2009-07-25, 16:36
Medlem
Enzymes avatar
Någon som minns en sunkig actionserie med Robban Aschberg i huvudrollen?
Tror den gick i TV3 för en massa år sedan och lades ned efter bara några avsnitt.

När Tv4 startade visa de en Sci Fi serie "War of the Worlds" som va ganska bra

Minns också med kärlek kortfilmen "En tuba i glas" om hur de på ett glasbruk gjorde en tuba som fungerade trots materialet. Sett den flera gånger så den gick nog ofta.
Citera
2009-07-25, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boored
frågar bara för även om vi nu hade svensk tv så kollade jag mest på annat lands tv på den tiden .... kan de tänkas vara BSG, Battlestar Galactica?, passar väl iaf till den tiden...

Nope , det var ingen av de kända serierna. Troligtvis en hyfsad B-produktion som SVT köpte in för en billig penning för att använda som bete för att locka ungdomar att titta på naturprogram.
Citera
2009-07-25, 17:23
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nouroz12
tjaa. Jag och mina bröder Såg på en Serie Väldigt mkt FÖr väldigt länge sen..
Det handlade om typ 2 eller 3 Killar kan de ha Varit och 1 eller 2 tjejer. dom Hade
typ Några special krafter. dom levlde på Medeltiden. Jag minns att den ena Killen Hade en Typ en sån här klubba sen på den var de en Kedja och längst ut på Kedjen en Stor Spik boll. Och när han typ Slog ner den I marken så skakade hela Marken.. något sånt. Och Den Andra han var typ Ledare. han var Mästare med Svärd typ, Och i Ett av Programmed Så minns jag att han Fick slåss Mot sig själv. och för att Kunna vinna Var han tvungen o komma på Något typ så var han tvungen o få en Uppenbarelse.?! Minns värkligen inte så bra. Dom hade En typ God feé eller fan det heter som Alltid kom med nyheter och sånt.

Det är allt jag minns Jag Vet att det är Väldigt dåligt Förklarat. men hoppas att någon där ute vet Vilken Serie jag snackar om!

The Mystic Knights Of Tir Na Nog?
http://www.youtube.com/watch?v=aGQY9ZJPnsg
Citera
2009-07-25, 17:32
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Någon som minns en sunkig actionserie med Robban Aschberg i huvudrollen?
Tror den gick i TV3 för en massa år sedan och lades ned efter bara några avsnitt.

När Tv4 startade visa de en Sci Fi serie "War of the Worlds" som va ganska bra

Minns också med kärlek kortfilmen "En tuba i glas" om hur de på ett glasbruk gjorde en tuba som fungerade trots materialet. Sett den flera gånger så den gick nog ofta.

Nordexpressen hette den med Aschberg.
http://www.imdb.com/title/tt0101156/

War Of The Worlds går på TV4 SCIENCE FICTION.
Citera
2009-07-26, 09:48
Medlem
Rudolf Andersson-Jörgen Darfeldt

Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Det var inte Edward jag syftade på utan en mörkhårig smal, lång kille med slickad sidbena. Såg ut som en tysk ss-soldat ungefär. Måste få fram vad han heter

Borde veta vad hans karaktär i Åshöjden heter men kommer inte på det

Lite sent att svara på nu kanske, men karakrären "Rudolf Andersson" i Åshöjden-serien spelas av en skådespelare vid namn Jörgen Darfeldt. Såg senast igår honom i en pytteroll i senaste Wallanderfilmen Kuriren. Undertecknad träffade för övrigt Darfeldt i slutet av maj i ett öltält i Malmö. Jag kände igen honom som en av min barndoms hjältar och gick fram och hälsade. Han var otroligt trevlig och tyckte det var kul att jag kände igen honom. Vi stod och pratade säkert en timme om Åshöjden och annat han gjort. Mycket sympatisk man! Han ser ju riktigt osympatisk ut i Åshöjden faktiskt och i några andra roller han gjort men i verkligheten var han verkligen en genomskön snubbe!
Citera
2009-07-26, 10:50
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag har ett svagt minne av nått som gick på tv förut som skulle vara lite halvläskigt, det enda jag minns är att det var en byggnadställning med i introt och vita skynken som fladdrade..tror jag iaf. Minnet kan ju spöka med en, kanske bara var i nått avsnitt det hände men har för mig det var i introt. En svensk serie var det iaf

Och sen var det nått barnprogram som utspelade sig i ett slott där det fanns en tavla på en gubbe som ibland rörde på ögonen, undrar också vad det var för något. Inte greveholm eller nått sånt utan måste vara 20 år tillbaka i tiden

Inte mycket att gå på kanske men jag minns bara dessa detaljer och vill veta vad det är för något

Edit: har sökt runt på nätet och känner mig ganska säker på att den första serien är "Stoft och Skugga" från 1988
Senast redigerad av Fyrkantig_boll 2009-07-26 kl. 11:06.
Citera
2009-07-26, 12:37
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroenen
Någon som kommer ihåg vad själva Sci-Fi serien hette ?
Jason of Star Command.
Citera
2009-07-26, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenius
Jason of Star Command.

Lysande , tackar så mycket för hjälpen. Sitter och tittar nu på Youtube och skrattar som fan åt skiten. Vilken nostalgi.
Citera
2009-07-28, 13:12
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Och sen var det nått barnprogram som utspelade sig i ett slott där det fanns en tavla på en gubbe som ibland rörde på ögonen, undrar också vad det var för något. Inte greveholm eller nått sånt utan måste vara 20 år tillbaka i tiden

Inte mycket att gå på kanske men jag minns bara dessa detaljer och vill veta vad det är för något

Kan det vara Toffelhjältarna?
http://www.youtube.com/watch?v=c8TWhOOGWjw
Citera
2009-07-28, 22:41
Medlem
dr.Albanens avatar
serien Klassliv som gick i Bullen,bruden i lila jacka me en sur smiley på ryggen hette la Millan i serien har jag för mig..va heter hon? nån som vet nåt om henne?
Senast redigerad av dr.Albanen 2009-07-28 kl. 22:46.
Citera
2009-07-29, 10:34
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Albanen
serien Klassliv som gick i Bullen,bruden i lila jacka me en sur smiley på ryggen hette la Millan i serien har jag för mig..va heter hon? nån som vet nåt om henne?

Är det hon med den korta lila jackan i introt?

http://www.youtube.com/watch?v=tViAnNLZRP8

Var det inte hon som blev med barn med Lasse (Kim Sulocki)? och som sen fick en egen spinoff när dom rymmer?
Citera
2009-07-29, 11:11
Medlem
dr.Albanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Är det hon med den korta lila jackan i introt?

http://www.youtube.com/watch?v=tViAnNLZRP8

Var det inte hon som blev med barn med Lasse (Kim Sulocki)? och som sen fick en egen spinoff när dom rymmer?

ah hon mena jag! undrar vad som hände me henne o va hon heter irl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in