2015-10-20, 20:34
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0gge
ang. straffet skulle jag tippa på mellan 2-4 år, det är rätt normalt för ett brott av detta slag...aldrig att de får under 2 år i alla fall

Normalstraffet för grov misshandel, vilket döms ut i runt 95% av alla grova misshandelsfall, är knappt 19 månader! Detta innebär att normalstraffet i praktiken är runt 1 års fängelsevistelse för att till exempel svårt knivhugga någon eller träna frisparkar med någons huvud.

Brott mot den personliga integriteten som inte resulterar i dödsfall är inte några särskilt svåra brott enligt nuvarande svensk rättspraxis. (Det vill säga misshandel, personrån, våldtäkt, m.m)

Källa:
http://www.aklagare.se/upload/Media/...xis_inlaga.pdf
Sida 145.
Citera
2015-10-20, 21:13
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Jag tog mig friheten att OCR-scanna fupen och lägga upp. Nu är alltså fupen i textformat och möjliggör därmed enkel sökning på ord och kopiering av texter för inklistrande i inlägg.

Förundersökningen för nedladdning
Senast redigerad av Rosa-Pantern 2015-10-20 kl. 21:47.
Citera
2015-10-20, 21:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Jag tog mig friheten att OCR-scanna fupen och lägga upp. Nu är alltså fupen i textformat och möjliggör därmed enkel sökning på ord och kopiering av texter för inklistrande i inlägg.

Förundersökningen för nedladdning
Till trådstarten.

/Mod
Citera
2015-10-20, 21:39
Medlem
Lindgren må förtjäna ett och annat men de som gruppvåldtar invällaräcklen, vad gör vi åt dem?? dom som kommer hit och får "skydd" av oss och som tack rånar mördar våldtar våra döttrar mödrar kallar dem horor . nog är nog
Senast redigerad av kalleanders 2015-10-20 kl. 21:48.
Citera
2015-10-20, 21:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Normalstraffet för grov misshandel, vilket döms ut i runt 95% av alla grova misshandelsfall, är knappt 19 månader! Detta innebär att normalstraffet i praktiken är runt 1 års fängelsevistelse för att till exempel svårt knivhugga någon eller träna frisparkar med någons huvud.

Brott mot den personliga integriteten som inte resulterar i dödsfall är inte några särskilt svåra brott enligt nuvarande svensk rättspraxis. (Det vill säga misshandel, personrån, våldtäkt, m.m)

Källa:
http://www.aklagare.se/upload/Media/...xis_inlaga.pdf
Sida 145.
Jag hoppas det blir mer då brottsoffret på inget sätt gjorde motstånd, och att det fanns motiv. Samhället behöver markera mot de som tar lagen i egna händer.
Citera
2015-10-20, 21:44
Medlem
sjukt att folk golade
Citera
2015-10-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag hoppas det blir mer då brottsoffret på inget sätt gjorde motstånd, och att det fanns motiv. Samhället behöver markera mot de som tar lagen i egna händer.
Håller inte med, tvärt emot faktiskt.
Vet inte hur många poliser anhöriga m.f.l som står/stått helt handfallna p.g.a. vår oerhört efterblivna och sjuka rättsapparat. Du kommer inte få någon straffskärpning eller förändring vare sig folket demonstrerar eller pressar politiker och OM kommer det ligga alldeles för långt bort i tiden.
Jag brukar hålla med i det du säger men inte i ett sånt här djurs fall. Straffet speglar inte hans gärningar och det finns inte i denna värld att den här karln ska gå med livet ur detta. Skönt att det finns folk med stake att faktiskt göra något åt saken.
Senast redigerad av Vivohallen 2015-10-20 kl. 22:00.
Citera
2015-10-20, 23:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Håller inte med, tvärt emot faktiskt.
Vet inte hur många poliser anhöriga m.f.l som står/stått helt handfallna p.g.a. vår oerhört efterblivna och sjuka rättsapparat. Du kommer inte få någon straffskärpning eller förändring vare sig folket demonstrerar eller pressar politiker och OM kommer det ligga alldeles för långt bort i tiden.
Jag brukar hålla med i det du säger men inte i ett sånt här djurs fall. Straffet speglar inte hans gärningar och det finns inte i denna värld att den här karln ska gå med livet ur detta. Skönt att det finns folk med stake att faktiskt göra något åt saken.
I en rättsstat kan man inte tänka som du, jag säger till dig som flera andra, jobba på att ändra lagen för att få hårdare straff om det är det du vill, att ta lagen i egna händer leder helt åt skogen,och ska beivras.

Om samhället börjar se mellan fingrarna kommer det bli häxbränningar och upplopp som inte bara drabbar svin utan också helt oskyldiga.
Citera
2015-10-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
I en rättsstat kan man inte tänka som du, jag säger till dig som flera andra, jobba på att ändra lagen för att få hårdare straff om det är det du vill, att ta lagen i egna händer leder helt åt skogen,och ska beivras.

Om samhället börjar se mellan fingrarna kommer det bli häxbränningar och upplopp som inte bara drabbar svin utan också helt oskyldiga.

Du kan inte hindra hur folk känner och tänker... om lagstiftning och rättsväsendet släpar för mycket mot vad allmänheten tycker är rätt så inträffar sådan här händelser.

Vi har för slappa straff i Sverige, ingen möjlighet att lägga till strafftid för mängdbrott. Man tar helt enkelt det brott som ger längst strafftid...

Hagamannen skulle dömts till livstid på riktigt, han är en fara för sin omgivning....

Hur hade du själv reagerat om han levde i närheten av in flickvän eller dotter?

Jag försvarar inte gärningsmännen, konstaterar krasst att diskrepansen mellan vad folk uppfattar är ett lämpligt straff och vad som dömts ut är för stor...

Rättsstaten havererar när allmänheten uppfattar att de inte får skydd. Det är ett förtroende man ger samhället när man ger bort rätten att värna sig ( på riktigt) till polis med våldsmonopol.

Vi ser idag ett svek från rättsapparat och myndigheter, vardagsbrotts skrivs av... inbrott, tillgreppsbrott av olika slag... gemene man upplever att de inte får nåt gehör av en uttröttad poliskår..

palestiniern som slog med knytnäven så Ingrid 70+ föll i backen och dog fick 1-2 år... det säger väl allt om detta land...Hur fan kan man få ha i ihjäl en gammal tant och få 1-2år?
Detta är bara början, i framtiden kommer alltfler ta lagen i egna händer...
Senast redigerad av obisvenkanobi 2015-10-21 kl. 01:14.
Citera
2015-10-21, 04:26
Avstängd
I den här tråden finns det uppenbarligen många personer från Mellanöstern, som är vana vid lokal rättsskipning hemma i byn, där misstänkta brottslingar stenas. Men varför vill man nu importera dessa barbariska seder till Sverige?
Citera
2015-10-21, 06:16
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
I den här tråden finns det uppenbarligen många personer från Mellanöstern, som är vana vid lokal rättsskipning hemma i byn, där misstänkta brottslingar stenas. Men varför vill man nu importera dessa barbariska seder till Sverige?

Precis! Och vad vet vi om dessa personer? Vissa kanske har våldtagit fler än NL? Men då tiger våra feminister..
Citera
2015-10-21, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

För att vi tar emot massa barbarer och de har barbariska seder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in