2015-08-23, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Antyder du att det gäller mig?

Inte nödvändigtvis. Men det verkar vara många våldtäktsmannakramare här.
Citera
2015-08-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så skräcken blev alltså så stor att de kände att behövde tillhygge först när de såg hans resliga gestalt ..

Där ser man ...

Det kan knappast vara svårlöst fall när orten inte är någon världsmetropol så sannolikheten att det är lokala förmågor är ganska hög. Man greppar en golfklubba och bankar skiten ur mannen.

Sen om eventuella vittnen "tittat åt något annat håll" kan man väl också misstänka.

Jag förstår inte ens varför "hagamannen" väljer en liten ort där alla känner alla och han kan definitivt inte försvinna i mängden som han kan göra i en storstad typ Stockholm eller Göteborg.
Citera
2015-08-23, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Detta är bara lite gammal hederlig hämnd. Hoppas de slog Nicklas så hårt att han tappat både hörsel och syn. Palla ha en sådan dåre strykandes runt i stan. Om jag var boende i Umeå skulle jag känna tacksamhet mot de här våldsutövarna.

Om några år så kommer du ha ännu värre människor boendes nära dig pojke lilla.. såna människor som anser att kvinnor kan våldtas när och hur somhelst dom vill, (gäller även dina systrar) just sayin!
Citera
2015-08-23, 00:20
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Inte nödvändigtvis. Men det verkar vara många våldtäktsmannakramare här.

Jag har inte sett en enda "våldtäktsmannakramare" här.. tror nog du missuppfattar det hela. Kan nog säga att INGEN här gillar honom, det ä inte det som det handlar om.
Citera
2015-08-23, 00:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Jag tolkar dig som så att du är ensam med ett misslyckat utseende aom blivit våldtagen och uppskattar den fysiska närheten du för en gångs skull får,alternativt att du misstolkar flickorna du ger dom fysisk ofrovillig närhet i sensommarnatten.
Du tycker att det gör jätte jätte jätte ont att få stryk för så brukar det sluta för våldtäktsmän.

Vet du ens vad du skriver? Förvirrad av spritångorna eller endast ohjälpligt tappad bakom en vagn?

---

Vi får hoppas att polisen får fatt i träskallarna som försökte ta lagen i egna händer.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-08-23 kl. 00:24.
Citera
2015-08-23, 00:22
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontgetit
"Golfklubban som användes i attacken tillgreps enligt ett vittne från gårdsplanen.
– Det var min klubba som jag hade liggande på gräsmattan, säger mannen.
Han beskriver hur han hittade golfklubban på gården efter misshandeln.
– Den var täckt i blod och helt pulveriserad, säger han."

Pulvriserad?
Måste ha varit dålig kvalitet på den klubban,eller en jävla smäll,men då Lindgren tydligen är vaken och talbar får man väl gissa på det första.
Citera
2015-08-23, 00:22
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kan du utveckla varför du tror att jag tycker han var modigare, och hur du läste in det i mitt inlägg?
Varför tycker du inte att Hagamannen var mer modig än de här fyra med golfklubban? Hagamannen var ensam och obeväpnad!
Citera
2015-08-23, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Jäpp om de inte är villiga att rehabiliteras eller visar tecken på ånger /skuld...
Att gömma sig bakom ..jag var ju bara full är långt ifrån sanningen här
Hade han inte stoppats hade det funnits dödsoffer idag

Du låter själv som någon form av offer, vilket gissningsvis också är din enda merit. Från offermentalitens Umeå, en pälspyroman kanske?? Skämt åsido, verkar hända väldigt lite i Umeå, då detta ska ältas och ältas och det är typ 5 år gammalt. Saknar proportioner som någon sa, för inte längesen var det ett bestialiskt trippelmord i Uddevalla. Känns lite mer engagerande.
Citera
2015-08-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Varför tycker du inte att Hagamannen var mer modig än de här fyra med golfklubban? Hagamannen var ensam och obeväpnad!

Larvig diskussion.
Så vitt jag vet använde han aldrig tillhyggen mot sina offer heller. Gör det honom modig i dina ögon?
Citera
2015-08-23, 00:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius

Du kommer med halmgubbar, jag sa att gärningsmännen var fega krakar, har aldrig jämfört dem med honom. Har du problem med läsförståelse?
Citera
2015-08-23, 00:25
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Bet inte hagamannen öra av en brud samtidigt som han rapea henne. Helt rätt att ge sig på honom då han löper risk för återfall och känns sjukt onödigt att riskera att någon bekant tjej råkar ut för honom även om chansen är minimal. Ypperlig av männen att visa lite stake och ge sig på honom till skillnad fråna alla mesiga blue pills som du. Hoppas man dränker honom i träsk nästa gång.
Så du menar att en pöbel godtyckligt ska bedöma dömda brottslingars återfallsrisk?

Visst kan det kännas skönt när vissa "får vad de förtjänar" men är egentligen pöbelmentalitet något eftersträvansvärt?
I ett civiliserat samhälle är det väl ändå samhället som ska stå för rättsskipningen?
Visst kan man tycka att en hel del brottslingar får för låga eller felaktiga straff men då är det ju snarare en brist i systemet.

I vissa länder i Sydamerika och Afrika har de en helt sjuk pöbelkultur där de eldar upp folk som stulit typ tre potatisar så var ska man sätta gränsen för vad som är rimligt?
Vad händer när pöbeln eldar upp eller misshandlar en helt oskyldig person?
Citera
2015-08-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är generellt fel att allmänheten ger sig på brottslingar efter avtjänat straff om det är någon form av hämdmotiv. När det gäller en niding av Lindgrens sort kan man dock tänka sig att han lyckats provocera fram aggession. Det är ytterst oansvarigt att släppa ut Lindgren i samhället så som nu skett.

Just därför.... för att politikerna inte kan se till att han behöver avtjäna hdla sitt straff... just därför tar folket saken i egna händer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in