2006-08-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
En serie som gick i Sommarmorgon i början av 80-talet som jag inte kommer ihåg titeln på:
En familj ska ut och flyga och råkar få i sig en dryck som gör dom små, har för mig att dom landar på en ö där dom får kämpa mot alla djur(Fastnar i spindelväv osv). Tror också dom kom hem och fick stora problem med sin/en katt.

Nån som kommer ihåg?

Yup, definitivt. Men jag minns fan inte vad den hette.

/KT
Citera
2006-08-02, 22:56
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
En serie som gick i Sommarmorgon i början av 80-talet som jag inte kommer ihåg titeln på:
En familj ska ut och flyga och råkar få i sig en dryck som gör dom små, har för mig att dom landar på en ö där dom får kämpa mot alla djur(Fastnar i spindelväv osv). Tror också dom kom hem och fick stora problem med sin/en katt.

Nån som kommer ihåg?
The Minikins
Citera
2006-08-03, 01:07
Medlem
bill claytons avatar
Kommer ni ihåg?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaparen
Fanns ett program med en skåning som satt i ett ägg eller nåt liknande.
Åke Arenhill????
Kan det ha hetat "Trot om ni vill"?

Nu minns jag! I varje program så visades ett inslag med en uppfinning som man fick gissa om det var sant eller falskt ha ha.

Minns någon Disco Magic? Gick på tv runt 79-80 med folk som dansade på ett disco, (ungefär som MTV:s grind från mitten på 90 talet). Kasst program men man skulle garva rått åt frisyrerna och kläderna om man såg det idag.

Tsarens kurir nämndes tidigare i tråden, visades omkring 78-80, den utspelades på slutet av 1800 talet, minns inte mycket av handlingen mer en att huvudpersonen gökade pilska damer för jämnan
(mycket upphetsande för mig som tioåring )

Deckare som jag minns var bla McCloud med Dennis Weaver,
och Baretta med Robert Blake.
Citera
2006-08-03, 01:48
Medlem
bill claytons avatar
Värsting från 70-talet

Är det någon som kommer ihåg ett svenskt barnprogram runt 74-75?
Det handlade om en kille i 8-10 årsåldern som bodde i en betongförort typ Tensta, och levde rövare, slog andra barn blodiga och medvetslösa, skolkade snattade etc.

Båda föräldrarna jobbade, inte så vanligt på 70 talet, och han fick klara sig bäst han kunde efter skolan. Han lagade mat åt sig själv bla värmde han en burk ravioli i en kastrull ha ha Helt sjukt att det har etsat sig fast i huvudet!

Det var ingen dokumentär men attans vad realistiskt det var för mig som 7 åring. I den åldern tyckte man att tonåringar var gigantiska jättar.

Jag minns hur chockad och paralyserade jag blev, den gjorde verkligen ett mycket starkt intryck på mig. Jag kunde inte begripa hur elak och fräck den här killen var ha ha ha. Hans liv var verkligen milsvid från min trygga tillvaro.

Snacka om socialrealism
Citera
2006-08-16, 17:23
Medlem
LastCaresss avatar
Nån som minns westernserien High Chaparall som gick på fyran under 90-talet ?
Huvudpersonen hette nåt i stil med Billy Blue (nej, jag talar inte om femmans program med töntarna fredrik och filip).
Citera
2006-08-16, 17:57
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Nån som minns westernserien The High Chaparall som gick på fyran under 90-talet?
Huvudpersonen hette nåt i stil med Billy Blue (nej, jag talar inte om femmans program med töntarna Fredrik och Filip).

Lätt att jag minns den serien! Älskade den. Såg den första gången på SVT's kanaler ettan eller tvåan.

Du har så rätt så. Billy Blue eller rätt o slät Blue. Sen var det hans Far Big John, farbror Buck, plast-mamman Victoria och hennes broder Manolito Montoya.

http://www.thehighchaparral.com/
Citera
2006-08-16, 18:22
Medlem
miriams avatar
Kommer ni i håg alla barnprogram vi fick se på 70-talet Doktor Krall Tårtan Ville Valle och Viktor Och Huset Silvercronas gåta.Snacka om vänstervridet men fan va man tyckte det var bra vi hade inte mycket att välja på eller hur?
Citera
2006-08-16, 18:26
Medlem
Bultmans avatar
Manolito var helt klart min favorit.
Citera
2006-08-16, 23:34
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Manolito var helt klart min favorit.

Han var nöjd så länge han hade en öl och kvinnligt sällskap.
Minns specielt en kommentar

"Better white a hot beer then no bear at all" Då han inte fick följa med Buck till Tuson
Citera
2006-08-17, 09:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Är det någon som kommer ihåg ett svenskt barnprogram runt 74-75?
Det handlade om en kille i 8-10 årsåldern som bodde i en betongförort typ Tensta, och levde rövare, slog andra barn blodiga och medvetslösa, skolkade snattade etc.

Båda föräldrarna jobbade, inte så vanligt på 70 talet, och han fick klara sig bäst han kunde efter skolan. Han lagade mat åt sig själv bla värmde han en burk ravioli i en kastrull ha ha Helt sjukt att det har etsat sig fast i huvudet!

Det var ingen dokumentär men attans vad realistiskt det var för mig som 7 åring. I den åldern tyckte man att tonåringar var gigantiska jättar.

Jag minns hur chockad och paralyserade jag blev, den gjorde verkligen ett mycket starkt intryck på mig. Jag kunde inte begripa hur elak och fräck den här killen var ha ha ha. Hans liv var verkligen milsvid från min trygga tillvaro.

Snacka om socialrealism
Har du kollat här ?
Citera
2006-08-17, 11:29
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Lifestyle Satelite Jukebox.

Twinkle sjöng Hello Hello hela lördagsnätterna.
Citera
2006-08-17, 11:57
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Lätt att jag minns den serien! Älskade den. Såg den första gången på SVT's kanaler ettan eller tvåan.

Du har så rätt så. Billy Blue eller rätt o slät Blue. Sen var det hans Far Big John, farbror Buck, plast-mamman Victoria och hennes broder Manolito Montoya.

http://www.thehighchaparral.com/

Jaaa! Tack ska du ha !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in