2015-08-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Du är som alla andra som älskar Hagamannen. Ni lever i en fantasivärld och vägrar inse att han smitit från det av domstolen utdömda skadeståndet.

Han heter Niklas och ingen kan smita från ett skadestånd hur tänker du nu...Förklara nu hur du tror att det fungerar med skadestånd så vi får ett hum om hur du tänker.
Citera
2015-08-30, 19:52
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Han heter Niklas och ingen kan smita från ett skadestånd hur tänker du nu...Förklara nu hur du tror att det fungerar med skadestånd så vi får ett hum om hur du tänker.

Jätteenkelt. Han skrev över kåken på farsan för att slippa utmätning och skadestånd. Är du dum i hela huvudet?
Citera
2015-08-30, 19:52
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Haga-aset var vi väl överens om att det var ett lämpligt namn?

Om du missat det så försöker han smita undan skadeståndet då han med blixtens hastighet skrev över alla tillgångar på farsan när han satt häktad. Sedan sålde gubben huset så aset borde kunna få lite pengar av gubben med jämna mellanrum. Bilarna står väl fortfarande på honom. Aset kan knappast ha en bil reggad på sig själv. Men fogden kommer väl förhoppningsvis jaga honom resten av livet.
Citera
2015-08-30, 19:53
Medlem
Citat:

Så här funkar det med skadestånd: Om du har pengar på banken eller utmätningsbara tillgångar så kommer kronofogden och tar dem. Men om du först skänker bort allt till farsan så kammar kronofogden noll, och istället får du en avbetalningsplan för att betala av skulden med 100 kr i månaden i 350 år. Svårare än så är det inte i verkligheten. Hur funkar det med skadestånd i din fantasivärld, så vi kan jämföra?
Citera
2015-08-30, 20:03
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:
Niklas har sonat brotten med råge , vad är det du inte förstår?

Med råge???

Du missar att han har ca 5 år kvar,dock villkorligt och en jädra massa skadestånd kvar att betala av på. Med tanke på att han skänkte allt av värde till sin pappa så finns det inget att ta av och något jobb tror knappast att han får än på några år!

När dessa 5 år har gått och han har betalat HELA skadeståndet,DÅ kan jag kanske hålla med dig om att han sonat sitt brott!

Vad är det DU inte förstår???????
Citera
2015-08-30, 20:03
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Har för mig jag läste i tråden att pappan hans lyckades "rädda undan" sonens pengar så att pengarna inte skulle hamna i fickorna på dom stackars kvinnorna som råkade hamna ivägen för Hagamannen?

Om det stämmer måste pappan hoppat över kapitlet Etik & moral när det gäller sonens alias Hagamannens uppfostran

Hagamannens hus

Citat från 2006-05-23:

Niklas Lindgren sålde sin villa sex dagar efter att han erkänt sex av överfallen. Villan som var en gåva från Niklas Lindgrens pappa 2001, köptes tillbaka av pappan för 530 000 kronor. Niklas Lindgren har bott där sedan 1993 med sin sambo och parets två barn. Affären gjordes upp på häktet i Umeå. Polisen var fram till i går ovetande om fastighetsaffären.

Niklas Lindgrens sambo som bor i huset har godkänt försäljningen. ”Såsom sambo samtycker jag till denna försäljning“, skriver hon i köpekontraktet.
Affären genomfördes av Lindgren och hans pappa på häktet i Umeå och bevittnades av två personer, varav en var anställd på häktet.
– Jag kan säga att jag bevittnat vissa namnteckningar, men jag uttalar mig inte om något annat, säger häktesvakten.
Polisen i Umeå var i går ovetande om Niklas Lindgrens fastighetsaffär och åklagaren hade inte gått in och begärt kvarstad hos tingsrätten på de 530 000 kronorna.
– Det här hade vi ingen information om – och åklagaren känner nog sannolikt inte till det heller, säger spaningschefen Göran Markström.
– Men vi ska kontrollera detta, säger han.
Skälet till försäljningen är oklart.
Sven-Erik Alhem, överåklagare i Malmö kan inte uttala sig om Niklas Lindgrens fall specifikt – endast generellt.
– Och generellt är det så att den som är ansvarig för en familj har en inbyggd instinkt att värna om deras intressen. Om man då anar att man kan komma att drabbas av skadeståndskrav kan det här vara ett sätt att försöka åstadkomma något som gör att familjen kan få bo kvar, säger Alhem.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10826438.ab
Citera
2015-08-30, 20:04
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Så här funkar det med skadestånd: Om du har pengar på banken eller utmätningsbara tillgångar så kommer kronofogden och tar dem. Men om du först skänker bort allt till farsan så kammar kronofogden noll, och istället får du en avbetalningsplan för att betala av skulden med 100 kr i månaden i 350 år. Svårare än så är det inte i verkligheten. Hur funkar det med skadestånd i din fantasivärld, så vi kan jämföra?

Om föräldrarna dör så ska det ju ärvas och då får vi hoppas att fogden är snabbt inne och plockar in asets arvedel. Bröstarvinges lott kan ju inte skrivas bort gissar jag så han borde kunna minska sin skuld där.
Citera
2015-08-30, 20:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Hagamannens hus

Citat från 2006-05-23:

Niklas Lindgren sålde sin villa sex dagar efter att han erkänt sex av överfallen. Villan som var en gåva från Niklas Lindgrens pappa 2001, köptes tillbaka av pappan för 530 000 kronor. Niklas Lindgren har bott där sedan 1993 med sin sambo och parets två barn. Affären gjordes upp på häktet i Umeå. Polisen var fram till i går ovetande om fastighetsaffären.

Niklas Lindgrens sambo som bor i huset har godkänt försäljningen. ”Såsom sambo samtycker jag till denna försäljning“, skriver hon i köpekontraktet.
Affären genomfördes av Lindgren och hans pappa på häktet i Umeå och bevittnades av två personer, varav en var anställd på häktet.
– Jag kan säga att jag bevittnat vissa namnteckningar, men jag uttalar mig inte om något annat, säger häktesvakten.
Polisen i Umeå var i går ovetande om Niklas Lindgrens fastighetsaffär och åklagaren hade inte gått in och begärt kvarstad hos tingsrätten på de 530 000 kronorna.
– Det här hade vi ingen information om – och åklagaren känner nog sannolikt inte till det heller, säger spaningschefen Göran Markström.
– Men vi ska kontrollera detta, säger han.
Skälet till försäljningen är oklart.
Sven-Erik Alhem, överåklagare i Malmö kan inte uttala sig om Niklas Lindgrens fall specifikt – endast generellt.
– Och generellt är det så att den som är ansvarig för en familj har en inbyggd instinkt att värna om deras intressen. Om man då anar att man kan komma att drabbas av skadeståndskrav kan det här vara ett sätt att försöka åstadkomma något som gör att familjen kan få bo kvar, säger Alhem.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10826438.ab

Vart försvann de pengarna!? Dom borde ju hamnat ett konto. Kollade inte åklagaren det?
Citera
2015-08-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Om föräldrarna dör så ska det ju ärvas och då får vi hoppas att fogden är snabbt inne och plockar in asets arvedel. Bröstarvinges lott kan ju inte skrivas bort gissar jag så han borde kunna minska sin skuld där.

De kommer nog se till att sätta sprätt på pengarna innan de dör, så att så lite som möjligt går till att betala skadestånd. Hagapappan kanske tänker investera i en rejäl vinkällare för att "ladda batterierna" på sonen inför vidare härjningar?
Citera
2015-08-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vart försvann de pengarna!? Dom borde ju hamnat ett konto. Kollade inte åklagaren det?

Han kanske skänkte bort dem till sambon, som tack för att hon brukade skjutsa hem honom efter överfallen? Kronofogden har i alla fall inte hittat något på hans konton.
Citera
2015-08-30, 20:14
Medlem
nu har det varit ett försök till våldtäkt i Umeå ,på samma ställe där hagamannen utförde sin sista också, bara det inte är någon efterapare , dyker det upp något fler försök eller lyckad våldtäkt framöver kommer säkert tjejerna i staden gå runt va oroliga igen.
Citera
2015-08-30, 20:16
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Det borde finnas en klausul som heter "skyddande av brottslings skadeståndskrav". Då hade Pappa Haga åkt dit också. Vad heter gubbjäveln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in