Citat:
Ursprungligen postat av
DRD4
Jag instämmer, nog för att jag gärna skulle ge våldtäktsmän livstids arbetsläger som straff men då ska det vara efter lagen.
En mycket märklig dom som lär överklagas, annars så blir ju detta ett prejudikat och isåfall så blir ju våldtäktsmän "fredslösa" vilket skulle vara jättejobbigt för våra kära invandrare.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/val...en-behandling/
Btw våldtäkterna ökade 13% 2014 enligt BRÅ, ett rekordår för asylsökare.
Du har inte förstått domen. De är inte frikända för misshandeln. Misshandeln har skett, men de som åtalades kan inte bindas till brottet då vittnesmålen inte är tillförlitliga. Det kallas för rättssäkerhet. Tingsrätten i Haparanda kommit med en rättssäker dom där man ställer höga beviskrav.
Det är inget prejudikat på att man får misshandla våldtäktsmän, eftersom rättsfrågan är avgjord genom att det inte går att binda just de tre män som är åtalade till brottet. Man kan tolka det så att det kan finnas rätt gärningsmän därute men okända, som går lösa! Genialisk dom enligt min åsikt.
Det blir svårt att överklaga en dom, och be hovrätten sänka beviskraven.
Hagamannen borde inta en sund inställning och hålla sig borta från bråk och sluta med att reta upp folk, för hos domstolarna har han inget att hämta.