2015-08-22, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Caps lock och felstavningar en lördagkväll är ett dåligt tecken.

Inte i detalj, men jag vet att han var en brutal serievåldtäktsman. Ytterst obehaglig. Men. Vi lever i ett land som sedan några decennier är en rättsstat. Dvs det är staten som tar hand om rättsskipningen, inte den med störst vapenmakt, är starkast eller har bäst kontakter. Vi lever ännu inte i en destruktiv hämndkultur a la Albanien.

Sen kan vi såklart ha åsikter om vilka som blir dömda, frikända och hur hårda straff vi har etc.

Hagamannen har dömts efter alla konstens regler i en svensk domstol och är nu villkorligt frigiven, också det efter gällande regler. Tills dess han har återfallit i brottslighet ska han lämnas i fred vad beträffar trakasserier och misshandel.

Kan väl tillägga att han fick det hårdaste straffet genom tiderna för våldtäkt! 14 år . håller med att han är ingen bra människa! Dock vore det bra om Facebook pöbeln var lika energiska när det gäller araber/negrer som begår 5 ggr värre brott än detta.
Citera
2015-08-22, 22:51
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast då har du ju ingen spärr heller om du skulle kunna gå slå ner någon med en golfklubba?
Normala människor gör inte det helt enkelt, du måste vara tidigare kriminell eller ha något slags fel,för är du normalt funtad slår du inte ner någon med en golfklubba.
särskilt inte mot huvudet, det är ytterst grovt våld.

Hereegud PederN...du har inga barn va?

Jag hade visserligen heller aldrig slagit med golfklubba heller,och skulle jag av någon outgrundlig anledning inte ha ammunition hemma så skullae jag såklart ta brandyxan istället.
Ovan såklart om mina barn föll offer för vissa sorters brott,då skiter jag högaktligen i svea rikes pinsamma lag.

Och ja jag har suttit inne,en månad,en gång,för nästan 15 år sedan HEMSKT VA?
Citera
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salty
Det är ingen som tycker synd om Lindgren. Han är ett förbannat as som förtjänar all olycka i världen.

Men det är illa att folk utnämner sig själva till bödel. Det är bland annat därför staten straffar brottslingar: För att förhindra privatjustis.

Och nej, det är inte bara i Sverige som vendettor anses som något dåligt.

ok jag vill gärna ta till ytterligheter men det är nog det som krävs ibland. Din mor eller dotter har blivit våldtagna misshandlade till nästan till döds. försök (trots att du är en inavlad lappjävel) att tänka dig in i de anhörigas situation.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Men HerrGickhan pratar inte om Hagamannens våldtäkter, utan om några helt andra våldtäkter han själv fantiserar om.

Nej, jag talar inte om NL:s gärning. Jag talar om att människor i allmänhet inte ser skillnader mellan vad han gjort och det som idag inryms i brottsrubriceringen »våldtäkt«. Det NL gjort är avsevärt mycket värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Väldigt många våldtäkter ger inga eller ringa fysiska skador.

Om du inte själv har blivit våldtagen tycker jag att du ska hålla käften om skador. Jag skulle,alla gånger, hellre ta att bli sönderslagen än våldtagen igen. Varje dag skulle jag hellre göra det valet. Det fysiska och psykiska trauma det orsakar att bli våldtagen förtjänar ingen att utsättas för. Ja, utom hagamannen då kanske, och andra som tycker att kvinnors könsorgan är till för att misshandlas.
Citera
2015-08-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Kan väl tillägga att han fick det hårdaste straffet genom tiderna för våldtäkt! 14 år . håller med att han är ingen bra människa! Dock vore det bra om Facebook pöbeln var lika energiska när det gäller araber/negrer som begår 5 ggr värre brott än detta.
Fem gånger värre? Än vadå? Wow
Citera
2015-08-22, 22:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Om du inte själv har blivit våldtagen tycker jag att du ska hålla käften om skador. Jag skulle,alla gånger, hellre ta att bli sönderslagen än våldtagen igen. Varje dag skulle jag hellre göra det valet. Det fysiska och psykiska trauma det orsakar att bli våldtagen förtjänar ingen att utsättas för. Ja, utom hagamannen då kanske, och andra som tycker att kvinnors könsorgan är till för att misshandlas.

Det beror ju på att du saknar nyanser och reagerar på instinkt. Läs mitt inlägg ovanför.

(FB) Niklas "Hagamannen" Lindgren misshandlad, förd till sjukhus med ambulans

Återigen, jag vill inte att någon ska utsättas för någon form av brutal handling. Hade du blivit sönderslagen hade du inte skrivit här. Då hade du legat i koma som en lallande dåre.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-08-22 kl. 22:55.
Citera
2015-08-22, 22:54
Medlem
Lilla Niklas fick mer straff på de få minuterna än han fick under hela sin tid i lyxfängelse.
Citera
2015-08-22, 22:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Lilla Niklas fick mer straff på de få minuterna än han fick under hela sin tid i lyxfängelse.

Han blev ju misshandlad där också.
Citera
2015-08-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast då har du ju ingen spärr heller om du skulle kunna gå slå ner någon med en golfklubba?
Normala människor gör inte det helt enkelt, du måste vara tidigare kriminell eller ha något slags fel,för är du normalt funtad slår du inte ner någon med en golfklubba.
särskilt inte mot huvudet, det är ytterst grovt våld.

Ja, och vissa människor kanske har förtjänat att utsättas för ytterst grovt våld och den rädsla som kommer med det. Det var nog lite det som var syftet med misshandeln.
Citera
2015-08-22, 22:57
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Men kul att höra att någon är nöjd med hur straffvärden ser ut för brott som ligger utanför mätbar ram.
Man kan vara missnöjd med straffvärdet för olika brott och arbeta för att förändra det samtidigt som man starkt fördömer all form av pöbelmentalitet. Under förutsättning att man kan hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt vill säga.
Citera
2015-08-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Hereegud PederN...du har inga barn va?

Jag hade visserligen heller aldrig slagit med golfklubba heller,och skulle jag av någon outgrundlig anledning inte ha ammunition hemma så skullae jag såklart ta brandyxan istället.
Ovan såklart om mina barn föll offer för vissa sorters brott,då skiter jag högaktligen i svea rikes pinsamma lag.

Och ja jag har suttit inne,en månad,en gång,för nästan 15 år sedan HEMSKT VA?

Nej, tror inte jag vill ha några heller, vem vill låta dom växa upp i det här samhället liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in