Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-08-22, 22:46
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Ser att många länkar att Hagamannen blivit misshandlat på facebook och tycker det är bra.

Men Hagamannens brott begicks för över 10 år sedan. Det finns massor av grova våldtäktsbrott (exempelvis Mariannelund) som media mörkar hela tiden. Hagamannen har använts inom media ständigt för att bevisa "svenskar minst också våldtar på groteska sätt".

Kort och gott så har man startat en lynchmobb mot honom för att försökt mörklägga alla brott invandrare har begått mot kvinnor genom att hela tiden lyfta upp hans brott. Invandrarbrottslingarna kommer ut och glöms bort. Hagamannen är dömd till trakassarerier för han är medias "white alibi" posterchild.

Med andra ord anser jag att om Hagamannen blir mördad så har media blod på sina händer.
Citera
2015-08-22, 22:49
Medlem
Men är du efterbliven, han har satt alla kvinnor i Umeå i skräck under en lång tid. Bara tur att han inte dödade någon, jämförelserna du drar är ju helt åt skogen.
Citera
2015-08-22, 22:51
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bichers
Men är du efterbliven, han har satt alla kvinnor i Umeå i skräck under en lång tid. Bara tur att han inte dödade någon, jämförelserna du drar är ju helt åt skogen.

Har det inte inträffat andra våldtäkter utomhus i Umeå efteråt? Minns du vilka de andra gärningsmännen var?
Citera
2015-08-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Har det inte inträffat andra våldtäkter utomhus i Umeå efteråt? Minns du vilka de andra gärningsmännen var?

Han var en serievåldtäktsman som satte Umeå i skräck i ca 10 års tid, med ett uppehåll på 4 år för att han blev pappa igen. Det är ett unikt fall. Punkt.
Citera
2015-08-22, 23:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bichers

Hur många känner exempelvis till Smygarens identitet? Denne (svarta) överfallsvåldtäktsman spred skräck i västra Sverige under en lång tid.

Citat:
"Smygaren" en av Sveriges värsta sexförbrytare

http://www.expressen.se/gt/smygaren-en-av-sveriges-varsta-sexforbrytare/

Via öppna fönster eller altandörrar gick han in när kvinnorna låg och sov. Oftast vaknade inte hans offer förrän han satt grensle över dem med en halsduk för ansiktet - och riktade en kniv mot halsen så att kvinnorna inte vågade göra motstånd.

http://www.expressen.se/gt/smygaren-kan-slippa-fangelse/

Förmodligen är det 1 på 1000 som vet namnet på honom. Än färre vet hur han ser ut. Vi kan fråga oss varför? Varför vet nästan ingen vem Smygaren är medan alla vet vem Hagamannen är?

Här listar jag upp ett antal andra överfallsvåldtäktsmän som är i klass med Hagamannen, men som knappt någon svensk känner till vad de heter eller hur de ser ut:

https://www.flashback.org/sp22383265

Ja, de har alla utländsk bakgrund... Det har förmodligen något med saken att göra...
Citera
2015-08-22, 23:03
Bannlyst
Givetvis förtjänar alla våldtäktsmän misshandel, men eftersom Hagamannen är värst så förtjänar han den värsta misshandeln.
Citera
2015-08-22, 23:06
Medlem
Haha du är helt sjuk. Att du ens LYCKAS se saken ur det perspektivet är fullkomligt absurt 😂
Citera
2015-08-22, 23:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Han var en serievåldtäktsman som satte Umeå i skräck i ca 10 års tid, med ett uppehåll på 4 år för att han blev pappa igen. Det är ett unikt fall. Punkt.

"Smygaren" härjade också i ca 10 års tid.

Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Givetvis förtjänar alla våldtäktsmän misshandel, men eftersom Hagamannen är värst så förtjänar han den värsta misshandeln.

Nä, Hagamannen är inte värst. Däremot är han kändast.
Citera
2015-08-22, 23:10
Medlem
För att inte glömma: den medierapportering du pratar om började innan man konstaterat vem hagamannen var samt vilket etniskt ursprung han hade
Citera
2015-08-22, 23:11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert

Man kan inte försvara Hagamannen, men att försvara de som misshandlade honom kan bara vänstermobben göra.
Citera
2015-08-22, 23:18
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Att Hagamannen är en farlig människa som aldrig borde vistas bland människor håller jag med om. Men glöm inte bort att många mycket farliga sexförbrytare får komma ut och leva ostört bara för att media döljer dem. Hagamannen var absolut inte värst han har bara haft oturen att vara medias vita alibi.

Hur många ställer sig utanför Rafis lägenhet och misshandlar honom? Troligen ingen.

Vad heter smygaren på riktigt?
Citera
2015-08-22, 23:32
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur många känner exempelvis till Smygarens identitet? Denne (svarta) överfallsvåldtäktsman spred skräck i västra Sverige under en lång tid.

Förmodligen är det 1 på 1000 som vet namnet på honom. Än färre vet hur han ser ut. Vi kan fråga oss varför? Varför vet nästan ingen vem Smygaren är medan alla vet vem Hagamannen är?

Här listar jag upp ett antal andra överfallsvåldtäktsmän som är i klass med Hagamannen, men som knappt någon svensk känner till vad de heter eller hur de ser ut:

https://www.flashback.org/sp22383265

Ja, de har alla utländsk bakgrund... Det har förmodligen något med saken att göra...

Varför? Läser jag ett namn typ "Abdullah Mohammed" så fastnar inte det ens lite. Det har jag glömt sekunden efter. Niklas Lindgren fastnade direkt, det är ju en namnkombination jag känner mig mer bekant med, kanske till och med någon jag känner heter så.

Sen ser jag vad ni menar, men ärligt talat skiter jag i om det är Niklas eller "Abdullah" som blir utsatt för våldsbrott. Helst båda.

Sen så måste man se det ur en annan vinkel, ur en journalists ögon. Vad pratar vi mest om på fikarasten, ännu en invandrare som våldtar eller den lugna fina småbarnspappan som lika gärn kunde varit din kollega? Givetvis handlar det om intresset från allmänheten, ju mer oförståeligt det är desto mer vill vi läsa om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in