2015-08-23, 02:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
Jag har ingen erfarenhet av att vare sig bli våldtagen eller sönderslagen så jag inte svara på det. Hur kommer det sig att du är så säker på att det är värre att bli våldtagen utan penetration men med våld än att bli våldtagen med penetration utan våld? Egna erfarenheter? I sådant fall kan du bara tala för dig själv. Har du pratat med många kvinnor som blivit våldtagna med eller utan penetration och med eller utan våld? Vad säger de i sådant fall? Håller de med dig?

Det du skriver är ungefär som att du skulle påstå att det är värre att ha huvudvärk än att ha huvudvärk och samtidigt spy. Men jag förstår att du egentligen menar att den som varit med om det senare ska kunna bedöma vilket av dessa som var värst. Jag tror inte att någon som varit med om det är det minsta intresserad av eller kan svara på den frågan. Det är inte heller min poäng.

Vad jag menar är att det finns alltför många som anser att just själva våldtäkten, som symbolhandling, är det värsta som kan hända. det finns ju till och med de i tråden som skrivit att de hellre blir sönderslagna än våldtagna. Mitt svar på det är: de vet inte vad det innebär att bli sönderslagen.

Men givetvis vill väl ingen bli vare sig det ena eller det andra.
Citera
2015-08-23, 02:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
HerrGickhan, troligen farsa till den ärevördiga hagamannen, du är inne i tråden och trollar bort allt väsentligt, vad tycker du själv om niklas hagamannen, väntar med spänning på din kommentar.

Då kanske du kan gå in i tråden ock läsa mina inlägg i stället för att svepa över dem och komma med kommentarer som ligger på en missanpassad tonårings nivå. Men för att bespara dig mödan att leta:

- Det NL har gjort är vidrigt.

- Han borde ha fått sitta längre.

- Killarna med golfklubban ska också låsas in.
Citera
2015-08-23, 02:42
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Faktum är ju att den minsta risken för återfall hade varit att sätta honom i sin hemstad - Umeå - där han är känd/igenkänd.
En ort där han är anonymare ger mer utrymme för att begå nya brott.
Är du helt dum eller? Tror du han presenterar sig inför varje övergrepp? Om han begår nya övergrepp kommer han följa samma mönster.

Du är en idiot.
Citera
2015-08-23, 02:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det handlar inte om situationen är trolig eller inte. Det här har hänt; din dotter blir våldtagen, får örat avbitet och blir sönderslagen. Du stöter på gärningsmannen efter att han har suttit i fängelse några år. Du får ett friläge med honom. Gör du något eller låter du läget passera då staten har gjort sitt? Frågan är enkel. Bemöda dig inte med att komma med egna scenarion. Svara bara på den enkla frågan.

Antingen förstod du vad jag skrev och kan räkna ut svaret eller så får du leva i ovisshet.
Citera
2015-08-23, 02:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Även om man skulle bli galen, rasande och kanske göra något man inte borde gjort om ens barn blev trafikdödat av ett rattfyllo.... så kan du ALDRIG ALDRIG ALDRIG någonsin jämföra det med ett medvetet sadistiskt dåd från någon, alkoholpåverkad eller inte!
även om ett rattfylla kör ihjäl ens barn, fru, morsa etc. så får man hoppas att det var en olyckshändelse, även hur jävla dumihuvudetnerknarkadfull de ändå var.

Om någon våldtar, sextorterar din unge, fru, morsa, etc. då är det lixom ingen olycka, då är det KRIG!

Vet du att det är så, eller tror du att du vet det? Jag tror att du talar utifrån något som du inte har en aning om. Det finns ju mängder med exempel, inte minst i USA, på personer som drabbats av att en vettvilling dödat deras nära anhöriga. De blir passiviserade och det är bara på film som de söker efter hämnd.
Citera
2015-08-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Tog bra mycket längre tid än vad jag trodde

För hans eget bästa bör han ju bara flytta till någon håla åt helvete isolerat och bara vänta till han kan bli fri från sin vilkorliga dom. Bör överväga då att lämna Sverige för gått, han har ingen framtid här.

Visst är det så, ett helt riktigt tänk från en normal men denna man vill utmana samhället och visa sig på styva linan, det kan faktiskt vara ett självmordsbeteende det handlar om
Citera
2015-08-23, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
De enda metorna som minskar risken i detta fall är:
1 - livstids inlåsning
2 - dödsstraff
Konstant övervakning minskar inte risken enligt dig?
Citera
2015-08-23, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du läser vad du skriver och försöker använda någon av de hjärnceller du fick så inser du att det är fullkomligt ovederhäftigt. Barnargument av typen »alla som...« och »enligt dig är...men projicera inte på mig«...

Din sista mening är obetalbar egentligen: »…du tror inte att det kan göra ont«

Jodå, det är mycket som kan göra ont. Om du skulle försöka tänka skulle det nog också göra ont. Ska vi ta det igen:

- Jag säger att själva den »sexuella handlingen« är mindre allvarlig är att slå någon söder och samman. En våldtäkt kan innehålla bådadera och då är den senare delen värre. Jag vill inte att någon ska utsättas vare sig för oönskade sexuella handlingar eller våld, så varför skulle jag inte ha något emot om jag blev utsatt för det själv.

Slutledning är inte din starka sida kan jag tro.

Barnargument? Är det jag som far med det? Du har genom hela tråden kallat våldtäkter för "sexuell handling" när det är en våldshandling. Huruvida penetrationen är värre än att bli misshandlad kan du inte heller veta eftersom du mest troligt har en kuk mellan benen själv. Vi har redan vittnesmål i tråden av en person som blivit våldtagen och som hellre hade blivit misshandlad än att bli våldtagen. Men du fattar inte detta utan fortsätter att framhärda att misshandel är minsann värre än våldtäkt. Hur kan man ens jämföra dessa på det sätt du gör? Du kan lika gärna jämföra snatteri med rattfylla.

Du påstod i ett svar till mig att jag ville att våldtäktsmän inte skulle få straff, där av mitt svar att du inte skulle projicera på mig. Vi vet ju båda två att du ljög ihop något för att skylla på mig att du argumenterat som du gjort. Men jag förstår, det är inte lätt för dig när det kommer någon din väg som har fler än en hjärncell, till skillnad från dig som bara har en enda.

En våldtäkt är en våldtäkt oberoende hur mycket stryk offret får och penetrationen i sig kan mycket väl vara värre en ett kok stryk. En våldtäkt kan också medföra andra saker som t.ex. graviditet och könssjukdomar. Så nu kan du lägga ner ditt dravel om att misshandel är värre än våldtäkt. Man ska inte jämför på det sättet överhuvudtaget. Hagamannens offer är offer oberoende av hur mycket stryk de fick. Tyvärr är också risken stor att samtliga offer mår dåligt fortfarande. Jag hoppas förstås att så inte är fallet. Men att ha förövaren springandes runt knuten där man bor kan inte vara en höjdare.
Citera
2015-08-23, 02:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du läser vad du skriver och försöker använda någon av de hjärnceller du fick så inser du att det är fullkomligt ovederhäftigt. Barnargument av typen »alla som...« och »enligt dig är...men projicera inte på mig«...

Din sista mening är obetalbar egentligen: »…du tror inte att det kan göra ont«

Jodå, det är mycket som kan göra ont. Om du skulle försöka tänka skulle det nog också göra ont. Ska vi ta det igen:

- Jag säger att själva den »sexuella handlingen« är mindre allvarlig är att slå någon söder och samman. En våldtäkt kan innehålla bådadera och då är den senare delen värre. Jag vill inte att någon ska utsättas vare sig för oönskade sexuella handlingar eller våld, så varför skulle jag inte ha något emot om jag blev utsatt för det själv.

Slutledning är inte din starka sida kan jag tro.
Svarar på din fråga/påstånende igen (fast du här svara någon annan)
De flesta våldtäkter i Sverige är än så länge relationsvåldtäkter, kompis, dejt, kompiskompis, sambo, pojkvän, man, far, osv.
Än så länge är överfallsvåltäkter inte de vanligaste fall av våldtäkter.
I vilket fall som helst ett vidrigt brott!
Överfallsvåldtäkter är vanligen den våldsammare varanten, inkluderat misshandel, grovt tvång, rån osv.
I tråden här så refererar vi till Niklas Lindgrens våldtäkter, från den tidiga misslyckade och de mindre våldsamma till de två sista som innefattade grovt sadistiskt våld och även mordförsök.
Och givetvis överfallet med golfklubba i går på NL.
Om någon tycker det är jobbigare att bli misshandlad eller våldtagen, eller om det jobbigaste är att bli båda, det skiter vi i just nu.

Tråden har väldigt lite med de mjuka snälla våldtäkter du skriver om (inte för jag tycker de är snälla)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellows
Konstant övervakning minskar inte risken enligt dig?
En "livvakts detalj" som följer honom 24 timmar / dygn.
Ja.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soosany
Varför ska de killarna låsas in? De borde få Hovmedalj! De har gjort det samhället borde gjort. Skit ska ha skit!

Att du inte förstår det visar bara på att du saknar en del. De ska låsas in för att de tagit lagen i egna händer och om vi tillåter ett sådant beteende har vi snart ett samhälle som ser ut som på andra platser där laglöshet råder. Men för all del du kanske skulle trivas i Afghanistan.
Citera
2015-08-23, 02:49
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Det handlar inte om situationen är trolig eller inte. Det här har hänt; din dotter blir våldtagen, får örat avbitet och blir sönderslagen. Du stöter på gärningsmannen efter att han har suttit i fängelse några år. Du får ett friläge med honom. Gör du något eller låter du läget passera då staten har gjort sitt? Frågan är enkel. Bemöda dig inte med att komma med egna scenarion. Svara bara på den enkla frågan.

Men herregud det är väl klart att man blir förbannad men du måste se det från ett större perspektiv.

Svenska folket har valt riksdag, dessa röstar igenom och lägger förslag på lagar, vi har alltså gemensamt valt de lagar vi har i samhället.

Är det då okej om folk skiter i de gemensamma lagarna och hittar på egna? Inser du vilket samhälle vi skulle ha då? Du uppmuntrar i det stora hela till anarki, precis som alla andra som tycker att det är en bra idé att slå ner vissa personer som har varit extra dumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in