2015-08-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan knappast vara svårlöst fall när orten inte är någon världsmetropol så sannolikheten att det är lokala förmågor är ganska hög. Man greppar en golfklubba och bankar skiten ur mannen.

Sen om eventuella vittnen "tittat åt något annat håll" kan man väl också misstänka.

Jag förstår inte ens varför "hagamannen" väljer en liten ort där alla känner alla och han kan definitivt inte försvinna i mängden som han kan göra i en storstad typ Stockholm eller Göteborg.

Därför att Hagamannen inte anser dig behöva försvinna i mängden.... Enligt honom har han inte gjort något fel förstår du och känner alltså varken ånger eller empati med sina offer...
Citera
2015-08-23, 11:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Om han inte har sonat sitt brott varför blev han då utsläppt? Ska jag använda min kompis golfklubbor att slå ned de personer som uppenbarligen försökt att ta sig in i min förra bil? Ska jag använda samma golfklubbor till att misshandla den som för 23 år sedan slog in vindrutan på min bil för att sno min bilradio? Givetvis är golfklubbemarodörernas hat obalanserat och jag hoppas och tror att detta medborgargarde snabt och lätt blir hittade och satta i bur. Våldtäktsmän kan vara jobbigt och rent av förödande för samhället men självutnämnda medborgargarden av detta slag är än mer förödande i längden.
Medborargarden får gärna gå förbi mina bilar hur ofta de vill, jag kan tom. komma ut med fika.
Här i hålan håller vi koll på varandras grejor också.
Diselstölderna slutade tvärt av en anledning
Citera
2015-08-23, 11:05
Medlem
Vilka är herrarna som borde få medalj ?

Att folk hämnas är väl inget ovanligt och borde nästan vara vanligare, fast vi svenskar är rätt så mesiga.

Att vilja hämnas är en ren naturlig reaktion från oss människor. Vissa brottslingar eller rent moraliska lågvattensmänniskor kommer alltid i slutändan att vara dömda i resten av sina liv.

Att ett fängelsestraff skulle göra någon brottslig mindre ansvarig för liven han/hon har förstört är skrattretande. Vissa skriver att vi ska leva i ett civiliserat samhälle bla bla bla...men sedan när blev vi civiliserade? kan inte påminna mig om att vi någonsin varit det? Han har sonat sina brott säger en del...men det stämmer ju inte, har man förstört någon eller någras liv så kommer man aldrig att kunna göra det ogjort och borde således straffas lika länge.

Att folk tar straff i egna händer är väl helt naturligt och varför skulle folk acceptera att Hagamannen kommer till stan? Det är bättre att han som faktiskt har dragit på sig detta själv blir ivägjagad än att den "civiliserade" befolkningen där Hagamannen väljer att bosätta sig måste känna sig rädda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Hemtrakter? Avståndet från Umeå till Övertorneå är över 40 mil, nästan lika långt som från Stockholm till Göteborg. Hade han flyttat lika långt söderut hade han nästan kommit till Gävle...

Människor har förvånansvärt dålig koll på Sveriges geografi...

Var inte så överlägsen - 40 mil är väl inget avstånd däruppe? Vi åkte 35 mil en kväll för att ha kul (inga våldtäkter dock, enbart träffa roligt folk)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, min far dog för 30 år sedan. Jag är en civiliserad medborgare som kan tänka efter före. Vissa kan uppenbarligen inte ens tänka efter.

Du är en massa i språkforumet men har tydligen aldrig läst eller åtminstone inte tagit intryck av Thoreau - om lagarna är orättfärdiga är det ens plikt att sätta sig över dem.
Citera
2015-08-23, 11:06
Medlem
Citat:
Avståndet hade lika gärna kunnat vara från Malmö till Övertorneå, avståndet spelar ingen roll. Att däremot flytta till Övertorneå överhuvudtaget, det var oerhört naivt.

Övertorneå är en ort där man har sina egna lagar och att Niklas Lindgren eller någon annan liknande person flyttar dit kan bara sluta i att några i lokalbefolkningen tar saken i egna händer. Niklas Lindgren och hans gelikar kan bara försvinna i någon av de största städerna i Sverige, i övriga landet blir de upptäckta och på landsbygden händer det som nu har hänt. Så ser Sverige ut i praktiken...

Men nu ryktas det ju att GM:s kommer från Umeå så att...
Citera
2015-08-23, 11:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Avståndet hade lika gärna kunnat vara från Malmö till Övertorneå, avståndet spelar ingen roll. Att däremot flytta till Övertorneå överhuvudtaget, det var oerhört naivt.

Övertorneå är en ort där man har sina egna lagar och att Niklas Lindgren eller någon annan liknande person flyttar dit kan bara sluta i att några i lokalbefolkningen tar saken i egna händer. Niklas Lindgren och hans gelikar kan bara försvinna i någon av de största städerna i Sverige, i övriga landet blir de upptäckta och på landsbygden händer det som nu har hänt. Så ser Sverige ut i praktiken...
Skjut, gräv, tig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att du inte förstår det visar bara på att du saknar en del. De ska låsas in för att de tagit lagen i egna händer och om vi tillåter ett sådant beteende har vi snart ett samhälle som ser ut som på andra platser där laglöshet råder. Men för all del du kanske skulle trivas i Afghanistan.

Ett sådant samhälle kommer vi snart att ha ändå. Vänta tjugo år ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Var inte så överlägsen - 40 mil är väl inget avstånd däruppe? Vi åkte 35 mil en kväll för att ha kul (inga våldtäkter dock, enbart träffa roligt folk)

Ja och jag har åkt tur och retur Umeå-Stockholm med några polare, åkte 7 på morgonen och kom hem vid 5-6 morgonen dagen därpå.
Allt går väl göra, går ju köra till Skåne tur och retur också,men det tar ju ändå ett tag köra 45 mil.
Citera
2015-08-23, 11:09
Medlem
Bastides avatar
Citat:
... Övertorneå är en ort där man har sina egna lagar och att Niklas Lindgren eller någon annan liknande person flyttar dit kan bara sluta i att några i lokalbefolkningen tar saken i egna händer. Niklas Lindgren och hans gelikar kan bara försvinna i någon av de största städerna i Sverige, i övriga landet blir de upptäckta och på landsbygden händer det som nu har hänt. Så ser Sverige ut i praktiken...

Inte för att jag är bekant med hur det ser ut runt Övertorneå men han kan ju råka gå ned sig i någon hjortonmyr. Av olyckshändelse naturligtvis.
Citera
2015-08-23, 11:13
Medlem
skeggmuffs avatar
Ifall någon vet vilka dessa hjältar är, skriv gärna i PM så att jag kan föra över en redig summa pengar åt alla 3.

Denna sjuka jäveln (hagamannen) har förstört min kusins liv! (ett av offren)
Citera
2015-08-23, 11:14
Medlem
MrFolds avatar
Gillar inte jämförelserna Flink-Lindgren. Det rör sig om två helt olika typer av brottslingar. Flink begick ett mycket grovt brott vid ett enda tillfälle under inflytande av vad som måste ha varit något slags psykosgenombrott. Han hade innan brottet mått mycket dåligt. Vare sig före eller efteråt har han visat upp en aggresivitet som ens kommer i avlägsen närhet av det han gjorde. Någon vinning av sitt brott hade han inte. Lindgren begick upprepade brott för att tillfredsställa sin sjuka sexualitet och (gissningsvis) mindervärdeskomplex. Han har dessutom garanterat fantiserat massor om det han gjort och saker han velat göra.

Flink anses rehabiliterad psykiskt, möjligen med tillägg att han inte bör dricka alkohol. Lindgren är det inte, det är den enkla sanningen.

Jag anser att Flink var mogen att släppas ut i samhället. Lindgren var det inte. För den kombination av upprepade grova våldtäkter och t o m mordförsök som han gjorde sig skyldig till borde det finnas livstid i straffskalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in