2015-08-22, 19:43
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, när man läser kommentarerna här tror man att man kommit till muslimska kalifatet där offentlig stening är okej.

Hagamannen har gjort något fruktansvärt, men han har nu avtjänat sitt straff.

tog inte hagamannen saker i egna händer när han med våld antastade, våldtog och misshandlade oskyldiga kvinnor? Vad är hans sk straff i jämförelse med de kvinnor som fått sina liv förstörda?
Citera
2015-08-22, 19:43
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Bara han efter avtjänat straff eller vill du även att MEA folk ska döden dö?
Vad har han avtjänat? En kaffevolta om man räknar de hans brottsoffer lider. Han ska dö vilket som.
Citera
2015-08-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför skulle våldtäkt vara värre än grov misshandel. Det finns någon obegriplig uppfattning att just våldtäkt, oavsett om det finns våld inblandat, skulle vara så fruktansvärt. Människor har inga problem med att kolla på porr, att ha sex med främlingar och överhuvudtaget frossa i sex. Men när det kommer till våldtäkt så är det plötsligt värre än att bli ihjälslagen.

Det värsta med en våldtäkt är om offret får fysiska skador.

Absolut. Våld mot kvinnor är våld mot vuxna. Inte okej, men långt mycket mindre allvarligt än våld mot barn.

Har fått för mig att du verkar vara vettig eller åtminstone bildad men detta var i särklass bland det mest idiotiska jag läst på detta forum. Orkar inte ens bemöta med några argument.
Citera
2015-08-22, 19:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Varför skulle våldtäkt vara värre än grov misshandel. Det finns någon obegriplig uppfattning att just våldtäkt, oavsett om det finns våld inblandat, skulle vara så fruktansvärt. Människor har inga problem med att kolla på porr, att ha sex med främlingar och överhuvudtaget frossa i sex. Men när det kommer till våldtäkt så är det plötsligt värre än att bli ihjälslagen.

Det värsta med en våldtäkt är om offret får fysiska skador.

Absolut. Våld mot kvinnor är våld mot vuxna. Inte okej, men långt mycket mindre allvarligt än våld mot barn.
Nån gång i framtiden kanske någon trycker in en trädgren i pruppen på dig med våld, hoppas du har samma åsikt då.
Kanske biter örat av dig och petar dig i ögonen när de ändå håller på.
LillNicke har bäddat sin egen säng och så får han ligga
Citera
2015-08-22, 19:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
tog inte hagamannen saker i egna händer när han med våld antastade, våldtog och misshandlade oskyldiga kvinnor? Vad är hans sk straff i jämförelse med de kvinnor som fått sina liv förstörda?

Men det gäller väl för fan vartenda offer. Sluta sätta kvinnliga offer som särskilt hemskt utsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nån gång i framtiden kanske någon trycker in en trädgren i pruppen på dig med våld, hoppas du har samma åsikt då.
Kanske biter örat av dig och petar dig i ögonen när de ändå håller på.
LillNicke har bäddat sin egen säng och så får han ligga

Lika idiotiskt argument som när folk argumenterar med »du får se när det händer dina barn«.

Det som utmärker en rättsbedömning är att den ska vara objektiv och fri från egen personlig inblandning. Jag vill inte att något ska hända vare sig mig eller andra. Men du tycks göra följande gradering:

En våldtäkt där en vinna utsätts för ett ofrivilligt samlag utan övriga fysiska skador är värre an om hon får alla ben i kroppen krossade utan att förövaren tagit sig in i genitalierna.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-08-22 kl. 19:51.
Citera
2015-08-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Varför?

För att han har fått ett "straff" utdömt av ett rättsväsende som inte har folkets förtroende och därför anses han i folkets ögon inte heller ha avtjänat ett rimligt straff för de brott han har begått. Enkelt!

Det var länge sedan Svenskt rättsväsende tappade greppet om rättvisan. Har själv pratat med en åklagare som uppgivet berättade att kostnaderna för fängelsedömda har skenat och man därför kommer att ta bort fängelsestraff från vissa brott som tidigare lett till fängelse. Det är alltså ekonomin och inte rättvisan som styr straffen.

Finns inte samhället där för folket så behöver folket inte heller samhället eller respekterar dess regler.

För övrigt: Jävligt bra gjort!
Citera
2015-08-22, 19:46
Medlem
Frågan är väl snarare; kommer någon ens försöka hitta dessa gärningsmän?

Citat:
Du menar »mupparna« som gjorde det? Jo, naturligtvis kommer även dessa att få strafflindring. Jag skulle helst se att de skeppades iväg till en annan planet. Det är sådana personer som gör att man inte kan se att svenskar har rätt till Sverige. Säkert är de SD:are.
Citera
2015-08-22, 19:47
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Men det gäller väl för fan vartenda offer. Sluta sätta kvinnliga offer som särskilt hemskt utsatta.

förutom att äckelfaktorn är aningen högre att få någons erigerade kuk intryckt i dig och en slemmig sats som rinner ut i trosorna efteråt?
Citera
2015-08-22, 19:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har fått för mig att du verkar vara vettig eller åtminstone bildad men detta var i särklass bland det mest idiotiska jag läst på detta forum. Orkar inte ens bemöta med några argument.

Lika förbannat skriver du.

Jag tar det långsamt. Du menar alltså att ett sexuellt övergrepp utan fysiskt men är värre än om man slår en person sönder och samman?

Vakna upp nu och lämna uppfattningen om att just sexbrott skulle vara värre än grova våldsbrott. Fråga dig själv i stället vad som är det förnuftiga i att göra den graderingen.
Citera
2015-08-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Elin Krantz mördare fullbordade en våldtäkt och mördade sitt offer. När går han fri? Kommer media rapportera om detta och var han bosätter sig? Kommer någon misshandla honom med golfklubba? Sanningen är att invandrare är grovt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken, men man väljer att lyfta fram en svensk. Niklas Lindgren är i praktiken att likställa med en posterboy för alla Sveriges våldtäktsmän. Naturligtvis finns det en agenda bakom det och du och många med dig sväljer allt med hull och hår. Den "skräck" kvinnorna i Umeå levde med på grund av Hagamannen är vad kvinnor i Malmö får leva med varje dag. Det är på grund av medias hets mot honom den här attacken skedde, önskar att de även kunde lyfta fram andra förövare.

Det var lite av min poäng- inte att beskylla invandrare.

Men vi kan ta detta fall, denna person har våldtagit och mördat en tjej - får vi namn och bild på personen? Givetvis inte, och de flesta vet varför.

jag är t om för att beskydda sådana dårar ifrån pöbeln.
Hela min poäng var att belysa hyckleriet när alla vänsterfittor behandlade SD som galningar som ville jaga pedofiler, men när det berör en våldtäktsman- vit i detta fall, annars skrivs det inget givetvis - så ska "ALLA" veta om det. Och var han befinner sig, ja , t o m hot om våld bedrivs ölppet på facebook och twitter och svensk media med polis ignorerar det.
Återigen: brott mot barn är värre än brott mot kvinnor.
Senast redigerad av quezen 2015-08-22 kl. 19:50.
Citera
2015-08-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Bra skrivet, är faktiskt förvånad av antalet ryggdunkar som delats ut i denna tråd. Det är som att knyckla ihop all rehabilitering han har fått och kasta den i papperskorgen. Hur mycket notan gick på borde vara det som diskuteras.

Rehabilitering funkar inte, tror du man kan omvända bögar också?
Citera
2015-08-22, 19:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Frågan är väl snarare; kommer någon ens försöka hitta dessa gärningsmän?
Hoppas alla som eventuellt såg på har "glömt allt" helt tvärt!
Undrar vad hon som ringde 112 tänkte med? eller så visste hon inte vem det var som fick golfklubba i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in