2015-08-27, 01:30
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Undrar egentligen hur åklagaren resonerar i det här själv,innerst inne
Jag tror inte att åklagaren har några som helst moraliska problem med att försöka sätta dit den skyldige. Såna här saker ses ju till och med kanske allvarligare just för att law abiding citizens inte är någonting som rättsväsendet gillar.

Och ja, Hagamannen förtjänade ett rejält kokstryk, och kudos till den som misshandlade honom.
Citera
2015-08-27, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Såna här saker ses ju till och med kanske allvarligare just för att law abiding citizens inte är någonting som rättsväsendet gillar.

Och ja, Hagamannen förtjänade ett rejält kokstryk, och kudos till den som misshandlade honom.
Hade jag varit åklagare hade jag tyckt att det varit rätt åt HagaM och därefter krävt lagens
strängaste straff för han som misshandlade då det är systemhotande med privat rättskipning.

För att förtydliga, jag hade själv kunnat misshandla Hagamannen men tycker samtidigt att 10 år
är ett rimligt straff för han som misshandlade Hagamannen.
Senast redigerad av Epikantus 2015-08-27 kl. 01:50.
Citera
2015-08-27, 02:43
Medlem
Onanikrems avatar
Vi får väl se om polisen får fast dom som spelat golf?
Polisen i Sverige bygger till stor del på att de skall få tipps från allmänheten och jag är inte så säker att allmänheten hjälper polisen med detta.
Skulle jag själv varit i närheten hade jag inte sett något, inte hört något och heller inte vetat något.
Detta har hänt i norrland, visserligen i ett annat samhälle än Niklas spred sin glädje i men ändå norrland.
Citera
2015-08-27, 03:28
Medlem
Det som hänt känns fruktansvärt fel. Hur kan man misshandla denne Lindgren och sluta innan han är färdig för graven? All cred till den/dom som försökte, men jag hoppas att den som står näst på tur i banka sönder Niklas Lindgren kön går all in.

Våldtäktsmän, pedofiler, djurplågare och annat patrask har inget i samhället att göra. Jag har alldeles för mycket att förlora för att det ska vara värt att ta lagen i egna händer, därför hoppas jag det finns andra som tar tag i dessa problem.

Hur jävla vrickat är det inte? Dömd för sju våldtäkter varav en är på en 14-årig flicka. Avslutar sedan med att misshandla en kvinna grovt och låter hon ligga kvar för att dö. Döms 2006 och är ute i samhället igen 2015. Fy fan vad vidrigt systemet är!
Citera
2015-08-27, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Hade jag varit åklagare hade jag tyckt att det varit rätt åt HagaM och därefter krävt lagens
strängaste straff för han som misshandlade då det är systemhotande med privat rättskipning.

För att förtydliga, jag hade själv kunnat misshandla Hagamannen men tycker samtidigt att 10 år
är ett rimligt straff för han som misshandlade Hagamannen.

bra skrivet. Det är en sanning.
Citera
2015-08-27, 06:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyninja
En "helt vanlig snubbe" hade aldrig velat döda och se blod och sönderslagna huvuden med hjärnsubstans rinnande ur ett sönderslaget huvud. Nä du är sjuk liksom hagamannen och ni förtjänar båda att bli HÅRT rövknullade.
Bäst hade varit att knäcka bägge knäskålarna, då hade han varit den rullstolbunda våldtäktsmannen som hade fått titta sig över axeln resten av livet, som det är nu är han ju bara våltäktsmannen som bajsar i byxan av sin egen skugga.
En helt vanlig snubbe hade förmodligen inte velat döda Niklas, därför jag reagerade på valet av vapen.
Om golfklubban låg där och var tillgänglig, ok.
Men ändå ett jävla steg att gå från att banka skiten ur någon med nävar, sparkar till att ta till golfklubba.
Golfklubba ute i öppen terräng skulle vara mitt förstahandsval av dödande vapen.
(om man bortser från pistol, gevär och samuraisvärd)
Citera
2015-08-27, 07:03
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Det här är antagligen inte sista gången det sker.

Vad tror ni lösningen kan vara?

Att Niklas går med på att gå på terapi, bara för att bevis sin omgivning att han har förändrats. Tycker ni verkligen att han förtjänar detta?

Tycker ni inte det är lite sorgligt att han efter straffet, blir "straffad" av vanliga medborgare?

Efter att ha läst en hel del inlägg på Flashback, tänker jag mig att det bästa för Niklas är att flytta utomlands. Och starta ett nytt identitet. Detta är bara för sorgligt!

Jag tänker mig givetvis att det är synd om hans offer. Det jag pratar om att en människa som är elak kan knappast må bra. Han har gjort fruktansvärda saker, jag tolkar det hela att han mår eller mådde fruktansvärd dåligt.

Och nu får han ta igen för det han har gjort. Och detta kanske aldrig blir ett slut.

Nog för att han är förtjänt av et eller flera kok stryk, men självklarrt kan vi inte ha medborgare som springer runt och tar lagen i egna händer....

Niklasponken skulle ha kunnat undvika detta genom att åtminstone verka ångerfull och inte provocera genom att återvända till platsen där brotten begicks. Byta utseende och namn och flytta till en helt annan del av landet, typ Ystad. Att insistera på att återvända dit brotten begicks - där det finns människor som är direkt berörda av det som hände - var att be om att nåt sånt här skulle hända.
Citera
2015-08-27, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Nog för att han är förtjänt av et eller flera kok stryk, men självklarrt kan vi inte ha medborgare som springer runt och tar lagen i egna händer....

Niklasponken skulle ha kunnat undvika detta genom att åtminstone verka ångerfull och inte provocera genom att återvända till platsen där brotten begicks. Byta utseende och namn och flytta till en helt annan del av landet, typ Ystad. Att insistera på att återvända dit brotten begicks - där det finns människor som är direkt berörda av det som hände - var att be om att nåt sånt här skulle hända.

Nåja, Övertorneå och Umeå är inte samma ort.
Citera
2015-08-27, 08:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Jag tror inte att åklagaren har några som helst moraliska problem med att försöka sätta dit den skyldige. Såna här saker ses ju till och med kanske allvarligare just för att law abiding citizens inte är någonting som rättsväsendet gillar.

Law abiding citizens betyder laglydiga medborgare, begriper inte riktigt vad rättsväsendet har emot dem?
Citera
2015-08-27, 08:09
Medlem
Som kvinna tycker jag givetvis att Lindgrens brott är avskyvärda men ni som försvara misshandeln av honom är lika kriminella som Niklas.
Citera
2015-08-27, 08:18
Medlem
weediaans avatar
Inte oväntat,
Det var bara en fråga om tid innan någon skulle göra det rätta.

Det dära äcklet förtjänade det!
Citera
2015-08-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Som kvinna tycker jag givetvis att Lindgrens brott är avskyvärda men ni som försvara misshandeln av honom är lika kriminella som Niklas.

Förklara.
Hur är det kriminellt att försvara honom?
Vilken lag bryter jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in