Citat:
Ursprungligen postat av deman
vart tog "den vita stenen" vägen från 70-80 talet?...den tyckte jag var bra när jag var liten...kommer fortfarande ihåg pianolåten och hur skådisarna såg ut och en hel del av handlingen

Mycket bra tv-serie det där, om Hampus (Farornas Konung) och Fia (Fideli). En episodguide finns på
http://hem.bredband.net/b140510/filmer/episodguider/den_vita_stenen.html
Själv saknar jag skådespelaren Håkan Serner, som spelade skomakaren Sivert Kolmodin i serien. Skomakaren ifråga var även styvfar till Hampus. Serner hade som skådespelare en ovanlig förmåga att kunna verka rolig och vemodig på en och samma gång.
Serner är också känd från andra tv-serier och långfilmer, t.ex. som kriminalpolisen Einar Rönn i Widerbergs "Mannen på taket".
Tyvärr tog han livet av sig 1984.
Vill minnas att Håkan Serner även hade ett barn-tv-program på 70-talet någon gång, där han satt i studion och läste ur någon bok. Är det någon som minns vad programmet hette, och vad han läste?
Jag vet att han har läst om Nalle Puh på tv, men det är inte Puh jag tänker på. Hmm, kan det vara "Det susar i säven"? Kan han ha gjort ännu fler tv-uppläsningar?