2015-09-10, 16:00
Medlem
Amors avatar
Verkar ha varit någon bugg, nu kan jag "modificare"

Måste ju vara en rejäl fördel att spela med ett framtungt lag, man får väl inga poäng för att hålla nollan?
Senast redigerad av Amor 2015-09-10 kl. 16:06.
Citera
2015-09-10, 16:05
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Men hur ändrar man uppställning. Jag har gått in på "modifica formazione" men jag vet inte hur jag ska byta spelare och ändra uppställning?

Kan man se vad slutpriserna blev efter våra budgivningar?

Modifica Formazione. Sen kan du klicka på "tabella"

Ja, gå in på mercato och klicka sedan på "risultato asta".
Citera
2015-09-10, 16:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
Men hur ändrar man uppställning. Jag har gått in på "modifica formazione" men jag vet inte hur jag ska byta spelare och ändra uppställning?

Du får klicka på "Formazione" till höger om "Home squadra" på menyn, den andra menyn uppifrån, inte den som ha en svart bakgrund. Då ska du få upp en virtuell fotbollsplan där elva av dina spelare finns utplacerade i en 4-4-2-uppställning. Genom att vänsterklicka, hålla ner och dra spelarnas tröjor kan du bygga om laget till exempelvis en 4-5-1 eller en 4-3-3. Förutom de elva på planen ska man också välja sju reserver, på de positioner som ligger strax under fotbollsplanen på skärmen. Reserverna byts in i händelse av att någon spelare inte får speltid i den omgången, de byts då in i den ordning de ligger (ex.vis den back vars namn och tröja ligger högst upp bland reserverna byts automatiskt in i fall en back i din elva inte startar).

La Gazzettas probabili formazioni, förmodade startelvor, kan vara till nytta varje omgång, men de har ju inte alltid rätt:

http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/

På Fantacalcio listas fortlöpande på menyn med svart bakgrund de spelare som är skadade eller avstängda, klicka på "Indisponibili".

Genom att klicka på "La lista" strax ovanför den virtuella fotbollsplanen får du direktkoll på skade-och avstängningsläget i din trupp.

När man är nöjd med sin uppställning är det väl genom att klicka på "Schiera la formazione" strax ovanför fotbollsplanen som ändringarna sparas. Ringrostig...men så minns jag det.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-09-10 kl. 16:12.
Citera
2015-09-10, 16:08
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du får klicka på "Formazione" till höger om "Home squadra" på menyn, den andra menyn uppifrån, inte den som ha en svart bakgrund. Då ska du få upp en virtuell fotbollsplan där elva av dina spelare finns utplacerade i en 4-4-2-uppställning. Genom att vänsterklicka, hålla ner och dra spelarnas tröjor kan du bygga om laget till exempelvis en 4-5-1 eller en 4-3-3. Förutom de elva på planen ska man också välja sju reserver, på de positioner som ligger strax under fotbollsplanen på skärmen. Reserverna byts in i händelse av att någon spelare inte får speltid i den omgången, de byts då in i den ordning de ligger (ex.vis den back vars namn och tröja ligger högst upp bland reserverna byts automatiskt in i fall en back i din elva inte startar).

La Gazzettas probabili formazioni, förmodade startelvor, kan vara till nytta varje omgång, men de har ju inte alltid rätt:

http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/

På Fantacalcio listas fortlöpande på menyn med svart bakgrund de spelare som är skadade eller avstängda, klicka på "Indisponibili".

Tack för hjälpen, men jag tror jag får till det.

Annars finns ju "Lista" på fantacalcio-sidan där det finns med bedömningar med glada och ledsna gubbar angående vilka som antas spela.
Citera
2015-09-10, 16:23
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Verkar ha varit någon bugg, nu kan jag "modificare"

Måste ju vara en rejäl fördel att spela med ett framtungt lag, man får väl inga poäng för att hålla nollan?

Du förlorar poäng om du har en målvakt som släpper in många mål. -1 för varje mål din målvakt släpper in. Faktiskt är det inte så enkelt. Vi spelar med något som heter "modificatori". Genom det får du pluspoäng eller minuspoäng och det baseras helt på betyget. För forwards har det nästan ingen effekt, mittfältare lite grann, men allra mest på försvarare. Det är en funktion som kan användas så spelare kan gynnas av att spela med defensiva lag. Poäng kommer nämligen dras av motståndaren ifall backlinjen sköter sig. Effekten bestäms av hur bra genomsnittsbetyget är samt hur många backar du ställer upp med. Ställer du exempelvis upp med 6 backar och har ett genomsnittsbetyg på 7,250 så kan du nog räkna med att du kommer slakta din motståndare. Så starkt skulle det vara.

Poänggivningen är i övrigt så här:

Mål: +3
Straffmål: +2
Straffmiss: -3
Straffräddning: +3
Självmål: -2
Gult kort: -0,5
Rött kort: -1
Avgörande segermål: +1 (En bonuspoäng som läggs på poängen för målet i sig)
Avgörande kvitteringsmål: +0,5 (Bonuspoäng, samma som ovan)
Assist: +1

Notera också att tre byten kan genomföras varje match. Dessa kommer skötas automatiskt och görs enbart ifall någon i din startelva ej kommit till spel. Eller tillräckligt mycket spel för att bli betygsatt.
Senast redigerad av Ferry31 2015-09-10 kl. 16:26.
Citera
2015-09-10, 16:24
Medlem
anteri17s avatar
Sportiello
Benussi
Perin

Hmmm. Hade missat att Perin är långtidsskadad. Sportiello är en bra målvakt, tyvärr spelar han i ett mittenlag. Benussi för närvarande på bänken i Carpi, men lär så småningom peta dåliga Brkic.
3/5

De Vrij
Barzagli
Basta
Vrsaljko
Zukanovic
Alonso
Zappacosta
Paletta

Nöjd, väldigt nöjd. De Vrij är klass. Barzagli är bra att ha när han väl får speltid. Basta är en stabil pjäs i ett utmanarlag. Alonso kan bli en kanon i år. Vass vänsterfot.
I övrigt fina provinsspelare.
4/5

De Jong
Suarez
Badelj
Valdifiori
Magnanelli
Halfredsson
Benassi
Izco

Stabila pjäser med hyfsat ordinarie roller. Men, stor risk för uteblivna poäng från den här lagdelen. Det till trots, ganska bra spelare. Jag hoppas att Benassi får den utväxling jag tror på. Izco är långtidsskadad tyvärr. Det blir inte ett femmannamittfält i år. Nog ofta snarare ett tremannafält.
3/5

Muriel
Perotti
Vazquez
Ilicic
Bernardeschi
Klose

Wow. Denna forwardsuppsättning för 55 krediter. Muriel har en viktig roll i Samp, och har sett vass ut i början av säsongen. Perotti kommer vara Genoas överlägset viktigaste spelare. Vazquez är Palermos givna forward, tio mål förra året. En jävla kredit gick han för. Årets kap?
Ilicic verkar ha förtroende från Sousa. Gjorde åtta mål förra året trots att han ofta var på bänken.
Bernardeschi är en joker som jag inte förväntar mig för mycket av. Klose, när han är hel, kommer göra sina mål. Ingen absolut stjärna, men jag kommer kunna varva spelarna bra på den här positionen. Några lag av Samp, Genoa, Palermo och Viola kommer varje omgång möta svagare motstånd. Och då är dessa fyra lag ganska fina i sitt förande spel, och det medför såklart hög målchans för deras offensiva spelare.
5/5

*Ordningen på spelarna speglar inte deras transferkostnad.

...............................................

Med rätt coachning ska jag vara med uppe i toppen. Målet är att vinna.
Citera
2015-09-10, 16:25
Medlem
anteri17s avatar
Är gult kort inlagt i spelet nu? Då får jag vara sparsam med De Jongs speltid.
Citera
2015-09-10, 16:33
Medlem
Smerchs avatar
Min trupp skyhögt över de förväntningar jag hade efter gårdagen. Trodde majoriteten skulle bli spelare jag inte ens har koll på, men har någon slags relation till varenda spelare i min trupp, så det kommer bli kul att vara med, även om många av er säkert har bättre trupper egentligen...

Handanovic
Leali
Abbiati

Cannavaro
De Sciglio
Marquez
Chiriches
Maicon
Montoya
Cole
Krafth

Montolivo
Keita
Borja Valero
Sala
Blaszczykowski
Jorginho
Crisetig
Farnerud

Insigne
Felipe Anderson
Honda
Iago Falque
Mertens
Vadala

Jag hade fan inte bytt trupp med varken Amor, anteri eller Ezzelino (som jag ser att jag möter i första omgången). Nu gäller det bara att ta reda på exakt vad det är som ger poäng och sen välja formation. Ser nu att Ferry gått igenom en del
Senast redigerad av Smerch 2015-09-10 kl. 16:36.
Citera
2015-09-10, 16:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är gult kort inlagt i spelet nu? Då får jag vara sparsam med De Jongs speltid.

Och jag sitter på De Rossi, grinigare för varje år...hela tretton jävla gula i fjol. Han kan få tjura på bänken om han inte håller humöret i schack.

Det blir nog en 3-5-2 i första omgången, mot laget Åldringspung...

Icardi och Gabbiadini på topp, Gazzettaoraklet i sin grotta tror att de startar.
Citera
2015-09-10, 16:55
Medlem
snillet_1s avatar
Consigli
Sorrentino
Mirante

Burdisso
B. Cesar
Castán
Manolas
Alex Sandro
Abate
M. Pasqual
Alex

Hamsik
Baselli
Pereyra
Allan
Rincon
Hiljemark
Brugman
Milinkovic-Savic

Higuain
Palacio
Berardi
Kishna
Pazzini
Belotti

---

Fick de flesta jag siktade mig in på, men lite missnöjd med bredden på mittfältet. Får hoppas på att Hiljemark gör succé. Tre startmålvakter... Ale Viola fick polacken på 29, jag lade 28.

Spännande med Balotelli för två krediter hos AC Bosman. Low risk, high reward.
Senast redigerad av snillet_1 2015-09-10 kl. 16:57.
Citera
2015-09-10, 20:47
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Consigli

---

Fick de flesta jag siktade mig in på, men lite missnöjd med bredden på mittfältet. Får hoppas på att Hiljemark gör succé. Tre startmålvakter... Ale Viola fick polacken på 29, jag lade 28.

Spännande med Balotelli för två krediter hos AC Bosman. Low risk, high reward.
Aha hittade resultatet av budgivningarna på risultato asta. Intressant med Risorgimentos lågbudgetlag.

Väldigt nöjd att jag fick Salah bara för 5

Jag budade också på Balotell, betydligt mer än 2.
Senast redigerad av Amor 2015-09-10 kl. 20:52.
Citera
2015-09-10, 21:01
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Wow. Denna forwardsuppsättning för 55 krediter. Muriel har en viktig roll i Samp, och har sett vass ut i början av säsongen. Perotti kommer vara Genoas överlägset viktigaste spelare. Vazquez är Palermos givna forward, tio mål förra året. En jävla kredit gick han för. Årets kap?
Ilicic verkar ha förtroende från Sousa. Gjorde åtta mål förra året trots att han ofta var på bänken.
Bernardeschi är en joker som jag inte förväntar mig för mycket av. Klose, när han är hel, kommer göra sina mål. Ingen absolut stjärna, men jag kommer kunna varva spelarna bra på den här positionen. Några lag av Samp, Genoa, Palermo och Viola kommer varje omgång möta svagare motstånd. Och då är dessa fyra lag ganska fina i sitt förande spel, och det medför såklart hög målchans för deras offensiva spelare.
5/5

*Ordningen på spelarna speglar inte deras transferkostnad.

...............................................

Med rätt coachning ska jag vara med uppe i toppen. Målet är att vinna.

Jag satt också med en snål anfallsbudget, men fick en riktigt fin uppsättning ändå. Eder och Dybala var mina två mest prioriterade anfallare, fattar inte hur det är möjligt att jag fick båda. Sen ville jag verkligen ha Chievos anfall också så det tackar jag för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in