2015-09-10, 21:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag satt också med en snål anfallsbudget, men fick en riktigt fin uppsättning ändå. Eder och Dybala var mina två mest prioriterade anfallare, fattar inte hur det är möjligt att jag fick båda. Sen ville jag verkligen ha Chievos anfall också så det tackar jag för.

Problemet med Dybala är att han inte lär spela mer än, som mest två tredjedelar av matcherna.
Citera
2015-09-11, 14:46
Medlem
elems avatar
Så har man satt upp första elvan för säsongen.

Lopez;
El Kaoutari, Romangoli, Digne;
Peres, Pogba, Bonaventura, Hernanes;
Saponara, Bacca, Mandzukic;

Känns sådär att ha Correa, Defrel och Balotelli på bänken
Citera
2015-09-11, 15:39
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Så har man satt upp första elvan för säsongen.

Lopez;
El Kaoutari, Romangoli, Digne;
Peres, Pogba, Bonaventura, Hernanes;
Saponara, Bacca, Mandzukic;

Känns sådär att ha Correa, Defrel och Balotelli på bänken

Ahh, du fick Hernanes, har för mig jag satsade en del på honom.

Om Ezzelino inte kör en fint och ändrar i sitt Risorgimento senare blir nog Empoli - Napoli lite av en nyckelmatch för vårt möte - han har ett par backar därifrån tillsammans med Gabbiadini, medan jag har Insigne. Kan Maccarone sätta ett par i den matchen och Insigne spela bra utan att hjälpa Gabbiadini för mycket, kanske jag har bra chans i första omgången? Jag är trygg i att Milano-derbyt blir målsnålt som vanligt, har Handanovic i mål och De Sciglio i backlinjen, men kanske ska låta Montolivo och Honda vila... Lägga alla ägg i en korg...

Hur har Felipe Anderson spelat det senaste, var ju en jävla hype för ett år sen, men verkar ha lagt sig helt? Jag är ganska nöjd över att ha honom, Insigne och Honda i anfallet.
Citera
2015-09-11, 17:33
Medlem
anteri17s avatar
Jag tänkte betygsätta era andras trupper också, men först; min preliminära elva.

Sportiello

Basta Vrsaljko Barzagli Alonso

Magnanelli Valdifiori Suarez

Ilicic Vazquez Muriel

Bra mix. Åtta olika klubbar representerade. Bra matcher för dessa klubbar.
Atalanta och Sassuolo ställs mot varandra.
Lazio har hemmamöte med Udinese.
Juve spelar hemma mot Chievo.
Fiorentina möte Genoa, hemma.
Napoli ställs mot Empoli, om än på bortaplan.
Palermo spelar hemmamatch mot Carpi.
Och Sampdoria tar emot Bologna hemma.

Annars är det ett skadeskjutet lag. Perin, Zukanovic, De Vrij, Izco, Hallfredsson, Klose och Perotti definitivt borta från spel. Benassi är tveksam. Jag skulle behöva få tillbaka 2,3 spelare till nästa omgång. Nu är det på gränsen om jag, trots min breda trupp, kan klara mig undan en UFF +4.
Smerch: UFF+4 inträffar när man inte kan sätta in någon reserv till en startspelare som inte får speltid.
Citera
2015-09-11, 18:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
---
Om Ezzelino inte kör en fint och ändrar i sitt Risorgimento senare blir nog Empoli - Napoli lite av en nyckelmatch för vårt möte - han har ett par backar därifrån tillsammans med Gabbiadini, medan jag har Insigne. Kan Maccarone sätta ett par i den matchen och Insigne spela bra utan att hjälpa Gabbiadini för mycket, kanske jag har bra chans i första omgången?---

Nej för tusan, här fintas inte. Skulle inte spela någon roll heller, för man sitter ju liksom på de alternativ man har och försöker resonera sig fram till vilken kombination av spelare som kan ge stabila poäng i en omgång, oavsett vad motståndaren i omgången gör.

Det blir som oftast en 3-4-3 ändå om inga nya bud kommer från Italien i morron:

Marchetti
Maggio-Albiol-Avelar
De Rossi-Missiroli-Soriano-Parolo
Di Natale-Rossi-Icardi
Citera
2015-09-11, 18:34
Medlem
anteri17s avatar
Go Ahead Farmers:

Buffon, Viviano, Rafael. Väldigt bra såklart. Tre startmålvakter, varav Buffon är en av två toppmålvakter. 5/5.
Bonucci, Rodriguez, Murillo, Danilo, Acerbi, Gonzalez, Stendardo, Tonelli. Otroligt starkt här också. Bonucci och Rodriguez är verkliga nyckelspelare. Murillo och Danilo känns starkt. I övrigt troliga startspelare. 5/5.
Pjanic, Florenzi, Rigoni, Barretto, Costa, Croce, Hetemaj, Rigoni. Svagaste delen i truppen. Pjanic är vass och bidrar med mycket poäng. Florenzi bra, och lär fortsätta ta hand om högerbacken i Roma. Rigoni i Palermo gör en del mål. Annars är det startspelare i provinslag, men av slätstruken art. 3/5.
Eder, Dybala, Paloschi, Floro Flores, Meggiorini, Thereau. Eder är vass, dessutom med en grym säsongsstart. Dybala mer osäker, men kan explodera. Annars stabila anfallare med potential för uppemot tio mål på en full Serie A-säsong. Det saknas en verklig 20-målsskytt för högsta betyg, men bredd och briljans finns. 4/5

Totalt: 17/20

.................................................. ........

AC Bosman:
Lopez, Belec, Berisha. Lopez är bra, men Milans försvarsspel är fortsatt under granskning. I övrigt svaga back-ups. 3/5.
Romagnoli, Digne, De Maio, El Kaoutari, Ely, Izzo, Mario Rui, Zapata. Jag är inte lika frälst på Romagnoli som många andra. Digne däremot är seriens bästa vänsterback. I övrigt återigen svaga truppspelare. Inga givna starters, och inga större namn. 3/5.
Pogba, Hernanes, Bonaventura, Peres, Correa, Khedira, Lazaar, Romulo. Det här är bra, riktigt bra. Pogba är poänggaranti, Hernanes likaså om han tar en ordinarie tröja. Bonaventura har snarare betygsgaranti, och Peres är vass. Potential i bänken om Khedira visar sig viktig och om Romulo återser fornstor form. 5/5.
Bacca, Mandzukic, Balotelli, Defrel, Menez, Saponara. Högsta klass även här. Bacca och Mandzukic är två högprofilerade och givna forwards i två storklubbar. Defrel var bra förra året, så även Saponara. Menez och Balotelli är två jokrar. 5/5.

Totalt: 16/20
Citera
2015-09-11, 18:56
Medlem
anteri17s avatar
Ale Viola:

Szczesny, Tatarusanu, De Sanctis. Polacken tror jag på i ett defensivt bra Roma. Tatarusanu är starter i Viola. Smart också att ta andrakeepern i Roma, som en safe vid frånvaro på polacken. 5/5.
Chiellini, Lichtsteiner, De Silvestre, Domizzi, Gentiletti, Hysaj, Regini, Tomovic. Två Juve-backar är en grym bas. Resten är okej, men iaf startspelare för det mesta. Nära högsta betyg. 4/5.
Candreva, Biglia, Bertolacci, Badu, Cigarini, Giacherini, Quaison, Strootman. Topp i Biglia och Candreva. Jag är inte såld på Bertolacci. Badu är ingen bra Fanta-spelare. Strootman skadad länge. Annars ganska mycket osäkerhet kring de andra tre. 3/5.
Dzeko, Toni, Quagliarella, Adriano, Destro, Kalinic. Troligtvis den bästa lagdelen i hela spelet.
Alla har mål i sig, och är startspelare - många i stora lag. Annan motivering överflödig. 5/5

.................................................. ...................................

Risorgimento:

Marchetti, Karneziz, Bizarri. Marchetti är bra men i ett ihåligt försvar. Karneziz bra i en klubb jag tror på i år. Dock bara en känsla. 3/5.
Albiol, Avelar, Astori, Frey, Herteaux, Maggio, Radu, Widmer. Nja... Ingen topp-back, utom möjligtvis en exploderande Avelar. Albiol, Astori, Maggio och Radu är hyfsade namn, men där alla kommer från svaga säsonger. Det krävs en viss grad av renässans för att det har ska bli en tillräckligt bra lagdel för att Risorgimento ska försvara sin titel. 2/5.
Parolo, Soriano, Fernandez, Cataldi, De Rossi, Antonelli, Missiroli, Lopez. Bra bredd, men bara Parolo och Soriano som står för poäng. Cataldi kan blomma ut. De Rossi kommer göra en bättre säsong i år. 3/5.
Di Natale, Icardi, Morata, Djordjevic, Gabbiadini, Rossi. Bästa lagdelen för laget. Skytteligavinnaren finns med, samt Morata. De övriga fyra lite mer osäker speltid, men väl när, så kommer det levereras. 4/5.

Totalt: 12/20
Citera
2015-09-11, 19:17
Medlem
anteri17s avatar
Åldringspung:

Handanovic, Leali, Abbiati. Vettigt. Handanovic är bra såklart. Sämre bredd, för även om Leali är starter så står han för Frosinone... 3/5.
De Sciglio, Marquez, Montoya, Maicon, Cannavaro, Cole, Chirices, Krafth. Svagt, mycket svagt. Montoya är ingen starter, inte heller Maicon nu i inledningen. Cole ej reggad, Krafth lär står på tillväxt. De Sciglio överskattad, Marquez och Cannavaro stabila men i sämre lag, och Chiricies spelar i ihåliga Napoli. Ajajaj. Tyvärr. 1/5.
Valero, Montolivo, Kuba, Crisetig, Jorginho, Keita, Sala, Farnerud. Valero är bra, men sen då? Montolivo är kvar i sin dvala och är bänkad i Milan. Kuba får vi se hur han anpassar sig i Florens. Keita och Jorginho är visserligen fina, men inte ordinarie. Återigen svagt. 2/5.
Anderson, Insigne, Honda, Falque, Mertens, Vadala. Klart bästa lagdelen i laget. Möjligen lite lynniga forwards då ingen är en äkta målskytt. Däremot finns så mycket kvalitet att det rätt coachat kommer innebära en del poäng. 4/5.

Totalt: 10/20

.................................................. ................

Il Buffone:

Consigli, Mirante, Sorrentino. Tre småfina startmålvakter. Bra möjligheter till att spela "rätt" spelare. 4/5.
Manolas, Alex Sandro, Castan, Abate, Alex, Burdisso, Cesar, Pasqual. Starkt att plocka Manolas. Alex Sandro sägs vara bra, medan Castan är lite mer osäker med tanke på hans sjukdomshistorik. Pasqual, Alex och Abate kan inte ses som ordinarie, Burdisso är okej. För mycket bänkade spelare, samt en osäkerhet runt vissa spelare. 3/5.
Hamsik, Allan, Pereyra, Baselli, Brugman, Hiljemark, Milinkovic-Savic, Rincon.Grym första-fyra. Usel bredd. Det är klart, om nu de fyra förstnämnda är hela, ej avstängd och ej vilade hösten ut, så blir det bra. Annars jobbigt. 3/5.
Higuain, Berardi, Palacio, Belotti, Kishna, Pazzini. Återigen hög höjd, men sämre djup. Dock krävs inte samma bredd i anfallet. Higuain kommer göra sina mål, Berardi göra sina poäng. Resten är mer osäkra, men lågt ifrån någon frysbox. 4/5.

Totalt: 14/20
Citera
2015-09-11, 19:44
Medlem
anteri17s avatar
Eurogol1:

Padelli, Reina, Skorupski. Tre starters, bra namn i Padelli och Reina, dessutom i okej lag. 4/5.
Glik, Miranda, Maksimovic, Adnan, Evra, Moretti, Santon, Telles. Glik och Miranda är två grymma transfers. Moretti likaså stabil. Osäkerhet kring Adnan och Telles. Evra lär bli bänkad allt vad det lider. Även farligt med tre Toro-spelare. 3/5.
Naingolan, Marchisio, Cuadrado, Brozovic, Guarin, Kondogbia, Melo, Fernando. Vilka namn!
Såklart klass. Enda frågetecknet är hela fyra Inter-spelare. 5/5.
Jovetic, Salah, Callejon, Denis, Keita, Pandev. Bra här också. Jovetic har redan visat upp sig för säsongen. Salah kommer vara vass, Callejon gör poäng, Pandev är ordinarie i målglada Genoa. Denis möjligtvis på nedgång men kan göra sina mål. Keita är en joker med enorm uppsida. 5/5.

.................................................. ................................

I Selvaggi da Nord:

Sportiello, Benussi, Perin. Hmmm. Hade missat att Perin är långtidsskadad. Sportiello är en bra målvakt, tyvärr spelar han i ett mittenlag, om än ett Reja-tätt sådant. Benussi för närvarande på bänken i Carpi, men lär så småningom peta dåliga Brkic. 3/5
De Vrij, Barzagli, Basta, Vrsaljko, Zukanovic, Alonso, Zappacosta, Paletta. De Vrij är klass. Barzagli är bra att ha när han väl får speltid. Basta är en stabil pjäs i ett utmanarlag. Alonso kan bli en kanon i år. Vass vänsterfot. I övrigt fina provinsspelare. 4/5
De Jong, Suarez, Badelj, Valdifiori, Magnanelli, Halfredsson, Benassi, Izco. Stabila pjäser med hyfsat ordinarie roller. Men, stor risk för uteblivna poäng från den här lagdelen. Det till trots, ganska bra spelare. Jag hoppas att Benassi får den utväxling jag tror på. Izco är långtidsskadad tyvärr. Det blir inte ett femmannamittfält i år. Nog ofta snarare ett tremannafält. 3/5
Muriel, Perotti, Vazquez, Ilicic, Bernardeschi, Klose. Muriel har en viktig roll i Samp, och har sett vass ut i början av säsongen. Perotti kommer vara Genoas överlägset viktigaste spelare. Vazquez är Palermos givna forward, tio mål förra året. Ilicic verkar ha förtroende från Sousa. Gjorde åtta mål förra året trots att han ofta var på bänken. Bernardeschi är en joker som jag inte förväntar mig för mycket av. Klose, när han är hel, kommer göra sina mål. Ingen absolut stjärna, men jag kommer kunna varva spelarna bra på den här positionen. Några lag av Samp, Genoa, Palermo och Viola kommer varje omgång möta svagare motstånd. Och då är dessa fyra lag ganska fina i sitt förande spel, och det medför såklart hög målchans för deras offensiva spelare. Svagt högstabetyg. 5/5

Totalt: 15/20
Citera
2015-09-11, 19:50
Medlem
snillet_1s avatar
Vill faktiskt försvara mitt mittfält lite, Rincon startade tydligen hela 27 matcher förra säsongen för Genoa i ligan, och har spelat en match i år där han även gjorde en assist. Milinkovic-Savic som togs in för cirka 10M - en för Lazio ganska hög summa - lär få en rejäl chans att visa upp sig också. Brugman kommer inte spela något, och Hiljemark kan man inte vänta sig mycket av. Nu ser bilden något bättre ut iaf. (håller dock med om 3/5 i betyg, t.ex. Pereyra kan få lite snålare med speltid när Khedira och Marchisio är fullt tillbaka och när Hernanes acklimatiserat sig)

Vettiga recensioner, kul läsning.
Citera
2015-09-11, 19:53
Medlem
anteri17s avatar
Nu är det ju inte bara truppstyrkan som kommer vara av vikt för serieseger. Mycket handlar om att ta ut rätt spelare, välja rätt formation. Vissa är extremt aktiva på fria marknaden, andra inte alls. Vissa är duktiga på att analysera om matchbilder (stängd eller öppen) och därav avgöra vilka spelare som ska lira. Vissa är duktiga på att se talang och därav ha en trupp som kanske går lite under radarn.

Men enligt min, försök till objektiva, ranking så har vi denna olika slagstyrka gällande de olika lagens trupper:

Ale Viola: 17
Go Ahead Farmers: 17
eurogol1: 17
AC Bosman: 16
I Selvaggi da Nord: 15
Il Buffone: 14
Risorgimento: 12
åldringspung: 10

Intressant tycker jag. Det är jämnt, även om jag tror smerch tyvärr kan få det svårt med en i mitt tycke svag trupp, samt bristande spelerfarenhet hos tränaren.

Min tippade tabell:

Go Ahead Farmers
Ale Viola
I Selvaggi da Nord
AC Bosman
eurogol
Risorgimento
Il Buffone
åldringspung

Åsikter?
Citera
2015-09-11, 19:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vill faktiskt försvara mitt mittfält lite, Rincon startade tydligen hela 27 matcher förra säsongen för Genoa i ligan, och har spelat en match i år där han även gjorde en assist. Milinkovic-Savic som togs in för cirka 10M - en för Lazio ganska hög summa - lär få en rejäl chans att visa upp sig också. Brugman kommer inte spela något, och Hiljemark kan man inte vänta sig mycket av. Nu ser bilden något bättre ut iaf. (håller dock med om 3/5 i betyg, t.ex. Pereyra kan få lite snålare med speltid när Khedira och Marchisio är fullt tillbaka och när Hernanes acklimatiserat sig)

Vettiga recensioner, kul läsning.

Betygen är satta, men jag håller nog med dig nu i efterhand. Frågan är om inte ditt rättmätiga mittfältsbetyg borde vara en fyra?

Edit: Och min femma för anfallarna går definitivt att diskuteras. Möjligt att det borde vara en fyra. Dock känns det som ett Muriel-år, Ilicic känns som mer säker i sin roll. Perotti kommer få ta ännu större ansvar, likaså Vazquez. Och så finns Klose där bakom...
Senast redigerad av anteri17 2015-09-11 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in