2006-02-16, 21:28
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåfisk
Det fanns ett kortare (barn)program där en kille höll på att pyssla och bygga små grejer. Men det var filmat uppifrån, och man såg bara händerna och skrivbordet.

Jag kommer också ihåg killen på ett lager eller någonting, som på lunchrasten hällde ut ett antal filmjölkspaket i en form, och målade med sylt eller någonting däri.

Någon som vet vilka jag menar?

Jag minns inte titeln på den första serien, men att det är en dansk produktion vet jag.

Killen som pysslar med filmjölken heter mycket riktigt Johan Hagelbäck.
Citera
2006-02-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
He he, de gamla programledarnas karriärer har visst gått åt olika håll; en blev känd programledare, därefter höjdare på Skandia och är idag chef på något som heter Rättvisemärkt. Inte illa. Den andra hyllad Dramatenskådis. Inte heller illa. Den tredje gör barnprogram som handlar om avföring.... Men han har säkert betydligt roligare på jobbet än de andra två...

Johan är med i:

Hem till Midgård
Dr Mugg
Kött på Benen (där han är producent, manus mm)

Så helt misslyckad är han inte...
Citera
2006-02-17, 00:12
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
Dagens Visa
Sämsta barnprogrammet någonsin. Hatade det. Fula jävla ungar som ska försöka sjunga någon visa de inte ens kan speciellt bra

Jag håller med. Jävla skittprogram. Det ända som var bra med programet var då man fick se porslins-ankan i slutet som var där om man hade tur. Not a big deal but me de jävla sångarna så.. Haha säkert många därifrån som fick bra omdöme som sökte till Idol när de blev äldre

Citat:
Ursprungligen postat av Blåfisk
Det fanns ett kortare (barn)program där en kille höll på att pyssla och bygga små grejer. Men det var filmat uppifrån, och man såg bara händerna och skrivbordet.

Minns det med. Lade märke när jag såg det för ngt år sedan att han hade en dittritad klocka på armen. I slutet så spelades allt fort tillbaka så han plockade ner saken igen o "klippte" tillbax
Citera
2006-02-17, 10:52
Medlem
erikbes avatar
Om jag säger "Om du har ett äpple vill du dela det med mig?..."

Någon som minns vad programmet hette?
Citera
2006-02-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Om jag säger "Om du har ett äpple vill du dela det med mig?..."

Någon som minns vad programmet hette?
Häjkån bäjkån, kanske??!!
Citera
2006-02-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Johan är med i:

Hem till Midgård
Dr Mugg
Kött på Benen (där han är producent, manus mm)

Så helt misslyckad är han inte...
Nä, jag tycker inte heller att han är misslyckad om jag ska vara ärlig. Det är faktiskt coolt att alla inte vill vara fiiiiiiiina Dramatenskådisar som spelar pjäser som flertalet människor inte har någon behållning av. Överhuvudtaget tycker jag att folk som gör barnprogram och skriver barnböcker förtjänar mer credit. Dessutom gillar jag Dr Mugg.
Citera
2006-02-17, 11:07
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Häjkån bäjkån, kanske??!!

Programmet sändes i mitten på 80-talet. Häjkån var väl ett radioprogram?
Citera
2006-02-17, 11:25
Medlem
Kuggarns avatar
Bulleribock, Löjliga familjerna, Dagar med Knubbe, Du måste förstå att jag älskar Fantomen...
Citera
2006-02-17, 13:26
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildozer
Är det inte den fantastiska serien "Hardcastle & Mc Cormack" Du menar?
Dom körde runt i en röd sportbil.
Jävligt bortglömd serie iaf.

http://www.hollywoodmoments.com/eBayScans/2001/hardcastleandmccormack2605.jpg
Nej, inte den. Sonen är krulligare och har alltid 3-delad kostym. Tror han kanske är advokat o inte deckare. Kan även gälla pappan när jag tänker efter... O de heter nåt med fox.
Citera
2006-02-17, 13:35
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Nej, inte den. Sonen är krulligare och har alltid 3-delad kostym. Tror han kanske är advokat o inte deckare. Kan även gälla pappan när jag tänker efter... O de heter nåt med fox.

Got it... Satt långt inne dock. Serien hette Crazy like a fox.
Citera
2006-02-17, 13:45
Medlem
erikbes avatar
Visste ni att...

Vanna Rosenberg är med i "Du måste förstå att jag älskar fantomen", hon är typ fem-sex år där
Citera
2006-02-17, 13:45
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Klistra gärna!

Någon som minns sportprogrammet "Pep-talk"?
Har googlat fram att den gick 1986-87 och att någon vid namn Börje Peratt låg bakom serien. Han låg även bakom kampanjen "A Non Smoking Generation"

Jag minns vinjetten lite vagt

Hittade en bild på en tablå där programmet fanns med
http://www.jkkonsult.se/nostalgi/tv/PepTalk_SVT2fre26okt_RiRTV-84.jpg

Glädjehuset låter som ett tidigt Big Brother!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in