2015-08-23, 01:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi har inte den lagstiftningen - men visst, jag är helt för att kunna plussa brott på varandra dvs att lagen ändras ...

Vilket fortfarande inte fritar dessa fyra dårar från sitt brott - sådana vill vi inte ha i samhället helt enkelt.
Skall man gå djupare in på ämnet så vill inte jag eller de flesta andra heller få något vigilante-samhälle, när samhället sviker och släpper ut vem som helst var som helst i samhället, jag är inte glad, du är inte glad, snuten är inte glad... ingen är glad annat än mördare, våldtäktsmän och patrask.

Bara i somras så var det något yngre yngel som just släppts från sitt två - treåriga fängelstestraff efter ett våldtäktsmord i Sverige, några månader senare så gör han samma på Cypern, skillnaden är att tjejen överlever för hon spelar död när han slår henne.
Nu sitter han där ett tag förhoppninsvis om inte de svenska myndigheterna trixar hit honom, och vol´a släpper ut honom igen.

I alla samhällen där folket inte tycker lagen fungerar så tar folk till sist lagen i egna händer och lynchar packet, på gott och ont för det stryker säkert med någon oskyldig emellanåt.

Svenska straff är ett jävla skämt, och i hagamannens fall så vill han ju inte ens få behandling för sin störning, han är dummare än dummast och flyttar upp till norrland direkt där han är megakändis, Halva befolkningen hatar honom.

Till sist. Jävligt synd golfklubban gick sönder, antar det inte var järnian
Citera
2015-08-23, 01:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Det grundläggande problemet här är väl Sveriges alltför lindriga straff?

Ändrar vi på det, så kanske annars laglydiga människor inte känner sig tvingade att ta lagen i egna händer?
Laglydiga människor tar inte lagen i egna händer -- det är en självmotsägelse eftersom det är olagligt att ta lagen i egna händer och de som gör det därmed inte är laglydiga.
Citera
2015-08-23, 01:09
Medlem
Även en råtta som har avtjänat sitt straff har rätt att ha ett liv, även om det är en vedervärdig handling (handlingar) som han har gjort sig skyldig till. Så det är inte ok att packa på honom random.
I annat fall så får vi ett samhälle som sätter regler utifrån pöbelns lag. Detta tror jag inte att någon vill ha även om jag skulle ha handlat så om jag vore en av målsägarna...
Citera
2015-08-23, 01:10
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jaha, men om nu Hagamannen dör av slaget han fick så kommer det förvisso vara en mindre Hagaman men vi har istället fått en mördare som går lös på våra gator.
Vem blir denna mördares nästa offer? En oskyldig som han förväxlar med en brottsling?

Centrallassarettet i V-ås kan han åka till.
Där ligger en sönderskuren dubbelmördar Eritrean och bara väntar på något liknande.
Kirurgavdelningen skall han ligga på...om han inte flyttats igen förståss.
Citera
2015-08-23, 01:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Så det finns våldtäkter som inte ger kroppsliga eller psykiska skador?
Mja Mjo, kanske 0,01% av dem.

Du menar att 99, 99 % av alla våldtäkter ger allvarliga fysiska skador jämförligt en grov misshandel där offret blir sönderslaget. Tror att du får leta vidare för att komma ur din förnekelse. Men om det skulle vara så behöver vi ju inte bry oss om själva den sexuella delen eftersom den tycks vara dig oväsentlig. Då är det alltså enbart det fysiska inslaget och då kan vi ju kalla det misshandel i stället.
Citera
2015-08-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kanske dags att ta en geografi lektion. Sverige består av trwe landsdelar, varav Norrland är den största och den sträcker sig från strax norr om Gävle upp till strax söder om Karesuando. Jag råkade trycka 7 nät jag skulle trycka 6, så 60 % av Sveriges yta om vi nu ska vara petnoga.

Och jag säger att ingen strax norr om Gävle skulle kalla det för Norrland.
Det gör bara en som inte förstår sig på hur det fungerar i den delen av landet.
Citera
2015-08-23, 01:14
Medlem
Citat:
Du menar att 99, 99 % av alla våldtäkter ger allvarliga fysiska skador jämförligt en grov misshandel där offret blir sönderslaget. Tror att du får leta vidare för att komma ur din förnekelse. Men om det skulle vara så behöver vi ju inte bry oss om själva den sexuella delen eftersom den tycks vara dig oväsentlig. Då är det alltså enbart det fysiska inslaget och då kan vi ju kalla det misshandel i stället.

Ja det menar jag.
Citera
2015-08-23, 01:15
Bannlyst
Citat:
Du kanske lade märke till att jag ställde en fråga. Att bemöta en fråga med en annan fråga lär bara leda i cirklar. Tror du att de var människor du vill umgås med?

Jag brukar inte vilja umgås med andra människor än ett fåtal som jag känner. Eftersom de agerade i grupp var de troligen inte den typ av människor som jag brukar umgås med. Men jag tycker inte synd om Hagamannen på något sätt och statens våldsmonopol och den absurda diskrepansen i den s k rättsskipningen här i landet har ingen anhängare i mig.

Citat:
45 mil är 45 mil överallt. Ditt påstående visar bara på att du saknar kunskap om området som du pekar på.

Objektivt sett är 45 mil 45 mil överallt. Beroende på var man bor uppfattas däremot 45 mil olika på olika ställen. I ett jättestort glesbefolkat område uppfattas 45 mil inte så långt som det gör om man bor i Stockholm eller i Göteborg.
Citera
2015-08-23, 01:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Ja det menar jag.

Att vi kan radera ut begreppet våldtäkt och kalla det misshandel alltså. Håller med den sexuella delen är kraftigt överdriven. Det är det fysiska våldet som bör bestraffas.
Citera
2015-08-23, 01:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du kanske lade märke till att jag ställde en fråga. Att bemöta en fråga med en annan fråga lär bara leda i cirklar. Tror du att de var människor du vill umgås med?

45 mil är 45 mil överallt. Ditt påstående visar bara på att du saknar kunskap om området som du pekar på.
Nu är det ju bara ca 40 mil och bra fina vägar så gott som hela vägen.
För en norrlänning är 40 mil nära för där ligger allt på stora avstånd så man bangar inte för att köra långt. Sitter NL dessutom i en ny Audi är det rena glidarsträckan.
Han borde ha flyttat till en större stad i tex Skåne där han kunde försvinna i mängden och ingen orkade bry sig.
Nu har han tydligen bott på en ort med ca 1900 invånare. Kan lova att varenda människa där vet att han är där. Det jag tycker är lite underligt är att det inte har hänt tidigare...
Citera
2015-08-23, 01:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Nej inte när du beskriver det så MEN Lindgren spetsade fruntimmer med grenar i slidan och kan således ha förstört allt vad barn i framtiden heter...om man nu skall jämföra äpplen och päron i den här tråden.

Jag försvara inte honom och fysiskt våld av allvarlig art är fysiskt våld av allvarlig art oavsett om det sker vid ett sexuellt eller icke-sexuellt övergrepp. Det är bara det att de allra flesta tycks uppfatta de sexuella som värre än det fysiskt brutala.
Citera
2015-08-23, 01:23
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej. det kan jag inte se.

Okej, det är ingen fara jag kan förklara hur jag tänker

I min mening borde hagamannen aldrig ha släppts ut i samhället. Eftersom experter bedömt att det är troligt att han återfaller. Det vill säga att han troligen kommer att våldta och misshandla fler om han får chansen.

Då kommer vi till frågan hur en golfklubba i huvudet kan stoppa hagamannen från att återfalla. Antingen blir han så skadad att han inte kommer att kunna skada någon igen. Eller så blir han bara blåslagen. I det senare fallet kommer han troligen förstå att han har folks ögon på sig, vilket kan bidra till att han inte vågar våldta igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in