2015-08-26, 20:56
Medlem
Det här är antagligen inte sista gången det sker.

Vad tror ni lösningen kan vara?

Att Niklas går med på att gå på terapi, bara för att bevis sin omgivning att han har förändrats. Tycker ni verkligen att han förtjänar detta?

Tycker ni inte det är lite sorgligt att han efter straffet, blir "straffad" av vanliga medborgare?

Efter att ha läst en hel del inlägg på Flashback, tänker jag mig att det bästa för Niklas är att flytta utomlands. Och starta ett nytt identitet. Detta är bara för sorgligt!

Jag tänker mig givetvis att det är synd om hans offer. Det jag pratar om att en människa som är elak kan knappast må bra. Han har gjort fruktansvärda saker, jag tolkar det hela att han mår eller mådde fruktansvärd dåligt.

Och nu får han ta igen för det han har gjort. Och detta kanske aldrig blir ett slut.
Citera
2015-08-26, 20:58
Medlem
emaptis avatar
Jag är så kluven vad gäller vedergällningar, troligen fel av hans som slog klubban i huvudet på Niklas men ändå inte. Niklas har bara avtjänat straffet för lagbrottet han begått, inte straffet för vad han gjort mot de oskyldiga kvinnorna, jag har i minne inslagen i Efterlyst där han försökte slå ihjäl en av kvinnorna och lämnade henne att dö, det går liksom inte ihop att han ska gå omkring utan att fått uppleva samma känsla, om och om igen ända till han inser vad han gjort sina offer.

Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Undrar egentligen hur åklagaren resonerar i det här själv,innerst inne
Han borde ju ha varit insatt i representationen av Niklas offer tidigare, åklagarna däruppe lär väl känna varandra, så något med karma, IS och bitch kanske ligger färskt i hjärnbalken.
Citera
2015-08-26, 21:02
Bannlyst
Citat:

Vad hette han som misshandlade Hagamannen i fredags?
Citera
2015-08-26, 21:13
Medlem
På han igen bara!
Heja heja!

Golfare får mer och mer respekt från mig om dom fortsätter så här

Ni som yrar om att var fegt att använda en golfklubba och sedan fly fåpn platsen är märkliga.
1 - Det finns inget som heter att slåss fegt. Antingen slås man smart eller så slås man dumt.
"If you find yourself in a fair fight, your tactics suck."

2 - Ingen vill sitta i fängelse. Alltså stannar man inte kvar och väntar på polisen.
Varför skulle någon vara så genomkorkad?

3 - Slå till hårt, snabbt och effektivt.
Dra dig tillbaka så att du kan upprepa attacken senare.
Eller:
Om din fiende är svagare än dig - attackera.
Om din fiende är jämnstark - sätt press på honom så att han inte kan vila men anfall inte.
Om din fiende är starkare - dra dig tillbaks.

Haga-aset var ensam = svag = attack
Haga-aset fick förstärkning (polisen kommer) = stark = dra sig tillbaks.

Taktisk korrekt agerat
Senast redigerad av Senjinone 2015-08-26 kl. 21:19.
Citera
2015-08-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Det här är antagligen inte sista gången det sker.

Vad tror ni lösningen kan vara?

Att Niklas går med på att gå på terapi, bara för att bevis sin omgivning att han har förändrats. Tycker ni verkligen att han förtjänar detta?

Tycker ni inte det är lite sorgligt att han efter straffet, blir "straffad" av vanliga medborgare?

Efter att ha läst en hel del inlägg på Flashback, tänker jag mig att det bästa för Niklas är att flytta utomlands. Och starta ett nytt identitet. Detta är bara för sorgligt!

Jag tänker mig givetvis att det är synd om hans offer. Det jag pratar om att en människa som är elak kan knappast må bra. Han har gjort fruktansvärda saker, jag tolkar det hela att han mår eller mådde fruktansvärd dåligt.

Och nu får han ta igen för det han har gjort. Och detta kanske aldrig blir ett slut.

Jag ser 3 lösningar som jag skulle vara nöjd med.

1 - Han tar sitt liv

Kommer nog inte att hända, fast man kan ju hoppas.

2 - Någon dödar honom
Kommer nog inte att hända, fast man kan ju hoppas.

3 - Han får personskydd 24 timmar per dygn i resten av sitt liv.
Ja det kommer att kosta. Men det är det värt för det blir svårt att våldta fler om man har 2-3 livvakter i sällskap. Alltid.
Citera
2015-08-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

En person som detta mår troligen inte alls ett dugg dåligt.
Han har troligen gjort detta för att han mår bra av att göra det helt enkelt.

Jag mår bra av att styrketräna. Jag gör det för att jag tycker det är roligt, avslappnande och det känns skönt. Mår jag dåligt innan så jag måste träna för att må bra? Nej.

Detta as tycker om att våldta och skada kvinnor. Han trivs med det, det känns skönt att göra det och efteråt känner han sig avslappnad.

Eller som en seriemördare sa:
"Du gillar choklad för att du gillar choklad. Jag gillar att döda för att jag gillar att döda."
Citera
2015-08-26, 21:56
Medlem
Citat:
Vad jag hört från en bekant så blir åklagare ibland själva förvånade över hur lätt det är att känna sympati för brottsoffer, även om de är rena rötäggen.

Innerst inne kanske de tycker "Rätt åt honom" till en början, men det är inget som påverkar dom i jobbet.
När man jobbar på ett fall så blir man insatt i detaljer och tänker framförallt på att göra jobb så bra och korrekt enligt lagen som möjligt.
Så enligt min bekanta slutar man ganska snabbt tänka på att man ogillar målsägande.
Senast redigerad av MarcoBolan 2015-08-26 kl. 21:58.
Citera
2015-08-26, 22:09
Medlem
Och nu så var även den misstänkta killen släppt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21314545.ab

Vilket innebär att han kommer åka på mera däng ganska snart.. är jag tämligen övertygad om iallafall (Troligtvis felbedömningar utav åklagare osv)
Citera
2015-08-26, 22:11
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Vad hette han som misshandlade Hagamannen i fredags?

Namnet finns i tråden om du letar
Citera
2015-08-26, 22:24
Medlem
Juliusdreads avatar
Hoppas han får ett fett skadestånd som kan gå oavkortat till att betala tillbaka sin skuld till sina offer, sen kan man upprepa processen till att han minst är skuldfri, den här metoden kunde sen användas på alla våldtäktsäckel som inte kan betala sina skadestånd till sina offer. Sist men inte minst måste straffen öka för liknande brott, jag kan omöjligt hålla med om att äckelniklas har sonat sina brott efter det ynkliga straffet. Jag kan över tänka mig att skänka en slant till den som tar en för laget och får betala skadestånd för misshandel.
Senast redigerad av Juliusdread 2015-08-26 kl. 22:29.
Citera
2015-08-26, 22:40
Medlem
Citat:

När människor tar lagen i egna händer kan jag säga att man ser väldigt allvarligt på det. Det här är ett angrepp inte bara mot en enskild person utan mot hela rättssäkerheten och det ser man allvarligt på. Åklagare brukar yrka på hårda straff i sådana här fall då det är viktigt att markera att man inte tillåter folk att ta lagen i egna händer.
Citera
2015-08-27, 01:07
Medlem
Klossmongos avatar
Vad bra, Niklas kan oxå behöva få smaka på lite klubba, han kan vara glad att han fick behålla sitt öra. Jag tycker inte Niklas borde få behålla sin klubba, kan man förlora körkortet för att man kör som en dåre så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in