2006-02-14, 17:16
Medlem
Braggs avatar
Apropaa Pelle Penna...kommer naan ihaag Simon? Hej paa er jag heter Simon...och saa ritade han saker, som jag tror blev levande....
Citera
2006-02-14, 18:00
Medlem
Ni bad om det...!

Med Bo Kaspers Orkester som husband i början på karriären.

Jonas Hallbergs röst kom in då och då som bister sändningsledare...
Citera
2006-02-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Någon som minns det fantastiska programmet Kafé Korrekt, från TV4:s barndom? Två manliga programledare med titlarna "officient" respektive "kamrat" som var iklädda uniformsliknande kläder intervjuade (eller förhörde, som de själva kallade det) diverse kändisar i en lätt facistoid anda.

Har tyvärr inte lyckats hitta något om det på nätet annat än i en lista över gamla TV-program på Wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_program_i_TV4) samt att det tycks ha visats något i ett minnesprogram i TV4 (http://tv4.se/411134.html)
Mikke Maksymenko och Göran ***** tog med sig detta program från radion till TV4.
Citera
2006-02-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Mikke Maksymenko och Göran ***** tog med sig detta program från radion till TV4.
Ja det första namnet låter bekant, det var nog han som titulerades "kamrat". Men vem var den andre? Har han visat sig offentligt sedan programserien gick?
Citera
2006-02-14, 18:16
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bragg
Apropaa Pelle Penna...kommer naan ihaag Simon? Hej paa er jag heter Simon...och saa ritade han saker, som jag tror blev levande....

Simon i ritlandet... soft kille.

Själv klämmer jag till med Äventyr i bukten (Danger bay) och Tecken till varandra. Den sista serien ett ett lysande exempel på hur snålt utbudet var... Barnprogram för döva som man ändå tittade på...
Citera
2006-02-14, 18:45
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Den hette "Spanarna". Har ett avsnitt på dvd faktiskt. Deckarserie med glimten i ögat. Lars-Erik Berenett spelar skurken. Minnenas Television sände avsnittet för några år sedan

Men var det en serie? Var det inte bara ett avsnitt, där dom utklädda till kvinnor snodde en röd cab?
Citera
2006-02-14, 18:50
Medlem
carebears avatar
Vad hette programmet där Magnus Uggla intervjuades och inte visste vad självdestruktiv betydde? Proggmysigt "musikprogram" med usel engelska från programledarna. (Har bara sett snuttar ska jag dock tillägga)
Citera
2006-02-14, 19:16
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag såg det jubileumsprogrammet, har du inga fler TV4-program som sändes i kanalens begynnelse?

Hans Holmér hade väl ett eget program och sen fanns ju

"Jakten på den röda rubinen"
"Cluedo"
"Destination Nordsjön"
"Z-TV"
"En fyra för tre"
"Rena rama Rolf"

Jakten på den röda rubinen minns jag. Var inte det en av många versioner av "sommar-bingolotto"? De såldes ju en sorts lott på sommaren, men till ett annats lekprogram istället..
Cluedo fann ju som brädspel oxå. Leddes väl av timell?
En fyra för tre är riktigt bra, har många av avsnitten kvar på VHS, Rena rama Rolf, var han lika bra. Fanns o ladda ner från nätet förr iaf
Citera
2006-02-14, 21:16
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Men var det en serie? Var det inte bara ett avsnitt, där dom utklädda till kvinnor snodde en röd cab?

Det var en serie, i vinjetten syns karaktärer (Bl.a en ung Kim Anderzon) som inte är med i det avsnitt som jag har
Citera
2006-02-14, 21:17
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Vad hette programmet där Magnus Uggla intervjuades och inte visste vad självdestruktiv betydde? Proggmysigt "musikprogram" med usel engelska från programledarna. (Har bara sett snuttar ska jag dock tillägga)

Det var inte "Måndagsbörsen"?
Citera
2006-02-14, 21:28
Medlem
Dejzans avatar
Någon som kommer en scifi serie som på svenska fick ett namn i stil med Uppdrag Jorden/Tellus. Lite Starship Troopers känsla. Gick på TV4 sent ngn kväll i veckan. Kan ha varit 8-10 år sedan.
Citera
2006-02-14, 23:21
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejzan
Någon som kommer en scifi serie som på svenska fick ett namn i stil med Uppdrag Jorden/Tellus. Lite Starship Troopers känsla. Gick på TV4 sent ngn kväll i veckan. Kan ha varit 8-10 år sedan.

Detta kanske kan stämma. Är inte helt säker då jag själv inte minns serien jätte starkt, kan det ha hetat "Slaget om tellus"? (Eng. Org.:Space: Above and Beyond)
*http://www.imdb.com/title/tt0112173/ <BR> *http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_Tellus
Skall ha sänts för ganska exakt 10-11 år sedan. Har jag rätt? Har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in