Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2015-08-24, 11:23
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag förstår hur du försöker ljuga. Media styrs inte av försäljningssiffror, i såna fall skulle de ju för länge sedan ha försökt konkurrera med sajter som Avpixlat och Fria Tider gällande artiklar om invandringsproblematiken. Som uppenbart säljer! Här har vi små bloggliknande sajter som snart är lika stora som drakarna! Och ändå gör dessa "klick och försäljningssiffremotiverade" medier inte ett skit för att stoppa det flödet. Där har du bevis för att de framförallt styrs av sin agenda.

Du ser det så. Jag tror många skulle bojkotta t.ex. Aftonbladet om de började kritisera invandringspolitiken som Avpixlat gör. Därmed skulle de inte tjäna på att vara kritiska mot invandring och liknande. Tänk på att Sveriges befolkning inte enbart består utav Flashbackare som röstar SD..
Citera
2015-08-24, 13:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
I dag fortsätter Expressen och Aftonbladet att stalka honom. "Här lämnar Hagamannen sjukhuset", och liknande högst på löpet. Undrar om det finns en baktanke någonstans att de hoppas att någon slår ihjäl honom, för att sedan kunna dra igång ett rejält drev om "faran med sajter som hänger ut brottslingar" - "hatet på sociala medier" - "nu måste politikerna agera", med udden riktad mot Fria Tider, Avpixlat, Exponerat, Flashback osv. Hade varit en ganska klassisk och snygg "problem-reaction-solution".
Min spaning får en första antydan om sin riktighet av Oisin Cantwell som använder mediernas hets mot Hagamannen och den självklart påföljande golfklubbelynchningen som ett argument mot flashback och sociala medier (i själva verket hela "internet"):
Citat:
Från att agera domstol bakom anonymt konto till att bokstavligen ta lagen i egna händer är det dock ett stort steg. Men i helgen överfölls en person som det har piskats upp oerhörda stämningar mot, Hagamannen. Minst ett hårt slag med golfklubba mot huvudet, potentiellt dödligt våld, vilket inte hindrade en pöbel från att börja jubla.

Vi känner ännu inte till motivet till den grova misshandeln, men man behöver vare sig vara Sherlock Holmes eller GW för att misstänka ett samband mellan attacken och den vedervärdiga brottslighet som offret själv har begått.

Kanske är det överdrivet, men jag tycker mig se en djupt obehaglig utveckling i Sverige.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21300204.ab
Citera
2015-08-24, 17:04
Medlem
Citat:
Min spaning får en första antydan om sin riktighet av Oisin Cantwell som använder mediernas hets mot Hagamannen och den självklart påföljande golfklubbelynchningen som ett argument mot flashback och sociala medier (i själva verket hela "internet"):
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21300204.ab
Men vad i helvete...

Att tidningen han själv jobbar på har stått i det allra främsta ledet och lett pöbeln i hetsjakten på hagamannen har alltså gått honom helt förbi?

Journalistsvin ger verkligen självgodheten ett ansikte, tvi fan för er!
Citera
2015-09-10, 03:39
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Men vad i helvete...

Att tidningen han själv jobbar på har stått i det allra främsta ledet och lett pöbeln i hetsjakten på hagamannen har alltså gått honom helt förbi?

Journalistsvin ger verkligen självgodheten ett ansikte, tvi fan för er!

Lyssnade på Medierna i P1 om hetsjakten på Hagamannen och alla redaktörerna la ut texten om hur rätt det var att direktsända från frigivningen etcetera.

Detta kan man ha åsikter om, jag är inget stort fan av det Hagamannen gjort, men vad ingen av redaktörerna tillfrågades om varför man inte direktsände när mycket värre våldsverkare släpptes (många skräckexempel finns i tråden).

Det hade varit kul om de kunnat förklara vad som var så speciellt med Hagamannen.

Edit: tog bort OT
Senast redigerad av V-Villesson 2015-09-10 kl. 04:18.
Citera
2015-09-10, 09:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Det hade varit kul om de kunnat förklara vad som var så speciellt med Hagamannen.
De behöver inte förklara det. Alla som kan tänka vet redan att det beror på att han är vit svensk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in