Citat:
Ursprungligen postat av
trille
Hahahahaaaa!Vilken rolig inställning!Att jämfõra RW med Shakespeare....🐒
Haha, ja tala om överdrifter !
Citat:
Ursprungligen postat av
Arkhamist
Kartan och terrängen stämmer inte överens och då tar man beslutet att följa kartan. Det är terrängen det måste vara fel på, verkligheten som inte stämmer. Och så börjar letandet efter svepskäl och undanflykter.
Jo, det ligger mycket i detta, RW kan ju ha haft multipla lunginflammationer och det försvagat kroppen så mycket att det inte fungerade längre. Hela innebörden med HIV är ju att immunförsvaret är försvagat. Och därför får vanliga infektioner snabbt fäste.
Citat:
Ursprungligen postat av
Deadwood
Hej!
Anestesisjuksköterska här. Fläckarna på bröstet är efter EKG-lappar som suttit flera dgr. Mkt vanligt att pat som han behandlas med kortison som gör huden väldigt skör. Fläcken på näsan ser ut som klassisk nekros efter tejpning av sond (skör hud av samma anledning som innan). jag har vårdat många HIV- och AIDS-pat och dessa fläckar stämmer inte med AIDS. På hö sida om halsen sitter hans CVK. Det plåstret är alltid skabbigt av ngn anledning hur mkt man än byter det.
Såklart att fläckarna kan ju bero på att man har stuckit honom med kanyler, vilket tydligen har varit nödvändigt. Så fläckarna kan ha annat ursprung än Karposis Sarkom. Bromsmediciner emot HIV fungerar ej alltid till fullo utan AIDS bryter igenom ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bdonk
Han bodde i lägenheten i 35 år och för 35 år sedan var priserna på bostadsrätter inte höga alls. Sedan dess har priserna dubblerats många gånger om och jag skulle bli väldigt förvånad om han ens betalade mer än en miljon för den lägenheten när han köpte den, i början av åttiotalet.
Såvitt jag kan komma ihåg så på 1980-talet så var utbudet av bostadsrätter mycket smalt på den tiden. Det fanns ingen marknad för dem på den tiden. Möjligen att lägenheterna gick i arv istället. Det fina folket bodde mycket hellre i villor. Utom förstås bostadsrätterna på Strandvägen, Östermalm. I övrigt så var innerstaden mest full av hyresrätter. Kan tänka mig att RW nog inte gav mer än 100 000 kr för sin lägenhet då. Bonusen med att köpa lägenheten var att avgiften/hyran var lägre, han kan ju också ha haft inneboende. Eftersom han var kulturkommunist så har jag för mig att han gick på typ A-Kassa en längre tid. Siffran 100 000 kr kommer ifrån att jag har några vänner som ägde liknande lägenheter på den tiden (*) Lönerna för vanliga jobb var då bara på runt 3700-5000 kr/mån efter skatt. Något lån tror jag knappt att han var tillräckligt kreditvärdig för då, bankerna lånade inte ut så mycket på en skådespelarlön, som dessutom var antagligen ganska ojämn. Och dessutom bara en låntagare. Nej banken skulle ha nekat.
Möjligt att RW fick lägenheten som ett arv, det vet jag ju inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
skipper
Vilka bostadsrätter kostade en miljon på 80-talet? Ytterst få om ens någon. Då var det i princip bara Riksbyggen och dyra lyor kostade över trehundratusen, 300000....
Strandvägen, Östermalm fanns det lägenheter som kunde kosta en miljon, men de annonserades knappt heller ut, Det var ju mest ambassader och liknande verksamhet som var intresserade av dessa
(*) I slutet av 1980-talet hade Kjell Olof Feldts skatteförändringar gjort det billigare skattemässigt att renovera äldre hus (dessförrinnan var det i regel billigare att bygga nytt). Så då började det bli ett uppsving genom att hyresgästerna kunde bilda BRFs och därmed köpa loss fastigheten. Så många BRFs bildades då. Men standarden på innerstadslägenheterna var då dålig, dragiga fönster, dåliga stammar mm.