2006-02-23, 17:14
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Nöjesmaskinen har ju redan nämnts i tråden, men här finns ett trevligt litet klipp som jag tyckte var sååååå häftigt när det sändes.... Inte skämtet, men videon....

Edit: det här kanske var fel tråd egentligen, ingen har väl glömt Nöjesmaskinen??!!

Fy fan! Man önskar nästan att man var yngre, så att man inte kunde kopplas ihop med det där...
Citera
2006-02-23, 17:27
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag kommer ihåg ett barnprogram om en flicka som hade ett dockskåp som såg ut som huset hon bodde i. På nätterna brukade det komma en fågel som hette Dårfinken till henne. Han såg ut ungefär som Big Bird i Sesame Street och kunde trolla. Han gjorde så att flickan kunde styra vad som skulle hända i huset när hon lekte med dockskåpet. Kommer ni ihåg det programmet?

Var det inte i den man sjöng nånting om Månskugga, månskugga i signaturen?
Citera
2006-02-23, 17:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Det var före min tid, har inte ens hört talats om den tror jag. Fan, säga vad man vill om Staffan Westerberg, men slätstruken är han inte. Skulle vara intressant att få kolla runt lite i hans huvud. Göra en "Being Staffan Westerberg" of sorts.

Vore kul om SVT kunde sända hans alster i repris, eller slänga upp dem i Öppet Arkiv. Skulle vara intressant att se dem som vuxen.

Förlåt Off Topic man är inte han barnpsykolog eller nåt egentligen?

När jag var liten sa jag spökolog istället för pykolog....
Citera
2006-02-23, 17:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje
bättre upp

http://home.online.no/~groennsl/uhlenbusch/NeuesausUhlenbusch.mp3

Clip: http://os.surf2000.de:8080/~r_schoenfeldt/rm/uhlenbusch.ram

Tack Kanalje
Nostalgitrippen gjorde gott i det kalla mörkret

Citera
2006-02-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Fy fan! Man önskar nästan att man var yngre, så att man inte kunde kopplas ihop med det där...
Tja, det är väl bara att konstatera att åren gått.... Skämtet, kläderna och programledarnas repliker känns väldigt mycket 80-tal. Flygbilderna i videon är fortfarande bra, men just piloternas framträdande utanför TV-huset 1983 har inte åldrats med värdighet....
Citera
2006-02-23, 18:17
Medlem
erikbes avatar
Kikade lite på ett gammalt Kryzz häromdagen. Arne Hegerfors var verkligen i högform med alla ordvitsar
Citera
2006-02-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Kikade lite på ett gammalt Kryzz häromdagen. Arne Hegerfors var verkligen i högform med alla ordvitsar
Jag antar att han hade sin cardigan på sig också.... Och pansargeneralens fru Dolly Patton nämndes väl också?!
Citera
2006-02-23, 19:57
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Jag antar att han hade sin cardigan på sig också.... Och pansargeneralens fru Dolly Patton nämndes väl också?!
Ja, och Ferrarison Ford.
Citera
2006-02-23, 21:54
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Haha! Arne Hegerfors gick lätt i samma klass som Ingvar Oldsberg på Pajasgymnasiet!
Citera
2006-02-23, 22:01
Medlem
Airbuzzs avatar
OK, det här är lite OT men ändå inte... Kanske...

Såhär, när jag skrev om SkyChannel och Super Channel häromdagen och hur exotiskt det kändes med kabel-tv på 80-talet kom jag att tänka på att jag fan minns en massa reklamfilmer som gick då.

Det var så spektakulärt att ha reklam på tv att jag sög i mej både bilder och ljud som en svamp. Det var reklam för t ex: Calippo, NutraSweet, Orangina, Flipsiders (curlingstensliknande leksaker) och Goodyear. Kommer ihåg hur filmerna såg ut, och när det gäller Orangina, Flipsiders och Goodyear kan jag även sjunga musikjinglarna. Lite bisarrt nästan, måste finnas bättre användningsområden för den delen av min hjärna där dessa reklamfilmer legat i 20 år!
Citera
2006-02-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz

Det var så spektakulärt att ha reklam på tv att jag sög i mej både bilder och ljud som en svamp. Det var reklam för t ex: Calippo, NutraSweet, Orangina, Flipsiders (curlingstensliknande leksaker) och Goodyear. Kommer ihåg hur filmerna såg ut, och när det gäller Orangina, Flipsiders och Goodyear kan jag även sjunga musikjinglarna. Lite bisarrt nästan, måste finnas bättre användningsområden för den delen av min hjärna där dessa reklamfilmer legat i 20 år!

Organginareklamen var väldigt trevlig. Låten som spelades blev väl en hit?
Citera
2006-02-23, 22:38
Medlem
offe_mans avatar
Här har vi lite reklmer från det sköna 80.
Kanske de mesta är från USA men men.. Det var det lilla speciela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in