2015-08-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Eller tvärtom. Dom dampfolken jag känt som trott sig få göra vad som helst blev plötsligt väldigt tänkande och förutseende när det blev tal om hämnd och våld. Tror nog att Niklas är likadan och skiter på sig när han möter dom som anser att han är en skit som det är ok att puckla på.

Det är då samvetet vaknar hos vissa, handling och konsekvens typ.

(Förbannade jävla mygghelveten).
Man kan skrämma folk, men de slutar ofta bara bete sig illa mot människorna som är skrämmande och letar istället upp någon svagare.
Citera
2015-08-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellows
Hårda metoder brukar ha en omvänd effekt och göra galna människor ännu mer galna. Ju mer kränkt man blir.... Ja du förstår.

Tror inte att det är upp till samhället att anpassa sig till Hagamannen (Niklas), att "tip-toe" runt grova brottslingar för att "inte kränka". Det som hände är inte oförväntat eller överraskande, inte heller han borde bli förvånad eller ens kränkt (om han fullt ut inser vidden av sina brott, och den skada de lämnat).

Och kom ihåg för galna människor (med ett enormt ego) kan ju vad som helst bli kränkning, vilket gör det resonemanget svag och omöjlig för samhället att rätta sig efter.
Citera
2015-08-23, 02:30
Medlem
FethryDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Suck...
Det finns ingen större eller mindre risk med denna man.
Han kommer att göra det igen.

Håller med. Det spelar ingen roll hur länge han är inlåst när han släpps ut igen så är det första han tänker göra att våldta någon ung som gammal kom ihåg att han lämnade en tant på isen i tron att hon var död. Fatta vilken sjuk jävla snubbe det här är?? Han borde låsas in på skansen och studeras av läkare eller få en spruta och bara somna in
Citera
2015-08-23, 02:30
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kan ta en mycket mer trolig situation. Tänk dig att ditt barn blir dödat av ett rattfyllo. Det händer tyvärr alltför ofta.Det är likafullt oerhört ovanligt att de efterlevande går till angrepp mot den skyldige, helt enkelt för att det inte ligger i normala människors natur att utöva blodshämnd.

Det vore en annan sak om mitt barn utsattes för ett hot och jag var närvarande i själva situationen. Då skulle nog i stort sett alla göra vad de kunde för att skydda sitt barn.
Det handlar inte om situationen är trolig eller inte. Det här har hänt; din dotter blir våldtagen, får örat avbitet och blir sönderslagen. Du stöter på gärningsmannen efter att han har suttit i fängelse några år. Du får ett friläge med honom. Gör du något eller låter du läget passera då staten har gjort sitt? Frågan är enkel. Bemöda dig inte med att komma med egna scenarion. Svara bara på den enkla frågan.
Citera
2015-08-23, 02:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du kan ta en mycket mer trolig situation. Tänk dig att ditt barn blir dödat av ett rattfyllo. Det händer tyvärr alltför ofta.Det är likafullt oerhört ovanligt att de efterlevande går till angrepp mot den skyldige, helt enkelt för att det inte ligger i normala människors natur att utöva blodshämnd.

Det vore en annan sak om mitt barn utsattes för ett hot och jag var närvarande i själva situationen. Då skulle nog i stort sett alla göra vad de kunde för att skydda sitt barn.
Även om man skulle bli galen, rasande och kanske göra något man inte borde gjort om ens barn blev trafikdödat av ett rattfyllo.... så kan du ALDRIG ALDRIG ALDRIG någonsin jämföra det med ett medvetet sadistiskt dåd från någon, alkoholpåverkad eller inte!
även om ett rattfylla kör ihjäl ens barn, fru, morsa etc. så får man hoppas att det var en olyckshändelse, även hur jävla dumihuvudetnerknarkadfull de ändå var.

Om någon våldtar, sextorterar din unge, fru, morsa, etc. då är det lixom ingen olycka, då är det KRIG!
Citera
2015-08-23, 02:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vilka sjuka åsikter menar du att jag skulle ha projicerat på dig? Jag har inte någonstans trivialiserat våldtäkter eller jämfört misshandel med våldtäkt på ett sätt som påminner om att jämföra äpplen med päron. Det är det du som gjort. Enligt dig är våldtäkt "en sexuell handling". Jag har försökt förklara för dig att så inte är fallet.

Men alla som läst tråden vet nu att du inte skulle ha så mycket emot ifall Herr Hagamannen penetrerade dig i röven mot din vilja och sprutade in en sats. Det skulle inte vara så farligt, i vart fall inte om han inte slog dig så mycket. Du tror alltså inte att det gör ont att få en kuk i fittan eller röven på det sätt som sker vid en våldtäkt?

Om du läser vad du skriver och försöker använda någon av de hjärnceller du fick så inser du att det är fullkomligt ovederhäftigt. Barnargument av typen »alla som...« och »enligt dig är...men projicera inte på mig«...

Din sista mening är obetalbar egentligen: »…du tror inte att det kan göra ont«

Jodå, det är mycket som kan göra ont. Om du skulle försöka tänka skulle det nog också göra ont. Ska vi ta det igen:

- Jag säger att själva den »sexuella handlingen« är mindre allvarlig är att slå någon söder och samman. En våldtäkt kan innehålla bådadera och då är den senare delen värre. Jag vill inte att någon ska utsättas vare sig för oönskade sexuella handlingar eller våld, så varför skulle jag inte ha något emot om jag blev utsatt för det själv.

Slutledning är inte din starka sida kan jag tro.
Citera
2015-08-23, 02:33
Medlem
Citat:
Nej, min far dog för 30 år sedan. Jag är en civiliserad medborgare som kan tänka efter före. Vissa kan uppenbarligen inte ens tänka efter.

HerrGickhan, troligen farsa till den ärevördiga hagamannen, du är inne i tråden och trollar bort allt väsentligt, vad tycker du själv om niklas hagamannen, väntar med spänning på din kommentar.
Citera
2015-08-23, 02:35
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte bra alls. Även om det var väntat och förståeligt (även om jag inte tror det var ett brottsoffer som höll i golfklubban). Men vi kan inte acceptera hämndkultur här i Sverige. Vi är väl inte Albanien heller. Efter avtjänat straff ska man i möjligaste mån ha klarat av sin skuld till samhället.

Nä hämndkultur är ingen vidare, men i det här fallet tycker jag det är rättsväsendet och brottsbalken som sviker. Sveriges lagar är ett skämt och Hagamannen borde sitta inne minst 15 år till! Folk tar lagen i egna händer helt enkelt.
Citera
2015-08-23, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
Tror inte att det är upp till samhället att anpassa sig till Hagamannen (Niklas), att "tip-toe" runt grova brottslingar för att "inte kränka". Det som hände är inte oförväntat eller överraskande, inte heller han borde bli förvånad eller ens kränkt (om han fullt ut inser vidden av sina brott, och den skada de lämnat).

Och kom ihåg för galna människor (med ett enormt ego) kan ju vad som helst bli kränkning, vilket gör det resonemanget svag och omöjlig för samhället att rätta sig efter.
Tycker att hela samhället ska anpassa sig efter metoder som minskar risken för återfall. Att frysa ut och misshandla någon är som bäddat för återfall.
Citera
2015-08-23, 02:36
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phenom82
Men då körde du ju inte från Umeå till Övertorneå. 41 mil på 2 timmar körde du verkligen inte på e4an.

Hoppas ingen straffas för detta. Idioten ska ha den skit han förtjänar, så sjukt respektlös av niklas att visa sig i Umeå.

Nej det gjorde jag inte, jag menade mer att avståndet inte var så långt med norrländska mått mätt.

Däremot håller jag inte med om att personer som misshandlar en annan ska gå fria, har ingen som helst sympati med Niklas (bor i Umeå och upplevde skiten) men att acceptera att folk tar lagen i egna händer är fel väg att gå.
Citera
2015-08-23, 02:37
Medlem
norther1s avatar
Tog bra mycket längre tid än vad jag trodde

För hans eget bästa bör han ju bara flytta till någon håla åt helvete isolerat och bara vänta till han kan bli fri från sin vilkorliga dom. Bör överväga då att lämna Sverige för gått, han har ingen framtid här.
Citera
2015-08-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellows
Tycker att hela samhället ska anpassa sig efter metoder som minskar risken för återfall. Att frysa ut och misshandla någon är som bäddat för återfall.

De enda metorna som minskar risken i detta fall är:
1 - livstids inlåsning
2 - dödsstraff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in