med för påståenden så började inringarna gnälla om att de inte fick framföra sina åsikter. Dom medverkade i ett radioprogram och fick säga vad de ville, men påstod ändå att de inte fick ge luft åt sina åsikter. DET FICK DE VISST! Saken är väl den att de inte vill bli motsagda.

Dom anklagar meningsmotståndarna för att inte vilja ta debatten, men hur ska man kunna ha en debatt med någon som hela tiden förvandlar sig själv till ett offer så fort han/hon blir motsagd? Eller någon som hela tiden skyller sina åsikter på något annat än den som man antar är den verkliga. Jag tror inte ett ögonblick på att ni ömmar om flyktingarna när ni vill vägra dem inresa i vårt land!
Det börjar bli lite tjatigt att du svarar på mina inlägg med att skriva lite allmänt svammel som inte har med ämnet att göra. Jag kan inte hjälpa dig med dina dåliga radioupplevelser.
Men jag får väl återigen upprepa frågan: I vilket avseende är Ekeroth rasist?
Citera
2015-08-30, 13:57
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det börjar bli lite tjatigt att du svarar på mina inlägg med att skriva lite allmänt svammel som inte har med ämnet att göra. Jag kan inte hjälpa dig med dina dåliga radioupplevelser.
Men jag får väl återigen upprepa frågan: I vilket avseende är Ekeroth rasist?
Han vill t.ex. inte ha hit flyktingar, och sedan är djupt engagerad i en rörelse som har rötterna i nynazismen! Tror du att vi är dumma?
Citera
2015-08-30, 14:06
Medlem
Citat:
Han vill t.ex. inte ha hit flyktingar, och sedan är djupt engagerad i en rörelse som har rötterna i nynazismen! Tror du att vi är dumma?
-Det är retorisk fråga va?
Citera
2015-08-30, 14:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så det du egentligen säger är att alla som sympatiserar med SD är "rasister" & borde nekas att komma in på krogen?
Citera
2015-08-30, 16:08
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Det är retorisk fråga va?
Ja jag inser att han tror det.
Citera
2015-08-30, 16:10
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
I och med det så idiotförklarar han ju även sig själv. Så det kan kvitta. Det går helt enkelt inte att resonera med någon som inte ens vågar stå för sina egna åsikter.
Citera
2015-08-30, 16:16
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:

Ekeroth bröderna har tilldelats Herzl-priset vilket utdelas till de som gjort betydande arbete för Israel.

Dem är säkert nynazister. Inga länder vill ta hit flyktingar som Sverige gör. Är alla länder lika eller ännu ondare än Ekeroth?
Citera
2015-08-30, 17:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Ekeroth bröderna har tilldelats Herzl-priset vilket utdelas till de som gjort betydande arbete för Israel.

Dem är säkert nynazister. Inga länder vill ta hit flyktingar som Sverige gör. Är alla länder lika eller ännu ondare än Ekeroth?
Ja jag finner ingen logik hos någon av SD's ledande personer så det förvånar mig inte ett dugg. Sedan så heter det dom alt. de. Vidare så vill väl ingen överhuvudtaget att det ska finnas flyktingar?
Citera
2015-08-30, 18:49
Medlem
NoTruces avatar
Har TGIF:s amerikanska ledning vidtagit några åtgärder än?
Citera
2015-08-30, 20:27
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Har TGIF:s amerikanska ledning vidtagit några åtgärder än?

För att Ekeroth fått för sig att han missgynnats i ett normalt vänteläge på en populär (välbesökt) restaurang, tröttnat att vänta och skrivit på fejan att detta beror på att han är SD-politiker, för att sedan plocka bort det rätt kränkande påhoppet på TGI med en banal ursäkt?

Det mesta pekar på en överreaktion och att någon påpekat för Ekeroth att "det här håller inte".
Citera
2015-08-30, 20:35
Bannlyst
Märkligt att Ekeroth med vänner påstår att de vägrades servering när de satt med drinkglas på bilderna....
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ervera-oss-mat

Inte för att vara taskig men på en av bilderna ser han ut som en liten nallebjörn
Senast redigerad av ReageraNu 2015-08-30 kl. 20:38.
Citera
2015-08-31, 04:55
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
Märkligt att Ekeroth med vänner påstår att de vägrades servering när de satt med drinkglas på bilderna....
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ervera-oss-mat

Inte för att vara taskig men på en av bilderna ser han ut som en liten nallebjörn
Jävla fjant! Han förväntade sig säkert att bli serverad först av alla.
Alla andra i den där situationen reser sig väl upp och går till ett annat ställe.
Han är ju inte den förste här in världen som fått vänta på serveringspersonal.
Han är ett jävla offer och looser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in