2015-08-24, 20:36
Medlem
mmas avatar
16 aug

Citat:
Oro & ångest påslag. två timmar ungefär kvar i Gävle. sen ska ja sätta mig i bilen och köra 100mil. Över Torneå & utbildning Nord, nästa. hoppa allt går som de ska nu bara.. att bilen håller att bensinpengarna räcker. att ja kommer fram helskinnad & i tid så ja hinner få nycklarna till lägenheten. Att ja inte glömmer kvar något viktigt här hemma fast ja skrivit listor... på tisdag 09:00 börjar studierna. Lastbilsmekaniker är tanken att ja ska bli... De e mkt omställningar för en trasig liten djävel som mig. får hoppas att de kommer gå bra nu bara.. kan tycka att ja innerst inne trots att jag är helt värdelös någonstans iallafall gjort mig lite förtjänt av medvind. Ja bon vayage då Gävle. Kommer hem lagom till min födelsedag 28'e september. :'''(

Gick sådär bra..... lycka till med lastbilskortet.

Verkar ju vara sådär stabil kille det där.
Citera
2015-08-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Det är skillnad på empati och sympati. Jag kan känna empati för alla, vad de än har begått för brott. Hur jag däremot sympatiserar varierar dock från fall till fall. Hade Hagamannen blivit misshandlad under sin första tid i fängelse, vilket han blev, så hade jag nog inte tyckt synd om honom i samma utsträckning. Men nu när han kommit ut och förmodligen försöker försonas med sin familj, med sina barn, så finns det en viss sympati där när någon idiot tar lagen i egna händer och klubbar ner honom för brott han begick för mellan 10-20 år sedan.
Att brotten begicks för 10-20 år sedan är nog rätt så irrelevant för offrens familjer, eller vad tror du?
"Försonas med sina barn?". "Pappa begick våldtäkter mot kvinnor i trakten", men nu är han alltså "normal"? Pappa visste inte vad han gjorde? Nej, rätten till frihet har han förbrukat för längesedan. Man kan inte backa bandet som om ingenting hänt.
Citera
2015-08-24, 20:39
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquita
J*mm*e H*ns Sjöl*nder
i, i, a, a
Från 16/7,
Citat:
Golfbag m klubbor King cobra och skor adidas stl 42. mkt sparsamt använt. nya bollar Wilson 3*12. två nya handskar samt ett par nävar peggar säljes först till kvarn. går även att köpa nått utav det. kom med bud. helst igår!
Bättre bud nu?

Han verkar vara fattig, bitter, butter och en riktig gnällspik, garanterat oskuld. Tvivlar på att han har speciellt mycket vänner.

Särskild postadress finns; Birka Halvvägshus
Senast redigerad av emapti 2015-08-24 kl. 20:44.
Citera
2015-08-24, 20:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Det är skillnad på empati och sympati. Jag kan känna empati för alla, vad de än har begått för brott. Hur jag däremot sympatiserar varierar dock från fall till fall. Hade Hagamannen blivit misshandlad under sin första tid i fängelse, vilket han blev, så hade jag nog inte tyckt synd om honom i samma utsträckning. Men nu när han kommit ut och förmodligen försöker försonas med sin familj, med sina barn, så finns det en viss sympati där när någon idiot tar lagen i egna händer och klubbar ner honom för brott han begick för mellan 10-20 år sedan.
Han är en psykopat. En sådan känner inte empati eller sympati. Det är viktigare att veta än vad du "känner".

Frågan är nu vilken skum åklagare rättsväsendet kallar in, om det blir en av Marianne Ny sort som har sina egna regler. Lagen tycker inte om när man tar den i sina händer.
Citera
2015-08-24, 20:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
16 augGick sådär bra..... lycka till med lastbilskortet.

Verkar ju vara sådär stabil kille det där.

Överraskande att han heter Jimmie, tog han med sig golfklubban upp?

Trasig kille, tycker synd om honom, på något sätt.
Citera
2015-08-24, 20:43
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Urklipp från ovannämndas MGM:s Facebook:
en vecka i torneå & man hamnar i aftonbladet.. synd på min fina king cobra golfklubba bara.. Smiley frown men på kåken sa vi.. en "bra våldtäktsman är en död våldtäktsman". de står jag fast vid.. ser inget hör inget säger inget.

Väldigt få kan vara så korkade!? Men man upphör aldrig förvånas.
Citera
2015-08-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Urklipp från ovannämndas MGM:s Facebook:
en vecka i torneå & man hamnar i aftonbladet.. synd på min fina king cobra golfklubba bara.. Smiley frown men på kåken sa vi.. en "bra våldtäktsman är en död våldtäktsman". de står jag fast vid.. ser inget hör inget säger inget.

En kommentar på det bara?! Ser dock inte hur många vänner han har.
Citera
2015-08-24, 20:44
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
- Var har du belägg för att strängare straff ger ett laglydigare land?
Den där hör man konstant av folk som inte vill ha fängelser alls. Ut med krimfolket igen, dom hade bara en svår uppväxt.

Det ni missar är att flertalet svåra brott begås av redan kända människor. Och om NI inte envisades om att dom blixtfort skulle ut igen - så hade dom inte begått brottet. Ser du vart jag går med den här tankegången?

Sverige behöver en variant av three strikes, och nu. Idag får du rabatt om du begår massa brott. I min värld hade det nog faktiskt varit tvärtom.
Citera
2015-08-24, 20:46
Medlem
Kronofogden kan ta alla pengar.Har du dem i bankfack så kan de borra upp bankfacket.
Om du är skyldig pengar till staten så får du inte ditt skadestånd.
Citera
2015-08-24, 20:48
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
En kommentar på det bara?! Ser dock inte hur många vänner han har.

Det går att ställa in så att man döljer vilka vänner man har, allt går att dölja i princip.

Verkar väl inte vara en svärmorsdröm direkt.
Enligt andra inlägg verkar polisen titta till honom då och då.
Hotell Gripen verkar han också vara bekant med.
Citera
2015-08-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Den där hör man konstant av folk som inte vill ha fängelser alls. Ut med krimfolket igen, dom hade bara en svår uppväxt.

Det ni missar är att flertalet svåra brott begås av redan kända människor. Och om NI inte envisades om att dom blixtfort skulle ut igen - så hade dom inte begått brottet. Ser du vart jag går med den här tankegången?

Sverige behöver en variant av three strikes, och nu. Idag får du rabatt om du begår massa brott. I min värld hade det nog faktiskt varit tvärtom.
Ge dem rabatt första gången. Lägg på rabatten andra gången. Lås in dem och kasta nyckeln tredje gången...
Citera
2015-08-24, 20:50
Medlem
Citat:
J*mm*e H*ns Sjöl*nder
i, i, a, a

Det där är ingen Övertorneåbo vad jag vet och om han har nån anknytning är det att han tillfälligt bott där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in