Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-22, 23:41
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Varför? Läser jag ett namn typ "Abdullah Mohammed" så fastnar inte det ens lite. Det har jag glömt sekunden efter. Niklas Lindgren fastnade direkt, det är ju en namnkombination jag känner mig mer bekant med, kanske till och med någon jag känner heter så.

Sen ser jag vad ni menar, men ärligt talat skiter jag i om det är Niklas eller "Abdullah" som blir utsatt för våldsbrott. Helst båda.

Sen så måste man se det ur en annan vinkel, ur en journalists ögon. Vad pratar vi mest om på fikarasten, ännu en invandrare som våldtar eller den lugna fina småbarnspappan som lika gärn kunde varit din kollega? Givetvis handlar det om intresset från allmänheten, ju mer oförståeligt det är desto mer vill vi läsa om det.

Exakt vad jag försöker säga, Hagamannens politiska värde som det vita alibiet har gjort att media har ständigt exponerat honom som det värsta monstret. Man har satt snaran om halsen på honom. Samma sak om han begår självmord till slut.

Media har blod på sina händer för att ha utnyttjat Niklas Lindgren och hans brott i politiska syften.

Han var som konstaterat av INFO, inte värst bara mest känd.
Citera
2015-08-22, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Man kan inte försvara Hagamannen, men att försvara de som misshandlade honom kan bara vänstermobben göra.
Jag försvarar inte misshandlarna. Självklart ska polisen göra allt dom kan för att få fast de skyldiga. Dock förtjänade Hagamannen det som hände honom.

Kanske låter motsägelsefullt men, men.
Citera
2015-08-23, 00:07
Medlem
Scraps avatar
Helt rätt ts. Visst går det att diskutera huruvida han förtjänar misshandeln eller ej, men mycket beror på medias rapportering. Samtidigt tror jag inte de gör det för att han var en vit man, utan snarare för att fallet har blivit så känt och rubriker med honom kommer generera mer klick helt enkelt.

Varför smygaren inte blev lika känd har jag ingen teori om dock, han verkar ju nästan ännu värre.
Citera
2015-08-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Varför? Läser jag ett namn typ "Abdullah Mohammed" så fastnar inte det ens lite. Det har jag glömt sekunden efter. Niklas Lindgren fastnade direkt, det är ju en namnkombination jag känner mig mer bekant med, kanske till och med någon jag känner heter så.

Sen ser jag vad ni menar, men ärligt talat skiter jag i om det är Niklas eller "Abdullah" som blir utsatt för våldsbrott. Helst båda.

Sen så måste man se det ur en annan vinkel, ur en journalists ögon. Vad pratar vi mest om på fikarasten, ännu en invandrare som våldtar eller den lugna fina småbarnspappan som lika gärn kunde varit din kollega? Givetvis handlar det om intresset från allmänheten, ju mer oförståeligt det är desto mer vill vi läsa om det.

herrejävlar vad naivt!
Citera
2015-08-23, 00:48
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ser att många länkar att Hagamannen blivit misshandlat på facebook och tycker det är bra.

Men Hagamannens brott begicks för över 10 år sedan. Det finns massor av grova våldtäktsbrott (exempelvis Mariannelund) som media mörkar hela tiden. Hagamannen har använts inom media ständigt för att bevisa "svenskar minst också våldtar på groteska sätt".

Kort och gott så har man startat en lynchmobb mot honom för att försökt mörklägga alla brott invandrare har begått mot kvinnor genom att hela tiden lyfta upp hans brott. Invandrarbrottslingarna kommer ut och glöms bort. Hagamannen är dömd till trakassarerier för han är medias "white alibi" posterchild.

Med andra ord anser jag att om Hagamannen blir mördad så har media blod på sina händer.

Bra synpunkter.

Media gjorde inte "kändisar" av alla svartingar som varit betydligt värre. Dold agenda är det nog inte, bara det vanlig att det vore rasism att identifiera/namnge irakiska våldtäktsligor.
Citera
2015-08-23, 01:18
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Många resonerar här som att Hagamannens brott var bland de värsta sexualbrotten i Sverige. Det är fel, det finns massor av sjuka brott som har begåtts mot kvinnor av invandrare. Dessa tillåts falla i glömska.

Även det väldigt uppmärksammade mordet på Elin Krantz. Vilka kommer stå och vänta på Ephrem Tadele Yohannes? Eller Salah Fadi Samir Mahdi El-kaissi Ramadhan som begick det fruktansvärda brottet mot Emma Pettersson?

http://sv.metapedia.org/wiki/Emma_Pettersson

INGEN! Trots att alla brott är mer färska.

Istället ser vi artiklar som detta om Lisa Holm-fallet.

http://www.svd.se/nar-ondskan-kom-till-byn

Citat:
Terrordåden på Utøya begicks av Anders Behring Breivik, född och uppvuxen i Norge. Anders Eklund var lastbilschaufför och rörde sig över stora delar av landet innan han mördade Engla och hamnade bakom lås och bom.

Göran Lindberg – "Kapten klänning" – var polisväsendets genusmässiga kronjuvel, samtidigt som han ägnade sig åt övergrepp och fälldes sedan för bland annat grov våldtäkt.

"Hagamannen" föddes i Sörmjöle, utanför Umeå och dömdes för våldtäkt.

Ondska har ingen nationalitet, klass, hudfärg, särskild bostadsort eller yrke.

Media har utnyttjat Hagamannens etnicitet politiskt med bieffekten att de skapat en lynchmobb mot honom. Det är så långt ifrån publicistiskt ansvar och publicitetskadefähigt som bara kan bli. Det har med andra ord blod på deras händer.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2015-08-23 kl. 01:21.
Citera
2015-08-23, 08:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Exakt vad jag försöker säga, Hagamannens politiska värde som det vita alibiet har gjort att media har ständigt exponerat honom som det värsta monstret. Man har satt snaran om halsen på honom. Samma sak om han begår självmord till slut.

Media har blod på sina händer för att ha utnyttjat Niklas Lindgren och hans brott i politiska syften.

Han var som konstaterat av INFO, inte värst bara mest känd.

Kan nog hålla med. Lägg till att detta händer i Sveriges avkrok Norrland där i princip inget händer. Hade detta hänt i Göteborg hade det varit glömt nästa dag.
Citera
2015-08-23, 09:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Jag försvarar inte misshandlarna. Självklart ska polisen göra allt dom kan för att få fast de skyldiga. Dock förtjänade Hagamannen det som hände honom.

Kanske låter motsägelsefullt men, men.

Nej inte för vänsterpacket som älskar att tillgripa våld mot de som tänker annorlunda men även vita män som gjort något fel. Samtidigt som svarta, invandrare och utlänningar i gemen får fribrev för grövsta tänkbara övergrepp.

Feministgalningarna ger sig ju på vita män bara för att de är vita och normala. Vad kan de då inte göra med en sådan som Hagamannen.

Men vi ska var rättvisa mot media. De har inte skrivit att Hagamannen flyttade till Hertsön i Luleå. Det har någon på FB gjort.

Nu får han omlokalisera till Helsingborg och gå i ide tills skägget och håret växt ut.
Citera
2015-08-23, 09:23
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej inte för vänsterpacket som älskar att tillgripa våld mot de som tänker annorlunda men även vita män som gjort något fel. Samtidigt som svarta, invandrare och utlänningar i gemen får fribrev för grövsta tänkbara övergrepp.

Feministgalningarna ger sig ju på vita män bara för att de är vita och normala. Vad kan de då inte göra med en sådan som Hagamannen.

Men vi ska var rättvisa mot media. De har inte skrivit att Hagamannen flyttade till Hertsön i Luleå. Det har någon på FB gjort.

Nu får han omlokalisera till Helsingborg och gå i ide tills skägget och håret växt ut.

Bara det att han inte flyttade dit utan till en sådan där utbildning i Tornedalen vilket bla NSD rapporterade om när han var där på besök innan han släpptes.
Citera
2015-08-23, 09:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Samtidigt tror jag inte de gör det för att han var en vit man, utan snarare för att fallet har blivit så känt och rubriker med honom kommer generera mer klick helt enkelt.
Bara lägg ner. Sluta. Det finns ingen som helst annan förklaring än att Hagamannen utnyttjas av media pga hans vita hudfärg. Just bland överfallsvåldtäktsmän där blattar och negrer är groteskt överrepresenterade var det viktigt att hitta en vit sådan. De fann en och utnyttjar nu detta på det mest osmakliga sätt. Det handlar inte om att tycka synd om Hagamannen, det handlar om att se medias antivita propaganda, och hur lite medias lögner om "pressetik" verkligen betyder i förhållande till denna propaganda.
Citera
2015-08-23, 09:54
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bara lägg ner. Sluta. Det finns ingen som helst annan förklaring än att Hagamannen utnyttjas av media pga hans vita hudfärg. Just bland överfallsvåldtäktsmän där blattar och negrer är groteskt överrepresenterade var det viktigt att hitta en vit sådan. De fann en och utnyttjar nu detta på det mest osmakliga sätt. Det handlar inte om att tycka synd om Hagamannen, det handlar om att se medias antivita propaganda, och hur lite medias lögner om "pressetik" verkligen betyder i förhållande till denna propaganda.

Och jag kan säga detsamma till dig, sluta. Jag anser att media enbart är ute efter klick och försäljningssiffror och att de därför skriver om Hagamannen. Att han är vit ger större försäljningssiffror eftersom det inte tillhör det vanliga. En svensk som växt upp i Sverige, med svenska traditioner, som våldtar är mer uppseendeväckande än en invandrare som inte har integrerats i det svenska samhället, som utför samma brott.

Förstår du hur jag menar?
Citera
2015-08-23, 09:54
Medlem
baggebo1s avatar
Bara tänk er motsatsen till det här. En somalisk våldtäktsman ska släppas från fängelset. Varenda tidning kör med stora bilder på hans namn och ansikte. Kvinnor får uttala sig om hur rädda de är för att han ska släpps ut. Experter berättar hur olyckligt det är att han släpps. En lynchmobb söker upp och misshandlar honom. Och media skriver dagen efter att det är hans eget fel! Alltså, det finns inte på kartan.
Citat:
När det gäller hotbilden mot honom har han ett eget stort ansvar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21294408.ab
Senast redigerad av baggebo1 2015-08-23 kl. 10:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in