2009-05-25, 09:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blulak
Är det någon som kommer ihåg när utbildningsradion undervisade i Hip Hop? En kille och en tjej skulle lära sig rappa Skee-Los "I wish", med Morgan Ågren på trummor. Vore kul att se igen! Jag tror även att de tog sig an Blurs "Tender" i ett annat program...

då tycker jag att du ska snoka in på sr.se och leta upp klippet där man lär sig sjunga och spela uk grime med UR.. stor humor..

jag vill slå ett slag för en riktigt gammal svensk serie som är fullständigt lysande; mosebacke monarki..
http://www.youtube.com/watch?v=m5bGaR2I4bI <-- melvin "bobo" slacke tillsammans med helmer bryds eminent five man quartet och låten norge.. stor humor, hela konceptet mosebacke monarki är helt sanslöst och är helt klart värt att lyftas fram igen..
Citera
2009-06-11, 10:57
Medlem
erikbes avatar
Juttu - Språka på finska

http://www.videoactive.eu/VideoActive/VideoDetails.do?id=VA_SLBA20070720195225796&sw=SLB A&curitem=8&curpage=1

Det var åtminstone lite tecknat. I brist på annat så sneglade man lite på skiten
Citera
2009-07-18, 18:02
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Nån som kommer ihåg den engelska serien om advokaten Rumpole som gick på 3:an i tidernas begynnelse? Spelades av en ruskigt ful farbror och var lite som Perry Mason typ...
Såg gubben (minns ej namnet) i nån Ms Marple film häromkvällen. Då spelade farbror polis istället, men han hade samma enorma näsa!
Citera
2009-07-24, 13:39
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Mitt Sanna Jag

Någon som kommer ihåg skitserien "Mitt Sanna Jag" som gick på tv4 under 90 talet. Maken till dynga får man leta efter. Varje avsnitt började med att huvudrollsinnehavaren Lill Lindfors oinspirerat plågade sig igenom signaturmelodin "All of me" och fortsatte sedan med urusla insatser av Brasse Brännström och några hemska barnskådisar bla. Enda ljuspunkten var ngn arabisk städare som iofs gjorde en urusel Manuel i Fawlty towers-imitation med den spanska accenten och bristen IQ och allt. Dock levererade han repliken "Mina varmaste kondomer" när han skulle ge någon sina varma kondoleanser.
Citera
2009-07-25, 06:43
Medlem
Rottweilerns avatar
Alf
Ponnyexpressen
Skippy
Goda grannar
Ullabella Sekreterare! :P

Typ dessa program känns som bortglömda!
Citera
2009-07-25, 08:24
Avslutad
I mitten av 80-talet

gick ett program som hette "Torra fakta". Det handlade om alkoholism och i varje program hade de en "brevfilm" eller rekonstruktion av en nära anhörigs berättelse. Det var rätt bra och tänkvärt, och jag tror att ett sånt program skulle behövas idag, så att vanligt folk vet om de ligger i riskzonen eller inte. Idag sups det ju bra mycket mer än det gjorde då.

Någon som kommer ihåg?
Citera
2009-07-25, 14:06
Medlem
Har inte läst hela - bara hoppat lite mellan sidorna.

Någon som minns en serie som jag tror hette "Nilla" - tror det handlade om en tjej som började röka hasch eller dricka eller nåt sånt. Minns att jag tyckte den var otäck när jag var liten.
Citera
2009-07-25, 15:12
Bannlyst
Jag minns att runt 79-80 så hade SVT en smart grej för att locka ungdomar till att titta på naturprogrammen med Arne Weise. Arne brukade alltid proklamera i början av programmen att det var lika bra att sitta kvar så man inte missade nästa avsnitt av den sci-fi serie SVT sände i anknytning till naturprogrammen.
Naturligtvis försökte dom vara smarta genom att inte redovisa en specifikt tid för denna serie , utan den var helt enkelt inbakad i den totala tiden för naturprogrammet när man kollade tv-tablån. Självklart var man ju inte dummare än att man förstod att man var ganska säker på att inte missa skiten så länge man slog på sisådär en 20-25 min innan nästa program skulle börja.

Någon som kommer ihåg vad själva Sci-Fi serien hette ?
Citera
2009-07-25, 15:38
Bannlyst
undrar om någon vet.

tjaa. Jag och mina bröder Såg på en Serie Väldigt mkt FÖr väldigt länge sen..
Det handlade om typ 2 eller 3 Killar kan de ha Varit och 1 eller 2 tjejer. dom Hade
typ Några special krafter. dom levlde på Medeltiden. Jag minns att den ena Killen Hade en Typ en sån här klubba sen på den var de en Kedja och längst ut på Kedjen en Stor Spik boll. Och när han typ Slog ner den I marken så skakade hela Marken.. något sånt. Och Den Andra han var typ Ledare. han var Mästare med Svärd typ, Och i Ett av Programmed Så minns jag att han Fick slåss Mot sig själv. och för att Kunna vinna Var han tvungen o komma på Något typ så var han tvungen o få en Uppenbarelse.?! Minns värkligen inte så bra. Dom hade En typ God feé eller fan det heter som Alltid kom med nyheter och sånt.

Det är allt jag minns Jag Vet att det är Väldigt dåligt Förklarat. men hoppas att någon där ute vet Vilken Serie jag snackar om!
Citera
2009-07-25, 15:55
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroenen
Någon som kommer ihåg vad själva Sci-Fi serien hette ?

...du har ingen info från själva serien?
Citera
2009-07-25, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boored
...du har ingen info från själva serien?

Vanlig tafflig budget Sci-Fi som antagligen var starkt inspirerad av Buck Rogers. Kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att dom körde den i samband med Arne's naturprogram.
Citera
2009-07-25, 16:31
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroenen
Vanlig tafflig budget Sci-Fi som antagligen var starkt inspirerad av Buck Rogers. Kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att dom körde den i samband med Arne's naturprogram.
frågar bara för även om vi nu hade svensk tv så kollade jag mest på annat lands tv på den tiden .... kan de tänkas vara BSG, Battlestar Galactica?, passar väl iaf till den tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in