2015-08-25, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Som jag har förståt det så flyttade MGM till samma elevhem som Hagamannen förra veckan och är även samma person som i media sagt att föröverna använt hans golfklubba, som han råkat glömma kvar på gräsmattan.

Någon tidigare i tråden nämnde det här med inlägg på Facebook innan media skrev om det, denne person bör sitta med namnet på MGM eller åtminstone en skärmdump på inlägget.

inte vassaste kniven i lådan som skriver en statusuppdatering om ett brott.

Vad är det för intagningspoäng på denna skola?
Citera
2015-08-25, 02:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Som jag har förståt det så flyttade MGM till samma elevhem som Hagamannen förra veckan och är även samma person som i media sagt att föröverna använt hans golfklubba, som han råkat glömma kvar på gräsmattan.

Någon tidigare i tråden nämnde det här med inlägg på Facebook innan media skrev om det, denne person bör sitta med namnet på MGM eller åtminstone en skärmdump på inlägget.

inte vassaste kniven i lådan som skriver en statusuppdatering om ett brott.
Läste det, men tog det för något annat, känns som rätt dumt att åka på mordförsök/ grov misshandel om man går på samma skola i ett samhälle med 1900 pers.? (ingen aning om hur många som bor där)

Inte ens en smörkniv nergrävd i grannkommunen utan låda, men vad vet jag.
Citera
2015-08-25, 03:03
Medlem
Nach Onmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Haga skulle ha dömts till LPT SUP. För hans egen skull. Jag har jobbat med sådana här svärmorsdrömmar. Begäret försvinner inte. Det är en sjukdom som inte kan botas. Möjligtvis sterilisering. Men tankarna kommer alltid att finnas där.

Inte ett enda utlåtande har kommit från någon insatt läkare eller beslutsfattare beträffande frigivningen av Haga.

Märkligt.

(ge haga en kvarte vodka och lämna honom ensam....voilá...)

Jo det kan botas men det kommer inte ske på Rättspsyk inom överskådlig framtid och definitivt inte om såna som du jobbar med dem. Du låter mer som om du skulle jobba på ett lager eller någonting där du inte har med andra människor att göra.
Citera
2015-08-25, 03:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Haga skulle ha dömts till LPT SUP. För hans egen skull. Jag har jobbat med sådana här svärmorsdrömmar. Begäret försvinner inte. Det är en sjukdom som inte kan botas. Möjligtvis sterilisering. Men tankarna kommer alltid att finnas där.

Inte ett enda utlåtande har kommit från någon insatt läkare eller beslutsfattare beträffande frigivningen av Haga.

Märkligt.

(ge haga en kvarte vodka och lämna honom ensam....voilá...)
Den läkaren som utalar sig om en positiv förändring och hagamannen därefter sexmördar någon blir rätt bränd på bål, därav inget utalande.
Sterilisering hjälper inte, det gör bara att han inte kan föra sina gener vidare (vilket han redan gjort när han redan har barn) kemisk kastrering sägs ta bort mycket, men när det gäller sadismen är jag tveksam.
När han inte fick upp pillevinken använde han ju en trädgren istället.
Den här våltäktmannen var inte ute efter sex, han var ute efter att våldsamt förnedra någon, och det upprepades och escalerade för varje gång till att bli värre.
Sex hade han förmodligen hemma, han fick iallfall komma till ganska precis 9 månader innan han sista barn föddes, samtidigt som hans fru/sambo låg på BB så var han ute och våldtog.

Citat:
Ursprungligen postat av Nach Onmi
Jo det kan botas men det kommer inte ske på Rättspsyk inom överskådlig framtid och definitivt inte om såna som du jobbar med dem. Du låter mer som om du skulle jobba på ett lager eller någonting där du inte har med andra människor att göra.
Många jobbar på olika ställen, även jag som har så kass människosyn jobbar med människor.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-08-25 kl. 03:19.
Citera
2015-08-25, 03:15
Medlem
Ärligt talat så låter det inte speciellt troligt att denna man faktiskt är GM. Största misstaget är att personen påstår att det är HANS golfklubba. Medans vittne sagt att det är hans. Sen enligt GMs fb så ska han tydligen gått på samma skola som Haga. Vilket då borde ha lett till att detta namn bör ha dykt upp direkt då jag är ganska säker på att dom som går på skolan känner igen folk man bor granne med (eftersom att GM då ska ha bott på elevhemmet) så är det väldigt mysko att INGET vittne sett just HAN och pekat ut honom direkt då till farbror blå. Jag är skeptisk, tror mer det är nån gosse som vill försöka "sno åt sig äran" och få skryta om att man spöat upp Haga.

Sen borde ju isf Haga ha pekat ut personen direkt.
Citera
2015-08-25, 03:23
Medlem
Rättar mig själv lite grann. Han var tydligen den som även var vittnet känns ändå lite skumt att inte bruden som såg allt sa personen direkt. Nå mysko är det..
Citera
2015-08-25, 03:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
Ärligt talat så låter det inte speciellt troligt att denna man faktiskt är GM. Största misstaget är att personen påstår att det är HANS golfklubba. Medans vittne sagt att det är hans. Sen enligt GMs fb så ska han tydligen gått på samma skola som Haga. Vilket då borde ha lett till att detta namn bör ha dykt upp direkt då jag är ganska säker på att dom som går på skolan känner igen folk man bor granne med (eftersom att GM då ska ha bott på elevhemmet) så är det väldigt mysko att INGET vittne sett just HAN och pekat ut honom direkt då till farbror blå. Jag är skeptisk, tror mer det är nån gosse som vill försöka "sno åt sig äran" och få skryta om att man spöat upp Haga.

Sen borde ju isf Haga ha pekat ut personen direkt.
Min teori är att den här GM (om det är samma som är anhållen, som gjort utalande på fb om sin golfklubba)
Är att han kanske äger klubban, han vill vara allaballan men råkade vara det en smula för mycket.
Vi får se vad som händer, vore det lokala så borde djungeltrumman redan outat dem alla.
Alt, de andra kan hålla käft, ingen kände igen dom, hade de skoterluvor på sig?
Citera
2015-08-25, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Min teori är att den här GM (om det är samma som är anhållen, som gjort utalande på fb om sin golfklubba)
Är att han kanske äger klubban, han vill vara allaballan men råkade vara det en smula för mycket.
Vi får se vad som händer, vore det lokala så borde djungeltrumman redan outat dem alla.
Alt, de andra kan hålla käft, ingen kände igen dom, hade de skoterluvor på sig?

Känner något liknande. Var tvungen att skumma igenom artiklarna nu. Dom vittnen som finns med på aftonbladet mm. Säger att dom ALDRIG sett gärningsmännen innan. Är ju lite skumt om man ser GM stå och snacka med aftonbladet samt att man bor på samma elevhem.. Tror mer att denna gosse bara vill ta åt sig äran
Citera
2015-08-25, 03:39
Medlem
Onanikrems avatar
Det som ev. talar emot gripne GM. är att kom de verkligen dit tomhänta?
Det är ett hyfsat stort steg att som tre/ fyra angripare gå från nävar till golfklubba.
Ute i öppen terreäng torde en golfklubba vara bland det dödligaste svingvapen man kan ha (av de som ev. kan finnas tillgängliga, då går samuraisvärd, morgonstjärna bort för de brukar inte ligga bara sådär på marken.
Skulle jag döda någon hade jag med eget vapen, skulle jag bara skada någon så vettefan om jag tagit till golfklubba om jag inte var hotad, och tre fyra stora killar som det beskrivs torde kunnat kasta honom emellan sig ändå.
Citera
2015-08-25, 03:46
Medlem
Citat:
Det som ev. talar emot gripne GM. är att kom de verkligen dit tomhänta?
Det är ett hyfsat stort steg att som tre/ fyra angripare gå från nävar till golfklubba.
Ute i öppen terreäng torde en golfklubba vara bland det dödligaste svingvapen man kan ha (av de som ev. kan finnas tillgängliga, då går samuraisvärd, morgonstjärna bort för de brukar inte ligga bara sådär på marken.
Skulle jag döda någon hade jag med eget vapen, skulle jag bara skada någon så vettefan om jag tagit till golfklubba om jag inte var hotad, och tre fyra stora killar som det beskrivs torde kunnat kasta honom emellan sig ändå.
Ja tror så här. Det är ett gäng killar som känt varandra i flera år. Dom har planerat att faktiskt drämma till denna avskyvärda människa. Kan köpa att i stundens hetta att man ser tex en golfklubba på marken att man faktiskt tar den och börjar veva med. Hade lika gärna kunnat vara ett vedträ eller liknande. Men man har ju garanterat varit dit och spanat innan altenativt bett "GM" som sitter anhållen att lämna klubban utanför. Om det nu är så att han som sitter anhållen faktiskt gjorde detta varför inte tidigare? Han har haft en vecka på sig, varför pekade ingen ut han direkt? Han bör ju haft nått blod på sig jag menar slår du nån i skallen borde det ju stänka blod på en. Ska han verkligen då sprungit iväg, för att sen skynda sig snabbt som fan tillbaka till brottsplatsen för att prata med tidningar. Det låter lite väl korkat.. Samt att då borde dom andra känt igen honom direkt..
Citera
2015-08-25, 03:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
Ja tror så här. Det är ett gäng killar som känt varandra i flera år. Dom har planerat att faktiskt drämma till denna avskyvärda människa. Kan köpa att i stundens hetta att man ser tex en golfklubba på marken att man faktiskt tar den och börjar veva med. Hade lika gärna kunnat vara ett vedträ eller liknande. Men man har ju garanterat varit dit och spanat innan altenativt bett "GM" som sitter anhållen att lämna klubban utanför. Om det nu är så att han som sitter anhållen faktiskt gjorde detta varför inte tidigare? Han har haft en vecka på sig, varför pekade ingen ut han direkt? Han bör ju haft nått blod på sig jag menar slår du nån i skallen borde det ju stänka blod på en. Ska han verkligen då sprungit iväg, för att sen skynda sig snabbt som fan tillbaka till brottsplatsen för att prata med tidningar. Det låter lite väl korkat.. Samt att då borde dom andra känt igen honom direkt..
Nej jag tror han är oskyldig, ev. skyldig till medhjälp som du säger... och då dummare än tåget.
Går ju ställa en kliniskt ren golfklubba mot ett träd 500 meter bort och sen inte veta ett skit om det.
bravera på fb. är dumt, vare sig du är oskyldig eller skyldig.
Sen skrev han ju att det blev skit av klubban, använder man golfklubba i misshandel så tar man järnklubba eller möjligen sandklubba och de borde inte gå sönder om inte BO är stendöd.
Träklubba därmot går att slå sönder.
(ifs. ville de väl inte döda, men då tar man ett bollträ, betydligt lättare att kontolera och gör massiv skada... medan golfklubba gör en fruktansvärd punktskada)
Senast redigerad av Onanikrem 2015-08-25 kl. 04:00.
Citera
2015-08-25, 04:10
Medlem
Citat:
Nej jag tror han är oskyldig, ev. skyldig till medhjälp som du säger... och då dummare än tåget.
Går ju ställa en kliniskt ren golfklubba mot ett träd 500 meter bort och sen inte veta ett skit om det.
bravera på fb. är dumt, vare sig du är oskyldig eller skyldig.
Sen skrev han ju att det blev skit av klubban, använder man golfklubba i misshandel så tar man järnklubba eller möjligen sandklubba och de borde inte gå sönder om inte BO är stendöd.
Träklubba därmot går att slå sönder.
(ifs. ville de väl inte döda, men då tar man ett bollträ, betydligt lättare att kontolera och gör massiv skada... medan golfklubba gör en fruktansvärd punktskada)

Nu har jag aldrig provat slå en golfklubba i huvudet på någon så det kan jag inte yttra mig om men det känns inte som att det är han, slår du med händerna bör du åtminstone blivit lite röd om knogarna eller så är jag den enda som får det. Sen håller jag fast vid att det borde ha skvätt blod på antingen kläderna eller åtminstone GMs skor.. Och om de vore hans klubba så hade man ju tagit med den medans man springer därifrån för att inte lämna bevis efter sig, sen är det ju skumt att man då knallar tillbaka till brottsplatsen för att få prata med lite tidningar när man vet att åtminstone TVÅ vittnen då skall ha sett en. Samt att då borde polisen plockat in honom direkt efter dom förhört vittnen. Vi låtsats att dom ger signalement så här "ja det var en snubbe som hade skägg, ganska kort hår blå jacka och svarta jeans blablablabla " och då kommer en snubbe som ingenting har hänt med det signalementet. Det kan ju vem som helst slå ihop att dom isf hade plockat in honom direkt, nog för att polisen här uppe inte är kända för att vara dom smartaste i vårat land men ändå.. Det låter skumt allting, på kvällen hade dom ingen misstänkt trots vittnesmål osv, skolan på ötå är inte speciellt stor (vad jag har hört av min far som gått där) så går det snabbt innan man vet vem alla är. Då bör ju någon av dessa två som sett detta påpekat GMs namn direkt. Altenativt då att nicke sagt att dom bor på samma ställe.. Men vem vet, jag kan mycket väl ha fel. Men det känns inte som att det är rätt person som sitter anhållen..
Senast redigerad av EnbomIce 2015-08-25 kl. 04:13. Anledning: Ändrar massa stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in