2007-01-13, 13:25
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
UR brukade sända dockfigurerna Nisse & Klara.

Nuförtiden tror jag barn har ett större utbud av barnprogram att titta på när de är hemma och sjuka. Jag fick som sagt nöja mig med Nisse & Klara och även något ungdomsprogram på engelska. Otextat givetvis eller om det var engelsk text. UR har utbildat mig.. tror programmet handlade om reportar av ngt slag.. de gjorde en tidning. Någon som minns?

Nisse o Klara e ju kult! Nisse påminner om Adam Alsing tycker jag....
Citera
2007-01-13, 13:30
Medlem
erikbes avatar
NIsse och Klara var riktigt jobbiga och fula. Har nog nåt klipp någonstans om någon trodde annat

Dörren

http://www.youtube.com/watch?v=tTXnO6rS8ks
Citera
2007-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Jag vill minnas ngt som gick på fyran som heter typ "Junior Fyran"
Någon som minns vilka som höl i det o vilka serier som visades?
Minns en vampyr som det alltid hände ngt med o som vaknade i sin kista i slutet.
Sen att Officer Gadget gick på torsdagar, o en brud som kunde typ förvandla sig til vatten

Det minns jag gick på sommarlovsprogramet. Var yngre då o tittade bort ibland

Junior fyran kommer jag ihåg. De sände ju en serie som hette "rädd för mörker", kunde vara rätt creepy ibland.

En annan serie de sände var The New Adventures of Speed Racer

Det var coolt! Vet inte om de sände Thunderbirds också, men det var underbart. Vilka minnen man har av det.
Citera
2007-01-14, 23:47
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
UR brukade sända dockfigurerna Nisse & Klara.

Nuförtiden tror jag barn har ett större utbud av barnprogram att titta på när de är hemma och sjuka. Jag fick som sagt nöja mig med Nisse & Klara och även något ungdomsprogram på engelska. Otextat givetvis eller om det var engelsk text. UR har utbildat mig.. tror programmet handlade om reportar av ngt slag.. de gjorde en tidning. Någon som minns?

Jag minns dem. Har ett avsnitt på VHS. Men förstod aldrig varför det sändes när barnen var i skolan :S Därav kunde man inte se det så ofta. När det gick var man ju ffs i skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Junior fyran kommer jag ihåg. De sände ju en serie som hette "rädd för mörker", kunde vara rätt creepy ibland.

En annan serie de sände var The New Adventures of Speed Racer

Det var coolt! Vet inte om de sände Thunderbirds också, men det var underbart. Vilka minnen man har av det.

tack för infon.
Minns med "rädd för mörkret" blev med lite skrämd av det.
"Thunderbirds" om jag minns rätt sändes det på helgerna.
Sen på torsdagar fanns "Officer Gadget" och fredager eller så "Alex Macc"
Citera
2007-01-28, 08:13
Medlem
erikbes avatar
http://www.youtube.com/watch?v=9lgn-tsV62w

Klipp med Ronny Jönsson från "Fredags-Exter" med Carin Hjulström

http://www.youtube.com/watch?v=vlA4EHT4r1s

Tipsextra från 1994
Citera
2007-01-28, 18:17
Medlem
Jim Divines avatar
God afton Sverige.

Roligaste humorprogrammet på länge, men "såklart" bara 2 säsonger.
Citera
2007-02-01, 18:41
Medlem
Walkers avatar
Gäster med Gäster-Tofsen

"Gäster med gäster" börjat väl bli ett rätt bortglömt program. I programmet fanns den s.k tofsen i vilken deltagarna skulle dra i när de inte klarade av charaden.

Min fråga är om någon kändis under programmets historia på 80-90-talet någonsin drog i tofsen och vad som i så fall hände??
Citera
2007-02-01, 19:49
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
"Gäster med gäster" börjat väl bli ett rätt bortglömt program. I programmet fanns den s.k tofsen i vilken deltagarna skulle dra i när de inte klarade av charaden.

Min fråga är om någon kändis under programmets historia på 80-90-talet någonsin drog i tofsen och vad som i så fall hände??

Det var nog många som drog Lennart Swahn i tofsen iaf
Citera
2007-02-08, 18:44
Medlem
erikbes avatar
Såg att dom sänder Myggan på barnkanalen nu
Citera
2007-02-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattis_
En serie om tyska ungdommar som bodde på en flodbåt? i tyskland. Minns inte så mycket av handlingen, bara båten där de bodde på. Även den här serien gick på sommarlovsmorgon.

Ovanstående är ju Spreepiraten, gick hela tiden och sen var man tvungen att se skiten på tysktimmarna.

Mitt bidrag är en barn/ungdomsserie från tidigt 90, från Australien tror jag, som hette "Round the Twist" och handlade om den (då enligt mig) ursnygge Peter Twist och hans syskon som flyttat till ett hus. Jag tror att det var övernaturliga inslag. Det som fastnat mest är introt, som i många andra fall. Någon som minns?
Citera
2007-02-12, 19:52
Medlem
erikbes avatar
På kurs med Kurt

Kroppen
Citera
2007-02-12, 21:03
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Kroppen

Haha! Jag älskade "Kroppen" när jag var liten. Skitkul att se introt igen.

Det som var knäckande är att jag minns jag tyckte Jan Bergquist var en riktig gubbe. När jag såg klippet nu tyckte jag plötsligt att han inte såg sååå gammal ut.

Var tvungen att kolla upp det. Han var 33 år! Två år äldre än jag själv är nu... Haha! Fy fan vad gammal man börjar bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in