2017-11-18, 22:15
Medlem
Dr.Katis avatar
Tänk om det vore en 50-60 heterosexuell man som gillade att bö... sexa med 15-18 åriga flickebarn, skulle denne bli lika hyllad som pederasten RW då?

"Han har gått i fronten för kärlek alla dessa år", Lisa "Donna Versace look a like" Ekdahl!

Fy fan... "sick19"
Citera
2017-11-18, 22:15
Medlem
Jag har hört både ris och ros om hans uppträdande. Trevlig, generös med att lämna plats åt andra i såväl jobb som sociala tillställningar. All around cool snubbe enligt vissa.
Andra vittnar om att han kunde bli kort och spänd i ton och blick om något inte passade, om han inte befann sig i hemtamt element. På sin vakt om han inte kände till folket kring sig.

Han var väl i stort lika trevlig, svinig och mångfacetterad som de flesta av oss andra antar jag.
Citera
2017-11-18, 22:19
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har hört både ris och ros om hans uppträdande. Trevlig, generös med att lämna plats åt andra i såväl jobb som sociala tillställningar. All around cool snubbe enligt vissa.
Andra vittnar om att han kunde bli kort och spänd i ton och blick om något inte passade, om han inte befann sig i hemtamt element. På sin vakt om han inte kände till folket kring sig.

Han var väl i stort lika trevlig, svinig och mångfacetterad som de flesta av oss andra antar jag.
Fast jävligt bögig och pederastig.
Citera
2017-11-18, 22:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Han var inte narcissist, men han gillade att få bekräftelse.

Han verkade trevlig, men han hade en slemmig utstrålning, hans leende påminde om John Travoltas.
Jag ställer diagnosen narcissist. Varför ska man in i det sista visa upp sin bild där det tydligt syns att han vanvårdat sig på flera sätt. Har man en lungsjukdom ska man inte röka och dricka en massa sprit. Dessutom tror jag att han ville visa alla sina älskare att han är döende i AIDS som hämnd. Varför skulle man annars tvinga svenska folket att se den vidriga bilden då man inte kunde värja sig. Sen kan jag undra hur folk vet att han var så trevlig här? Har dom haft umgänge på nåt vis eller hur vet man?
Citera
2017-11-18, 22:31
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Många verkar ju tycka att snubben var trevlig och soft.
Stämmer säkert men tyvärr har jag svårt för såna pederaster som RW.
Han har garanterat traumatiserat ett antal unga killar och smittat ett ännu större antal med skjukdomar.
Som lidande av allvarlig homofobi kommer i alla fall inte jag ställa upp på nån hyllning av bögen.

I dessa tider är det svårt att hitta en enda tv-kändis utan lik i garderoben, men Wolff fick tydligen "carte blanche" pga att han är homo. Att hänga ut en homosexuell person är inte politiskt korrekt samma sak gäller invandrare. Timmellarna, Kronér, Örjan Ramberg mfl är vita heterosexuella män, dessa är det fritt fram för att kasta till vargarna.
Citera
2017-11-18, 22:39
Medlem
quisolemnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det ryktas att Wolff hade ett förhållande i ungdomen med François Hollande, sedermera Frankrikes president, tillika garderobs-bisexuell (som också införde samkönade äktenskap i Frankrike). Affären ska ha ägt rum någon gång under 1970-talet i Paris vilda studentliv.

https://sv-se.facebook.com/rikard.wolff/posts/570220763012122

För några år sedan fick Rikard Frankrikes förnämsta statsorden Hederslegionen av president Hollande, officiellt för sina tolkningar av franska chansonartister som Piaf och Barbara:

http://www.institutfrancais-suede.com/rikard-wolff-utnaemns-till-riddare-av-hederslegionen/?lang=sv

Inofficiellt sägs att Wolff fick utmärkelsen av ett helt annat skäl, nämligen mot ett absolut tystnadslöfte om affären med Hollande. Mona Sahlin, som stod både Wolff och Hollande nära, sägs ha agerat medlare i dealen (och Mona om någon borde ju veta hur känsliga sexuella avvikelser och snedsteg är för karriärpolitiker ).

WTF!!?? Bästa skvallret i tråden om det nu är sant, en sensation i sånt fall.
Citera
2017-11-18, 22:43
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag ställer diagnosen narcissist. Varför ska man in i det sista visa upp sin bild där det tydligt syns att han vanvårdat sig på flera sätt. Har man en lungsjukdom ska man inte röka och dricka en massa sprit. Dessutom tror jag att han ville visa alla sina älskare att han är döende i AIDS som hämnd. Varför skulle man annars tvinga svenska folket att se den vidriga bilden då man inte kunde värja sig. Sen kan jag undra hur folk vet att han var så trevlig här? Har dom haft umgänge på nåt vis eller hur vet man?

Tycker att narcissister är mer aggressiva i sin framtoning, som narcissisten M. Timell som är en typisk egoist, besserwisser, beräknande, arrogant, nedsättande, tar sig friheter, känner sig berättigad, har offermentalitet.

Nu kände inte jag Wolff annat än från tv, men han verkade inte alls arrogant, speciellt självcentrerad eller nedsättande emot andra, snarare lyssnande och ödmjuk. Dock gillade han att få bekräftelse, vilket är vanligt bland skådisar. Hans "svåger" däremot är självcentrering personifierad.

Sen kan det ju vara så att Wolff visade upp en fasad där han spelade den ödmjuke (skådespelare som han var)
Citera
2017-11-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Hahahahaaaa!Vilken rolig inställning!Att jämfõra RW med Shakespeare....🐒

Haha, ja tala om överdrifter !

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Kartan och terrängen stämmer inte överens och då tar man beslutet att följa kartan. Det är terrängen det måste vara fel på, verkligheten som inte stämmer. Och så börjar letandet efter svepskäl och undanflykter.

Jo, det ligger mycket i detta, RW kan ju ha haft multipla lunginflammationer och det försvagat kroppen så mycket att det inte fungerade längre. Hela innebörden med HIV är ju att immunförsvaret är försvagat. Och därför får vanliga infektioner snabbt fäste.

Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Hej!
Anestesisjuksköterska här. Fläckarna på bröstet är efter EKG-lappar som suttit flera dgr. Mkt vanligt att pat som han behandlas med kortison som gör huden väldigt skör. Fläcken på näsan ser ut som klassisk nekros efter tejpning av sond (skör hud av samma anledning som innan). jag har vårdat många HIV- och AIDS-pat och dessa fläckar stämmer inte med AIDS. På hö sida om halsen sitter hans CVK. Det plåstret är alltid skabbigt av ngn anledning hur mkt man än byter det.

Såklart att fläckarna kan ju bero på att man har stuckit honom med kanyler, vilket tydligen har varit nödvändigt. Så fläckarna kan ha annat ursprung än Karposis Sarkom. Bromsmediciner emot HIV fungerar ej alltid till fullo utan AIDS bryter igenom ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Han bodde i lägenheten i 35 år och för 35 år sedan var priserna på bostadsrätter inte höga alls. Sedan dess har priserna dubblerats många gånger om och jag skulle bli väldigt förvånad om han ens betalade mer än en miljon för den lägenheten när han köpte den, i början av åttiotalet.

Såvitt jag kan komma ihåg så på 1980-talet så var utbudet av bostadsrätter mycket smalt på den tiden. Det fanns ingen marknad för dem på den tiden. Möjligen att lägenheterna gick i arv istället. Det fina folket bodde mycket hellre i villor. Utom förstås bostadsrätterna på Strandvägen, Östermalm. I övrigt så var innerstaden mest full av hyresrätter. Kan tänka mig att RW nog inte gav mer än 100 000 kr för sin lägenhet då. Bonusen med att köpa lägenheten var att avgiften/hyran var lägre, han kan ju också ha haft inneboende. Eftersom han var kulturkommunist så har jag för mig att han gick på typ A-Kassa en längre tid. Siffran 100 000 kr kommer ifrån att jag har några vänner som ägde liknande lägenheter på den tiden (*) Lönerna för vanliga jobb var då bara på runt 3700-5000 kr/mån efter skatt. Något lån tror jag knappt att han var tillräckligt kreditvärdig för då, bankerna lånade inte ut så mycket på en skådespelarlön, som dessutom var antagligen ganska ojämn. Och dessutom bara en låntagare. Nej banken skulle ha nekat.

Möjligt att RW fick lägenheten som ett arv, det vet jag ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Vilka bostadsrätter kostade en miljon på 80-talet? Ytterst få om ens någon. Då var det i princip bara Riksbyggen och dyra lyor kostade över trehundratusen, 300000....

Strandvägen, Östermalm fanns det lägenheter som kunde kosta en miljon, men de annonserades knappt heller ut, Det var ju mest ambassader och liknande verksamhet som var intresserade av dessa

(*) I slutet av 1980-talet hade Kjell Olof Feldts skatteförändringar gjort det billigare skattemässigt att renovera äldre hus (dessförrinnan var det i regel billigare att bygga nytt). Så då började det bli ett uppsving genom att hyresgästerna kunde bilda BRFs och därmed köpa loss fastigheten. Så många BRFs bildades då. Men standarden på innerstadslägenheterna var då dålig, dragiga fönster, dåliga stammar mm.
Citera
2017-11-19, 00:36
Medlem
outback4s avatar
Har Jan Guillou lämnat nån kondoleans till pederasten Wolff?
Citera
2017-11-19, 00:39
Medlem
LucioFontanas avatar
För övrigt är det ju sjukt hur mycket folk är intresserade uttöjda rövhål, kärlek till ungdomar, homosex och annat som inte riktigt hör hit? Kanske ska ta samtal med edra nära o kära för att komma ut och erkänna ert riktiga jag istället för att kasta skit på dem, som är som de är, står upp för det och lever ett riktigt liv istället för era löjliga förljugna skitliv.
Citera
2017-11-19, 00:41
Medlem
Läste i ratsit att Rikard bodde på Norra Mälarstrand i en bostadsrätt med en 99-årig dam. Vem är hon, Gunvor Nancy Marianne Lund?
Citera
2017-11-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008

Njaa, jag tycker att han var egocentriker, precis som de flesta skådisar och b-kändisar. De lever på folks och medias uppmärksamhet. Tänk på damerna Wahlgrens. Vad kan Bianca? Hon kan synas och höras, inget vettigt övrigt. Det är deras leverbröd. De vill bli sedda, hörda och upskattade och tjäna pengar på det. Rikard sa själv i någon intervju (kanske var det hos Lotta i radion) att han kunde inte täka sig något annat yrke som skådis och sångare. Så fick det bli så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in