2007-10-06, 19:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
http://uk.youtube.com/watch?v=Wc3Pogl3zqs

Scary

När jag var liten förstod jag mig aldrig på denne clown. TV programmet var som ett stort frågetecken och jag stängde av fort. Stafan Westerberg var ju genial i jämförelse och hade intressanta filosofiska frågeställningar.
Citera
2007-10-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Märkligt, men jag har inte det minsta minne av denna serie heller. En sån slapstick-humorserie borde jag inte ha missat. Måste ha blivit en rejäl flopp. Av introt får jag lite känsla av Lödder eller Soap som den hette i original.
Brukade faktiskt titta på den, men har bara vaga minnen. Skulle nog vara genant att återse.
Wombat
Citera
2007-10-06, 19:53
Medlem
Neonights avatar
Ett program jag helt hade glömt bort tills här om dagen var:

Mosquito med Thomas Gylling

Programmet var väl inte mycket att hänga i granen förövrigt.

Saxat från wiki:

Citat:
Mosquito var ett TV-program, TV serie med Thomas Gylling som har sänts i Sveriges Television 1998-2001. Det bestod av en blandning av inköpt och egenproducerat "ögongodis", till stor del datoranimerat material, taget från reklamfilmer och liknande. Varje program var löst sammansatt kring något tema. En spin-off på 100 kilo godis.

De egenproducerade effektsekvenserna involverade ofta Gylling, filmad mot green screen. I många avsnitt av Mosquito visades även berg-och-dalbanor som man tittarna fick "åka".

Programmet vann Prix Italia 1998/99.
Citera
2007-10-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Det får mig att tänka på Clase Malmberg med hans frukostprogram men det var nog senare än 85. :/
Vissade blandannat Tiny Toons. Han hade även en soplucka (!) där han fick massa post :S

Nä, inte det men jag kommer ihåg frukostklubben men det var jag för gammal för att titta på (och Klasse är ju ingen Lundelltyp direkt, haha.) Dessutom var det tecknat, eller tecknade bilder som visades, mer som skisser fast i färg och det var i början på 80 och refrängen på signaturmelodin gick något i stil med "I morgon är det sovmorgon". Jag kanske ringer SVT och kollar för jag vill verkligen veta.
Citera
2007-10-06, 21:48
Medlem
I_O_Us avatar
http://uk.youtube.com/watch?v=QuJDMKAZGGs

Haha, oj. nostalgi.
Citera
2007-10-07, 13:02
Medlem
carebears avatar
Nån som minns de "tecknade" berättelserna av Slas som gick på barnprogrammen förut? Lite tecknade bilder o en berättarröst.

O när vi ändå är inne på Slas, vad hette den bedrövligt dåliga serien om en frisörsalong han skrev? Det enda jag minns från hela serien är att det pratades en hel del om att tid inte var pengar, utan just tid...
Citera
2007-10-07, 14:09
Medlem
Våffelnylles avatar
http://www.slba.se/slbaweb/index_advanced.jsp
Finns en hel del serier att söka på där, går tillbaks väldigt lång tid.
Citera
2007-10-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Våffelnylle
http://www.slba.se/slbaweb/index_advanced.jsp
Finns en hel del serier att söka på där, går tillbaks väldigt lång tid.

Ah, tack Våffelnylle, jag hittade vad jag sökte, I morgon är det sovmorgon gick -87 och i repris -91 och signaturen sjöngs av Lasse Tenander! Den finns till och med på skiva, den ska jag köpa!!! Jag ska sova utan att grubbla mer nu, så gött! Vilken cool sida du tipsade om by the way.

Klart man minns Slas och hans osymetriska figurer som han ritade med typ kladdkrita. Man svalde rätt mycket helt okritiskt som barn...
Citera
2007-10-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Nån som minns de "tecknade" berättelserna av Slas som gick på barnprogrammen förut? Lite tecknade bilder o en berättarröst.

O när vi ändå är inne på Slas, vad hette den bedrövligt dåliga serien om en frisörsalong han skrev? Det enda jag minns från hela serien är att det pratades en hel del om att tid inte var pengar, utan just tid...
Näste man till rakning?
Wombat
Citera
2007-10-07, 22:30
Medlem
Nån som minns "En två för tre" eller vad den hette. En kille och 2 tjejer som bodde i en övervåning i ett hus med ett äldre par under sig?
Citera
2007-10-07, 22:32
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waylost
Nån som minns "En två för tre" eller vad den hette. En kille och 2 tjejer som bodde i en övervåning i ett hus med ett äldre par under sig?

Ja den minns vi. Var nån som skickade en insändare i någon tidning och ville att svt skulle köra dem i repris. Svaret blev att dem inte längre ägde rättigheter till dem
Citera
2007-10-08, 10:05
Medlem
alrunans avatar
Most wanted - Ray Cokes

Gudars vad jag har många minnen till den här showen. Det absolut bästa jag sett på tv, jag var inte gammal sådär 13 kanske men syrran och jag var bänkade varenda kväll för att titta.
Det var tider det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in