2015-08-23, 01:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Okej, det är ingen fara jag kan förklara hur jag tänker

I min mening borde hagamannen aldrig ha släppts ut i samhället. Eftersom experter bedömt att det är troligt att han återfaller. Det vill säga att han troligen kommer att våldta och misshandla fler om han får chansen.

Då kommer vi till frågan hur en golfklubba i huvudet kan stoppa hagamannen från att återfalla. Antingen blir han så skadad att han inte kommer att kunna skada någon igen. Eller så blir han bara blåslagen. I det senare fallet kommer han troligen förstå att han har folks ögon på sig, vilket kan bidra till att han inte vågar våldta igen.
Han visste redan att han har folks ögon på sig .. och nej, misshandel har knappast stoppat någon från att lagra aggression --- som sedan tas ut på nästa offer.

De har snarare ökat faran än minskat den ...
Citera
2015-08-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han visste redan att han har folks ögon på sig .. och nej, misshandel har knappast stoppat någon från att lagra aggression --- som sedan tas ut på nästa offer.

De har snarare ökat faran än minskat den ...

Nej det har de inte.
Återfallsrisken har vart 100% från början så den kan inte bli högre.
Citera
2015-08-23, 01:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jag brukar inte vilja umgås med andra människor än ett fåtal som jag känner. Eftersom de agerade i grupp var de troligen inte den typ av människor som jag brukar umgås med. Men jag tycker inte synd om Hagamannen på något sätt och statens våldsmonopol och den absurda diskrepansen i den s k rättsskipningen här i landet har ingen anhängare i mig.

Är du anhängare till de som gjorde det då?

Citat:
Objektivt sett är 45 mil 45 mil överallt. Beroende på var man bor uppfattas däremot 45 mil olika på olika ställen. I ett jättestort glesbefolkat område uppfattas 45 mil inte så långt som det gör om man bor i Stockholm eller i Göteborg.

Det där är bara en myt.
Citera
2015-08-23, 01:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag försvara inte honom och fysiskt våld av allvarlig art är fysiskt våld av allvarlig art oavsett om det sker vid ett sexuellt eller icke-sexuellt övergrepp. Det är bara det att de allra flesta tycks uppfatta de sexuella som värre än det fysiskt brutala.
Det är nog kombinationen av våld och sexuellet tortyratat våld folk har en hel del emot.
Är det konstigt? du säger ju själv du förstår det.

Finns massor med andra former av våldtäkter, men eftersom Niklas Lindgren har förärats minst två egna trådar här på flashback så hör han till den vidrigaste sorten (som än inte mördat)
Sen att han kommer från en mindre ort i norrland och är dum nog att åka raka spåret upp dit och fortsätta som inget har hänt (medveten om att det är 45 mil eller nåt mellan Umeå och ÖTÅ.)
Varje normal sexmördare hade väl flytt till Thailand, Kambodja, eller åtminstonde Tyskland.
Inte Niklas inte.. han skall bli lastbilschaffis som sin bästis Anders "Engla" Eklund han, dumjäveln, klart han får stryk!
Citera
2015-08-23, 01:35
Medlem
Citat:
Att vi kan radera ut begreppet våldtäkt och kalla det misshandel alltså. Håller med den sexuella delen är kraftigt överdriven. Det är det fysiska våldet som bör bestraffas.

Har du runkat färdigt snart?

Med ditt resonemang så har du med andra ord ingenting emot ifall Herr Hagamannen våldtar dig i röven och sprutar in en fet sats mot din vilja. Det skulle du alltså inte ha något emot alls och du anser inte att det skulle vara straffbart.
Citera
2015-08-23, 01:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Nej det har de inte.
Återfallsrisken har vart 100% från början så den kan inte bli högre.
Nej, den har inte varit 100% från början -- återfallsrisk mäts inte ens i procent - och några 100% föreligger faktiskt aldrig. Det fungerar inte så förstår du.
Citera
2015-08-23, 01:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det är nog kombinationen av våld och sexuellet tortyratat våld folk har en hel del emot.

Jag är mot alla former av inkräktande på andra människors liv. Dock tror jag att de allra flesta ser just det sexuella som det mest minerade.

Citat:
Finns massor med andra former av våldtäkter, men eftersom Niklas Lindgren har förärats minst två egna trådar här på flashback så hör han till den vidrigaste sorten (som än inte mördat)
Sen att han kommer från en mindre ort i norrland och är dum nog att åka raka spåret upp dit och fortsätta som inget har hänt (medveten om att det är 45 mil eller nåt mellan Umeå och ÖTÅ.)
Varje normal sexmördare hade väl flytt till Thailand, Kambodja, eller åtminstonde Tyskland.

Nu kom han ju i och för sig i praktiken från Umeå och det är ju med svenska mått ingen mindre ort. Det är naturligtvis mycket kring honom som är vidrigt och jag har svårt att förstå att han orkar leva med sig själv.

Citat:
Inte Niklas inte.. han skall bli lastbilschaffis som sin bästis Anders "Engla" Eklund han, dumjäveln, klart han får stryk!

Fast normala människor slår inte, inte på det sättet som skedde här.
Citera
2015-08-23, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, den har inte varit 100% från början -- återfallsrisk mäts inte ens i procent - och några 100% föreligger faktiskt aldrig. Det fungerar inte så förstår du.

Jag är mycket väl medveten om hur det mäts och fungerar, tack.
Det var en förenkling förstår du. Eller, Nej det gjorde du ju inte...
Citera
2015-08-23, 01:40
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Verkligen inte, däremot förenklar jag för att det ska gå att skilja ut de olika delarna i mängdbegreppet våldtäkt. Du får nog försöka ta till dig det jag skriver på ett annat sätt än du hittills lyckats med. Vad jag säger är att alla brott är förkastliga och att det finns många hemska saker och händelser som är minst lika allvarliga som en våldtäkt. Det är bara det att det senare har fått en oproportionerlig laddning.

Tror du inte att ett barns bortgång i en drunkningsolycka eller ett självmord påverkar samhället och anhöriga minst lika mycket.

Proportioner, för tusan, det är det enda jag lyft fram.

Oproportionerlig laddning?
Hela tråden har valsat urt i huruvida pöbelmentalitet är bra eller dåligt och man jämför Lindgrens våldtäkter/attacker med en golfklubba i huvudet.

Lindgren är skadad av en golfklubba i huvudet,han är vaken och talbar tydligen enligt polisen,han har föförmodligen en bula,blåklocka och kanske hjärnskakning.
Lindgren gav sig på helt oskyldiga kvinnor/flickor.

Lindgrens offer fick grenar helt andra skador både fysiskt och mentalt (får man anta),han slog nästan ihjäl offer,grävde nästan ut ögon,bet av öron.
Sen fick han smaka golfklubba.

...och du vill prata proportioner?????
Citera
2015-08-23, 01:40
Medlem
EvilGs avatar
Han blev alltså nedslagen vid ett elevhem. Vad fan gjorde han där?
Citera
2015-08-23, 01:41
Medlem
Han är villkorligt frigiven; det medför att han inte har rätt att lämna landet. Ej heller att inneha pass.
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

Citera
2015-08-23, 01:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Oproportionerlig laddning?
Hela tråden har valsat urt i huruvida pöbelmentalitet är bra eller dåligt och man jämför Lindgrens våldtäkter/attacker med en golfklubba i huvudet.

Lindgren är skadad av en golfklubba i huvudet,han är vaken och talbar tydligen enligt polisen,han har föförmodligen en bula,blåklocka och kanske hjärnskakning.
Lindgren gav sig på helt oskyldiga kvinnor/flickor.

Lindgrens offer fick grenar helt andra skador både fysiskt och mentalt (får man anta),han slog nästan ihjäl offer,grävde nästan ut ögon,bet av öron.
Sen fick han smaka golfklubba.

...och du vill prata proportioner?????

Du tycker uppenbarligen att det är bra att människor tar lagen i egna händer. Hyllar våldsbrott på min ära... Ja, ja vi är ju olika. Jag är mer den fredliga typen som tycker att polisen och rättsapparaten ska sköta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in