2015-11-03, 14:50
Bannlyst
Vilka är vittnena som vittnar till våldtäktsmannen Niklas Lindgren fördel??
Citera
2015-11-03, 14:52
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Vilka är vittnena som vittnar till våldtäktsmannen Niklas Lindgren fördel??

Hur så? Varför skulle man hänga ut en hederlig medborgare som gör det rätta och vittnar mot mordförsök

Du vet om att de som spöade hagamannen själva var kriminellt belastat avskum, kvinnomisshandlare, folk som angripit homosexuella, antagligen missbrukare?
Citera
2015-11-03, 15:28
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det innebär ju iof inte att man är lovligt byte för misshandel.

Givetvis inte, försöker bara förklara hur det ligger till för det är hela tiden en massa missförstånd om det liksom med eventuellt skadestånd som inte fogden får röra.
Citera
2015-11-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hur så? Varför skulle man hänga ut en hederlig medborgare som gör det rätta och vittnar mot mordförsök

Du vet om att de som spöade hagamannen själva var kriminellt belastat avskum, kvinnomisshandlare, folk som angripit homosexuella, antagligen missbrukare?

Hur kan detta vara ett mordförsök? Tror du inte dem skulle kunnat döda honom om dem verkligen viljat?
Detta är ett straff.

Hagamannen borde sitta livstid, för de har han inte fått. Svenskarnas ord för livstid är fan inte tills dem dör vilket livstid är. Lås in fanskapet någonstans sen låt honom sitta där. Va fan ska vi ha de sämre än honom för? Är beredd å lägga mitt liv på att skulle något av detta hänt med en normal svensk person skulle inte en jävel lyft ett finger, i bästa fall skulle man fått vård. Men inte mer än de, försäkringarna å skit värker inte på normala personer så är de.
Svenska reglerna suger, "följ lagarna" vilka lagar? Varför ska man vara rädd å bryta dem? Så man hamnar på hotellet vid namn "fängelset" ? Jo för att få allting gratis har ju folk dött av...
Citera
2015-11-03, 15:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var inte grejen med att han 'undanhöll' tillgångar att han ville säkra dem för sina barns skull? Om det var så har jag förståelse för honom.

Oj då, har du det, vad ädelt då!
Hoppas barnen blir tacksamma som vuxna att deras trevliga far tänkte först på dem, medans de vidriga skökorna han hade våldtagit grovt och misshandlat inte förtjänade ett enda öre!

Har svårt att tro att en egotrippad människa som han gör något ädelt, även om det är hans barn.
Hade han brytt sig om dem hade han aldrig begått de brott han gjort!
Citera
2015-11-03, 15:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhorse
Hur kan detta vara ett mordförsök? Tror du inte dem skulle kunnat döda honom om dem verkligen viljat?
Detta är ett straff.

Hagamannen borde sitta livstid, för de har han inte fått. Svenskarnas ord för livstid är fan inte tills dem dör vilket livstid är. Lås in fanskapet någonstans sen låt honom sitta där. Va fan ska vi ha de sämre än honom för? Är beredd å lägga mitt liv på att skulle något av detta hänt med en normal svensk person skulle inte en jävel lyft ett finger, i bästa fall skulle man fått vård. Men inte mer än de, försäkringarna å skit värker inte på normala personer så är de.
Svenska reglerna suger, "följ lagarna" vilka lagar? Varför ska man vara rädd å bryta dem? Så man hamnar på hotellet vid namn "fängelset" ? Jo för att få allting gratis har ju folk dött av...

Jag tycker självklart också hagamannens brott är vidriga.
Men man ska minnas att Hagamannen har fått ett ovanligt hårt straff. Det är inte ovanligt med folk som sitter kortare än tid än honom som faktiskt mördat människor. En av dem är dömd kvinnomisshandlare och en annan är dömd för hatbrott mot homosexuella

Jag tycker det är mordförsök när tre personer misshandlar en livlös person med metallklubbor

Jag ser ingen anledning att försvara dessa (om de inte är anhöriga till hagamannens offer, men det var de ju inte). De är kriminellt belastade psykopater som älskar våld. De tar hagamannens brott som förevändning för att få utöva sin psykopati
Citera
2015-11-03, 15:56
Medlem
Citat:
Jag tycker det är mordförsök när tre personer misshandlar en livlös person med metallklubbor

Att man är 3 personer och har en golfklubba är självklart inte skäl nog att dömas för mordförsök. Mordförsök innebär just ett försök att mörda nån, om man nu kan missa det.

Har man en golfklubba och redan har lyckats slå offret medvetslöst, så misslyckas man knappast med att slå ihjäl personen om man så vill. Har man mot förmodan så pass bristfällig swing att man misslyckas, bör man i vart fall inte klanta till det så till den milda grad att BO för egen maskin kan gå tillbaka till sin lägnhet en kort stund senare. Grov misshandel.
Citera
2015-11-03, 16:20
Medlem
swimp78s avatar
Jag har aldrig hävdat att det rent juridiskt är mordförsök men om tre grovt kriminella slår på en liggande medvetslös person med järnklubbor menar jag att man är bra störd om man inte inser risken att ha ihjäl den man slår på är stor

Jag försvar inte hagamannen, men föraktar er som försvarar tre kriminella psykopater och kvinnomisshandlare bara för att ni ogillar deras senaste offer

Vi lever i ett rättssamhälle inte i nån milisstyrd arabstat med lynchmobbsmentalitet. Hade haft mer förståelse om förövarna var släkt med hagamannens offer, men nu är de ju bara psykopater
Senast redigerad av swimp78 2015-11-03 kl. 16:22.
Citera
2015-11-03, 16:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jag har aldrig hävdat att det rent juridiskt är mordförsök men om tre grovt kriminella slår på en liggande medvetslös person med järnklubbor menar jag att man är bra störd om man inte inser risken att ha ihjäl den man slår på är stor

Jag försvar inte hagamannen, men föraktar er som försvarar tre kriminella psykopater och kvinnomisshandlare bara för att ni ogillar deras senaste offer

Vi lever i ett rättssamhälle inte i nån milisstyrd arabstat med lynchmobbsmentalitet. Hade haft mer förståelse om förövarna var släkt med hagamannens offer, men nu är de ju bara psykopater

Givetvis är risken stor att han dött om dom fått in en fullträff i tinningen. Men svensk lag är uppbygg på "syftet", alltså vad hade dom för intentioner. Hade dom verkligen tänkt slå ihjäl honom?

Vi kan jämföra mellan dråp och mord. Det var en som blev dömd för mord då han slog ihjäl sin sambo med ett strykjärn. Dom blev osams i sovrummet till en början och han klappade på henne en del och sedan gick ha ut i köket och hämtade ett strykjärn, gick tillbaka och slog ihjäl kvinnan. Hade strykjärnet varit bredvid sängen hade det blivit dråp. Rätten menade att han på väg till köket och tillbaka skulle "besinnat" sig och avbrutit attacken. Han gjorde inte det och då ansåg man att syftet var att ha ihjäl henne. Mord.
Citera
2015-11-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Givetvis är risken stor att han dött om dom fått in en fullträff i tinningen. Men svensk lag är uppbygg på "syftet", alltså vad hade dom för intentioner. Hade dom verkligen tänkt slå ihjäl honom?

Vi kan jämföra mellan dråp och mord. Det var en som blev dömd för mord då han slog ihjäl sin sambo med ett strykjärn. Dom blev osams i sovrummet till en början och han klappade på henne en del och sedan gick ha ut i köket och hämtade ett strykjärn, gick tillbaka och slog ihjäl kvinnan. Hade strykjärnet varit bredvid sängen hade det blivit dråp. Rätten menade att han på väg till köket och tillbaka skulle "besinnat" sig och avbrutit attacken. Han gjorde inte det och då ansåg man att syftet var att ha ihjäl henne. Mord.

Du missade att swimp78 inte skriver utifrån svensk lag, utan utifrån sin personliga lilla ordbok. Hen tycker att det är mordförsök, oavsett vad lagen säger. Att sen resten av landet har en annan definition är nog inte så mycket att göra åt.
Citera
2015-11-03, 16:46
Medlem
emaptis avatar
http://www.arbetarbladet.se/gastrikl...nen-misshandel

Citat:
En 30-årig man från Gävle anhölls först som misstänkt för dådet. Gävlebon skröt om misshandeln på sin Facebook-sida. "en bra våldtäktsman är en död våldtäktsman" skrev han då.
Men han friades sedan och blev i stället åklagarens huvudvittne i rättegången.

Kanske redan avhandlats i tråden? Den här killen hade ju öppen facebook tidigare, minns jag galet att han hade skrivit om kåkar och golare i tidigare inlägg?
Citera
2015-11-03, 17:22
Medlem
mmas avatar
Finns någon sammanfattning? Finns dessas facebook länkade? Rätt många sidor att ploga igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in