Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Hur många känner exempelvis till Smygarens identitet? Denne (svarta) överfallsvåldtäktsman spred skräck i västra Sverige under en lång tid.
Förmodligen är det 1 på 1000 som vet namnet på honom. Än färre vet hur han ser ut. Vi kan fråga oss varför? Varför vet nästan ingen vem Smygaren är medan alla vet vem Hagamannen är?
Här listar jag upp ett antal andra överfallsvåldtäktsmän som är i klass med Hagamannen, men som knappt någon svensk känner till vad de heter eller hur de ser ut:
https://www.flashback.org/sp22383265
Ja, de har alla utländsk bakgrund... Det har förmodligen något med saken att göra...
Varför? Läser jag ett namn typ "Abdullah Mohammed" så fastnar inte det ens lite. Det har jag glömt sekunden efter. Niklas Lindgren fastnade direkt, det är ju en namnkombination jag känner mig mer bekant med, kanske till och med någon jag känner heter så.
Sen ser jag vad ni menar, men ärligt talat skiter jag i om det är Niklas eller "Abdullah" som blir utsatt för våldsbrott. Helst båda.
Sen så måste man se det ur en annan vinkel, ur en journalists ögon. Vad pratar vi mest om på fikarasten, ännu en invandrare som våldtar eller den lugna fina småbarnspappan som lika gärn kunde varit din kollega? Givetvis handlar det om intresset från allmänheten, ju mer oförståeligt det är desto mer vill vi läsa om det.