2006-02-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Du borde va född i början av sjuttiotalet kanske för mellan 72-77 gick det en serie med brandbilar o katter i träd :P
http://www.imdb.com/title/tt0068067/
Kan det vara den? "Emegency"?
Hette inte serien Lamet går när den gick på SVT (ja, jag vet, det fanns inget annat då)?
Citera
2006-02-14, 13:56
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Någon som minns det fantastiska programmet Kafé Korrekt, från TV4:s barndom? Två manliga programledare med titlarna "officient" respektive "kamrat" som var iklädda uniformsliknande kläder intervjuade (eller förhörde, som de själva kallade det) diverse kändisar i en lätt facistoid anda.

Har tyvärr inte lyckats hitta något om det på nätet annat än i en lista över gamla TV-program på Wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_program_i_TV4) samt att det tycks ha visats något i ett minnesprogram i TV4 (http://tv4.se/411134.html)

Jag såg det jubileumsprogrammet, har du inga fler TV4-program som sändes i kanalens begynnelse?

Hans Holmér hade väl ett eget program och sen fanns ju

"Jakten på den röda rubinen"
"Cluedo"
"Destination Nordsjön"
"Z-TV"
"En fyra för tre"
"Rena rama Rolf"
Citera
2006-02-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag såg det jubileumsprogrammet, har du inga fler TV4-program som sändes i kanalens begynnelse?
Näe, jag har nog förträngt det, även om jag tillhör dem som varit med från kanalens födelse. Jag minns ju TV4:s premiärkväll. Allt var såå uselt och tidningarna var inte nådiga i sin kritik dagen efter (vilket i och för sig kan ha berott på att det då fortfarande var post-DDR-Sverige och vänstervridet folk tyckte reklam-TV var farligt). Kafé Korrekt är det enda som lämnat något bestående minne eftersom det var så fullständigt politiskt inkorrekt. Och så hade de en bild på Edvard Persson i studion, vilket jag tyckte var enormt trevligt...
Citera
2006-02-14, 15:06
Medlem
erikbes avatar
Tidiga 70-talister, hjälp mig

Jag söker två barnprogram, jag kan ha drömt

1. Gösta Ekman och någon tjej bland massa färgglad rekvisita

2. Far och son Harrysson (John och Peter) tillsammans
Citera
2006-02-14, 15:48
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tidiga 70-talister, hjälp mig

Jag söker två barnprogram, jag kan ha drömt

1. Gösta Ekman och någon tjej bland massa färgglad rekvisita

2. Far och son Harrysson (John och Peter) tillsammans

På A svarar vi Mumlan och på B vet vi inte...

Har en egen efterlysning: Polisserie med John Harrysson och Tor Isedal... Minns någon vad den hette?

En annan sköning: Polisen som aldrig tog semester med Stefan Ljungqvist som konstapel Evald Larsson. Minns ni den?
Citera
2006-02-14, 15:52
Medlem
Truxas avatar
Här är ett riktigt hopplöst barnprogram från 60 70-talet:

Pellepennan och Suddegumman. Jag hatade det!
Citera
2006-02-14, 16:08
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Har en egen efterlysning: Polisserie med John Harrysson och Tor Isedal... Minns någon vad den hette?

Den hette "Spanarna". Har ett avsnitt på dvd faktiskt. Deckarserie med glimten i ögat. Lars-Erik Berenett spelar skurken. Minnenas Television sände avsnittet för några år sedan
Citera
2006-02-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
En annan sköning: Polisen som aldrig tog semester med Stefan Ljungqvist som konstapel Evald Larsson. Minns ni den?
Det var väl serien filmer som började med "Polisen som vägrade svara" (http://www.imdb.com/find?q=Polisen%20som%20v%E4grade%20svara%20;s=all) . Utmärkt serie.
Citera
2006-02-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Här är ett riktigt hopplöst barnprogram från 60 70-talet:

Pellepennan och Suddegumman. Jag hatade det!
Blääääääh. Politiskt korrekt barnprogram med 1970-talets pedagogik. Handlade om jag inte missminner mig om barnarbete på Sri Lanka och andra saker som alla under tio behöver veta för att förstöra deras barndom.
Citera
2006-02-14, 16:31
Medlem
Edit: jag var ute och cyklade här.
Citera
2006-02-14, 16:46
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Blääääääh. Politiskt korrekt barnprogram med 1970-talets pedagogik. Handlade om jag inte missminner mig om barnarbete på Sri Lanka och andra saker som alla under tio behöver veta för att förstöra deras barndom.

Nej! Det var ju bra. Lite pedagogisk geografi sådär. Man fick sitta och lista ut vad Pellepennan skulle rita... Det var ju nästan lika kul som att vara först bland syskonen med att säga vilket namn som höll på att skrivas under de olika ungarna på Fem myror är fler än fyra elefanter.
Citera
2006-02-14, 16:55
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Nej! Det var ju bra. Lite pedagogisk geografi sådär. Man fick sitta och lista ut vad Pellepennan skulle rita... Det var ju nästan lika kul som att vara först bland syskonen med att säga vilket namn som höll på att skrivas under de olika ungarna på Fem myror är fler än fyra elefanter.

Jag tycker att de flesta programmen från DDR-tiden var nyttiga. Hellre DDR-Sverige än USA-Sverige

M-A-G-N-U-S....MAGNUS

Sen var det ofta utländska namn som kvoterades in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in