2015-08-29, 16:11
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han är väl inte avförd, utan bara släppt eftersom man bedömer att han inte behövdes häktas längre. Kan finnas helt andra anledningar till det än att han golat, hans Facebook verkar ju synnerligen skum med tanke på golfklubban och uttalandena. Personligen tror jag att han var delaktig på något sätt, men kanske inte den som stod för det grövsta våldet.
Troligaste anledningen till att han släppts är att han berättat allt han vet, inklusive sin egen och andras medverkan. Det är väl därför som åklagaren meddelat att han släppts för att han inte kan försvåra utredningen.
Citera
2015-08-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Den där insamlingen till rättegången, har någon tipsat om att Hagamannen misshandlades i fängelset för sex år sedan, och att man kanske retroaktivt kan samla in pengar till den "hjälten"?

Had du koll på att "hjälten" som gjorde det är dömd till livstid för att bl.a. ha våldtagit och mördat sin tonåriga styvdotter? Knappast någon som man vill associeras med genom en pengainsamling.
Citera
2015-08-29, 17:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StripperVicar
Had du koll på att "hjälten" som gjorde det är dömd till livstid för att bl.a. ha våldtagit och mördat sin tonåriga styvdotter? Knappast någon som man vill associeras med genom en pengainsamling.

Han hade väl våldtagit två trettonåriga tjejer och dödat den ena, men folk verkar ju pigga på att skänka pengar, oavsett vilka som gör det så varför inte?
Citera
2015-08-29, 17:24
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Än en gång en "forskare" som går ut i media, och talar om att media skapat ett monster!

Du underkänner alltså hans utbildning och yrkesroll eftersom han råkar tycka något som du inte håller med om? Dessutom missförstår du honom uppenbarligen. Jag ser i alla fall inte några uttalanden om att ösa vare sig pengar eller förståelse på Niklas Lindgren. Han säger rakt ut att han aldrig kommer att förlåtas och antyder överhuvudtaget inte att han borde bli det heller.
Citera
2015-08-29, 17:56
Medlem
Killyourselfs avatar
Ser ut som att mannen som sköter insamlingen till golfarna finns på Lexbase. Finns två stycken med samma namn i Sverige, 35 respektive 39 år. Det är nog han på 35 från Örebro som håller i insamlingen. Det baserar jag på att han ser ut att ha flera vänner från Örebro. Varför han finns med på Lexbase har jag inte kollat upp. Men något säger mig att det inte är pga fortkörning..
Citera
2015-08-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Ser ut som att mannen som sköter insamlingen till golfarna finns på Lexbase. Finns två stycken med samma namn i Sverige, 35 respektive 39 år. Det är nog han på 35 från Örebro som håller i insamlingen. Det baserar jag på att han ser ut att ha flera vänner från Örebro. Varför han finns med på Lexbase har jag inte kollat upp. Men något säger mig att det inte är pga fortkörning..
Otippat? Knappast . . . . .
Citera
2015-08-29, 18:41
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Källa på dina fantasier tack

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle20907799.ab

Men han vill inte tvingas att genomgå alkoholbehandling och programmet ROS, som riktar sig till män dömda för sexbrott, vilket övervakningsnämnden har bestämt att han ska göra.

Något mer som är fantasier i mitt inlägg, eller tror du på fullt allvar att sexual sadister kan bli botade?
Citera
2015-08-29, 18:43
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja det är klart att han är sjuk i huvudet men vad spelar det för roll. Han har suttit av sitt straff och han har hela samhället som avskyr honom. Du får väl tycka vad du vill, vi lever i ett fritt land, vi kan inte tvinga folk till rehabilitering hur sjuka de än är. Ser inte någon lösning i att lyncha brottslingar som suttit av sitt straff, idag är han rikskänd och garanterat första misstänkta om något skulle hända i hans närområde. Finns gott om okända våldtäktsmän som garanterat är farligare för samhället än Niklas ute i det fria.

Absolut, tror enda anledningen att OM han inte återfaller till brottslighet är just pga hur samhället agerat mot honom.

Håller även med om att det garanterat finns farligare män som är okända, men det är viktigt att föra ut dessa sjuka människor i ljuset för att skydda våran befolkning.
Citera
2015-08-29, 19:53
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
finns massor med bilder på hans facebook. varför behöver du andra bilder?

För att jag inte har facebook kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
http://websta.me/n/666dekadance666

https://instagram.com/666dekadance666/

Tack tack.
Citera
2015-08-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle20907799.ab

Men han vill inte tvingas att genomgå alkoholbehandling och programmet ROS, som riktar sig till män dömda för sexbrott, vilket övervakningsnämnden har bestämt att han ska göra.

Något mer som är fantasier i mitt inlägg, eller tror du på fullt allvar att sexual sadister kan bli botade?

Aftonbladet är ingen bra källa de är drivande i hetsjakten på Niklas och har triggat 3 knäppskallar att försöka mörda Niklas.
Citera
2015-08-29, 20:46
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Aftonbladet är ingen bra källa de är drivande i hetsjakten på Niklas och har triggat 3 knäppskallar att försöka mörda Niklas.

Vad har du för belägg då att Niklas på något vis har en möjlighet att åter bli en produktiv medborgare som inte utgör någon fara för kvinnor i sin närhet?

Kan du uppvisa ett fall där en sexual sadist lyckats bli rehabiliterad framgångsrikt, så upplys mig gärna.

För en gångs skull gör aftonbladet något som är rätt så okej, tack vare deras spridning av Hagamannens ansikte så kan man se till att kvinnor håller sig undan från våldtäktsmannen och inte riskerar att skadas.
Citera
2015-08-29, 22:05
Medlem
killawifes avatar
Är det nån som vet hur det gått? Kunde den använda den stackars golfklubban igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in