2006-03-03, 13:49
Medlem
Cineastens avatar
Den finns eller fanns åtminstone att köpa på vhs förra året i de flesta välsorterade butiker. Jag har fö köpkassetten sen ett par år tillbaka.
Citera
2006-03-03, 14:51
Medlem
Nisches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneliner
36 sidor har ni avhandlat om bortglömda tv-program och det utan att nämna "Osynlige mannen", hur är det möjligt? Är det ingen mer som minns "Osynlige mannen", gick på tv i slutet av 70-talet. Mannen vart osynlig i något experiment och en vän till honom fixade en gummimask som såg ut exakt som honom, som han kunde ta av sig när han ville vara osynlig (ja kläderna var han också tvungen att kasta av sig), när han vart jagad av........hm, ja de som ville ta honom (minns inte så mycket, gick på dagis under seriens gång). Varför visas inte reprisen, det var ju en kanonserie (eh, ja den var det då i en 5-6 årings tycke, serien håller nog än idag )? Se länk!

http://www.imdb.com/title/tt0072515/

Ha, ha... Vilka specialeffekter! Kommer ihåg ett avsnitt när de var i "Stockholm" och bodde förstås på "Hotel Stockholm" . Han som spelade den osynlige skulle lämna dricks och överlämnade en bunt mynt till portiern som misslynt tittade i handen och sa "hounnndra oooöööeeere?" Hur fasen fastnar just sånt där i minnet?

Edit: Tydligen sker detta i Avsnitt 6: Barnard Wants Out. Sverige framställs som rena Sovjet-staten i det avsnittet för övrigt...
Citera
2006-03-03, 15:06
Medlem
Nisches avatar
Familjen Ashton (Family at War) från tidigt 70-tal minns väl alla men det kom någon annan långkörare till engelsk serie vid denna tid som jag TROR handlade om ett åkeriföretag. Nån som minns?
Citera
2006-03-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nische
Familjen Ashton (Family at War) från tidigt 70-tal minns väl alla men det kom någon annan långkörare till engelsk serie vid denna tid som jag TROR handlade om ett åkeriföretag. Nån som minns?
Arvingarna - "The Brothers", om familjen Hammond.
Citera
2006-03-03, 17:39
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Den finns eller fanns åtminstone att köpa på vhs förra året i de flesta välsorterade butiker. Jag har fö köpkassetten sen ett par år tillbaka.

Är det Hasse Alfredsson som är speaker på den med?
Citera
2006-03-03, 18:08
Medlem
carebears avatar
Ingen som nämnt den storslagna klassikern "Krigets Vindar"?
Robert Mitchum som Pug...
Kom väl i flera omgångar med lite olika (?) namn, eller...
Hur som helst var det en massa uniformer med.
Citera
2006-03-03, 18:11
Medlem
carebears avatar
Eller Kanal 5´s eftermiddagsprogram Growing Pains ( sv titel?)
Fyran hade ju Family Ties med Michael J Fox..
Citera
2006-03-03, 18:13
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nische

Självklart minns jag den! Och Arvingarna också.
Citera
2006-03-04, 01:24
Medlem
Nisches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Arvingarna - "The Brothers", om familjen Hammond.

Ja...Arvingarna!! "Helan går hos gamla fru Hammond" som Bosse Parnevik(?) sjöng, var det inte så?
Citera
2006-03-04, 04:36
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Nån som minns Super-Ted från söndagsmorgnarna? En gullig teddybjörn o hans prickiga robotkompis, som gjorde lite olika saker.

mmmm
Citera
2006-03-04, 10:31
Medlem
erikbes avatar
Super-Ted var väl med i "Sköna Söndag" om jag inte minns fel. En annan superhjälte var ju Dundermusen som visades i Bullen.

Är det någon som kommer ihåg den allra första omg av Bullen? Martin Timell satt ensam i ett rum som körde nån typ av tävling. En tecknad hund var inblandad om jag inte minns fel. Långt i från brevfilmer och klassliv
Citera
2006-03-04, 10:51
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har ni nämnt serien Lödder?

Betjänten Benson var rolig med sina dräpande kommentarer och ibland kunde man faktiskt tycka lite synd om Burt när han ställde till det för sig och sin familj med sina lögner

Visst var det väl så att det var den första såpan, Soap och låg till grund för den genren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in