2017-11-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det är väl knappast normalt att dö med slangar och lungmaskiner vid 59 års ålder? Klart han har rökt och betett sig. Bara för att han är kändis ser jag inte upp till honom som du gör. Patetiskt att skaffa barn när han visste vilken storkonsument han var av sprit och tobak. Unga pojkar var också en last.

Män som är tillsammans med yngre kvinnor är väl också en last då antar jag?

Fruktansvärt respektlösa kommentarer här inne.

Oavsett vad man tycker om någon bör man visa respekt under vissa omständigheter.

Respektlös är en förbannat stor last i mina ögon.
Citera
2017-11-17, 21:29
Medlem
Stackars hans dotter...bara 12 år...
Citera
2017-11-17, 21:36
Medlem
crawlys avatar
[quote=conradcox|62366452]
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Nej, det är en biverkning av rökning. Homosexualiteten hade ingenting med hans död att göra.[/QU

Var han homosexuell? Jag trodde han var bus hetero med sin grova bas skorriga röst. Trodde mest homos hade ljust pipig flickröst som Jonas Gardell. Hm? Ja, man lär sig alltid något nytt.

Jupp, han var öppet homosexuell, och även på den tiden som detta ansågs kontroversiellt. Dock kändes det aldrig som detta definierade honom.
Citera
2017-11-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Min mamma hade det - till följd av att ha rökt 40-60 cig om dagen. Vidrig sjukdom - du kvävs till döds.
Han hade kol också
Citera
2017-11-17, 21:44
Avstängd
En medelmåttig skådespelare och allmänt skum typ som gillade småpojkar.
Citera
2017-11-17, 21:49
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
En pot extrafläck sarkom på kranen
https://www.hant.se/wp-content/uploads/2017/11/wolff-1200x629.png
Det på tuttarna skulle kunna vara fula åldersfläckar också

"010 drabbas han av gulsot, lungemfysem, astma, separerar från sin pojkvän"

Klassas separering ifrån pojkvänner som den yttersta opportunistiska infektionen?, jag tror det.
Dom övriga vet jag inte om dom är lika opportuna?

Hej!
Anestesisjuksköterska här. Fläckarna på bröstet är efter EKG-lappar som suttit flera dgr. Mkt vanligt att pat som han behandlas med kortison som gör huden väldigt skör. Fläcken på näsan ser ut som klassisk nekros efter tejpning av sond (skör hud av samma anledning som innan). jag har vårdat många HIV- och AIDS-pat och dessa fläckar stämmer inte med AIDS. På hö sida om halsen sitter hans CVK. Det plåstret är alltid skabbigt av ngn anledning hur mkt man än byter det.
Citera
2017-11-17, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Sålde sin bostadsrätt för nån månad sen för 12-13 miljoner, så rik var han. Polaren såg när han tog ut pengar från bankomaten och gav en tusenlapp till zigenerskan som sitter vid COOP zinken.
Så handlar en person som vet att han ska dö.

Apropå AIDS.
Citera
2017-11-17, 21:56
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Måste också hålla med. Folkkär var han väl aldrig. Däremot verkade han vara genuint godhjärtad, sympatisk och väldigt artig i alla sina framträdanden.

Det är fan sjukt att läsa alla elaka kommentarer mot någon som aldrig verkar varit elak själv. Att han var bög var väl inget han direkt skyltade med heller.

Tack och lov för det. Våra så kallade folkkära underhållare verkar vara fullt upptagna med att rädda sitt goda namn numera. Rikard Wolff var så långt ifrån ett självutnämnt geni man kan komma och även om han framstod som arrogant och obstinat ibland skulle han aldrig sätta sig i maktposition för att förnedra någon annan. Jag kände honom inte personligen men jag uppfattade honom som en ödmjuk man privat och total narcissist på scen
Citera
2017-11-17, 22:01
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Tack och lov för det. Våra så kallade folkkära underhållare verkar vara fullt upptagna med att rädda sitt goda namn numera. Rikard Wolff var så långt ifrån ett självutnämnt geni man kan komma och även om han framstod som arrogant och obstinat ibland skulle han aldrig sätta sig i maktposition för att förnedra någon annan. Jag kände honom inte personligen men jag uppfattade honom som en ödmjuk man privat och total narcissist på scen
Han låg väl rätt i tiden helt enkelt. Han "slog igenom" i en tid när det var rätt att vara bög och han lyckades hitta en profil av lite mystisk (Änglagård) och samtidigt djupsinnig. Stor skådespelare/sångare/estradör, det vet jag inte...
Snarare en PK-människa i takt med tiden. Om inte Gardell/Levengood banat vägen tror jag inte att han hade lyckats.
Citera
2017-11-17, 22:06
Medlem
Tandkolls avatar
Sett han mycket runt Zinkensdamm genom åren, han bodde i krokarna. Han har senaste åren sett så sjukt sliten ut. Jag trodde mest att han krökade för mycket, visste inte att han var sjuk. Även om detta är FB och de vanliga HIV och Bög-grejerna kommer att hagla så tycker jag att han verkade vara en ganska bra människa och pappa av de intryck jag har fått. Folk dör och det kan jag leva med, men sjukt jobbigt för hans dotter, hoppas att hon var så mentalt förberedd som man nu kan vara i den åldern.
Citera
2017-11-17, 22:09
Medlem
Zoom008s avatar
Jag har alltid känt lite peddovibbar då han sökte ungdomar och helst "söta" killar. Han har i alla fall samma utslag som folk med AIDS på den sista bilden. I dag är det ju sex och övergrepp överallt så varför skulle han vara finare än alla andra skitstövlar. Tror nästa bomb blir batikhäxorna när det uppdagas. Har inget emot RW men inte heller sett honom som någon unik stjärna. Rösten har skapats av cigaretter och whisky.
Citera
2017-11-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook

Fast, jag är ganska ung och vet inte hur han var under 80-90 talet. Folk brukar ju ändra sig när de får en dödsdom som kallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in