Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Verkligen inte, däremot förenklar jag för att det ska gå att skilja ut de olika delarna i mängdbegreppet våldtäkt. Du får nog försöka ta till dig det jag skriver på ett annat sätt än du hittills lyckats med. Vad jag säger är att alla brott är förkastliga och att det finns många hemska saker och händelser som är minst lika allvarliga som en våldtäkt. Det är bara det att det senare har fått en oproportionerlig laddning.
Tror du inte att ett barns bortgång i en drunkningsolycka eller ett självmord påverkar samhället och anhöriga minst lika mycket.
Proportioner, för tusan, det är det enda jag lyft fram.
Oproportionerlig laddning?
Hela tråden har valsat urt i huruvida pöbelmentalitet är bra eller dåligt och man jämför Lindgrens våldtäkter/attacker med en golfklubba i huvudet.
Lindgren är skadad av en golfklubba i huvudet,han är vaken och talbar tydligen enligt polisen,han har föförmodligen en bula,blåklocka och kanske hjärnskakning.
Lindgren gav sig på helt oskyldiga kvinnor/flickor.
Lindgrens offer fick grenar helt andra skador både fysiskt och mentalt (får man anta),han slog nästan ihjäl offer,grävde nästan ut ögon,bet av öron.
Sen fick han smaka golfklubba.
...och du vill prata proportioner?????